Verwijderd
Als je veel stroom vretende apparaten hebt een 300 weinig een 230 midden een 250.
Maar dat had je zelf ook wel kunnen bedenken.
Maar dat had je zelf ook wel kunnen bedenken.
Ik zou voor een 300 gaan, bij AMD processoren als de Athlon, Duron en Thunderbird is dat eigenlijk al een vereiste, tevens is dat wel makkelijk voor toekomstige uitbreidingen als extra hd's, dvd erbij, brander erbij etc.
Bij een mindere voeding kan dat al snel voor rare problemen zorgen.
Bij een mindere voeding kan dat al snel voor rare problemen zorgen.
Verwijderd
Helemaal met Elteor eens ! Als je kan kiezen doe dan een paar tientjes meer voor een 300 Watt voeding. Veel problemen die toegeschreven worden aan Windows komen volgens mij door een te krappe voeding. Ik heb nu ook een 300 Watt en al tijden geen blauwe schermen meer gehad. En aangezien dat het enige is wat er is aangepast zou het daar aan kunnen (moeten) liggen. Succes !
Verwijderd
Ik zou gewoon 300 watt nemen, altijd handig voor later. Als je een Athlon, Duron of Thunderbird neemt raad ik het zelfs af om minder dan 300 watt te nemen. Als je een GeForce als videokaart hebt zou ik ook een wat grotere voeding nemen, die verbruikt ook aardig wat. Eigenlijk is een 235 watt voeding alleen nog geschikt voor een celeron en laag geklokte p3's denk ik.
Verwijderd
Ga nu maar voor een 300 Watt en liefst in een high tower, heb je lekker veel ruimte om je troep in te plaatsen en voorlopig geen problemen met niet opstartende compu's omdat er teveel harde waren aan geknoopt zitten...
Verwijderd
hmm ik heb een comprak deskpro met een 200 watt voeding en die doet het ook best leuk.
hangen 3 7200 rpm schijven aan, plextor 40 speed, plextor brander, sateliet kaart, p2-400, en een geforce2 mx.
geen problemen tot nog toe (geen rook tenminste)
hangen 3 7200 rpm schijven aan, plextor 40 speed, plextor brander, sateliet kaart, p2-400, en een geforce2 mx.
geen problemen tot nog toe (geen rook tenminste)
Ik word de laatste tijd best misselijk van al die mensen die zeggen dat je een 300 watt moet hebben. Het is helemaal niet zo dat een 300 wat beter is want het gaat om de hoeveelheid amps die zo'n ding kan leveren. En het is wel zo dat een 300wat meestal meer amps kan leveren dan een wat lagere maar dat hoeft toch echt niet zo te zijn. En je denk toch niet dat jouw apparatuur 300 wat trekt!
Verwijderd
Ik heb nu zelf een Duron 600 met A7V, V7100, twee harde schijven, Cd en Brander. Zit een 250W voeding in en tot nu toe geen problemen.
Verwijderd
Reapher en Exparrot hebben in hun principe wel gelijk maar er hoeft maar iets te gebeuren (een aanlopertje in een CD Rom speler) en je voltage van je voeding zakt onder een bepaalde kritische grens. Gevolg: blauwe schermen etc. Dus waarom niet voor de veiligheid een voeding van een paar tientjes meer. Ik heb zelf de laatste tijd geen vastlopers meer gehad met m'n nieuwe 300 wattertje. Probleem is alleen dat je het nooit zeker weet. Mijn PC zit vol toeters en bellen en voor de nieuwe voeding had ik vaak problemen... Ik kan geen andere reden bedenken waarom het nu geen storingen meer geeft.
Pagina: 1