Active X uitvoeren in beperkte account

Pagina: 1
Acties:
  • 258 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• spooky6900
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-05-2021
Hallo,

Kan iemand me in korte stappen uitleggen hoe ik het voor elkaar kan krijgen dat iemand met een beperkte account in windows Xp op een website ActiveX uit kan laten voeren? Sommige sites werken niet en vragen ook niet om de installatie. Wat moet ik doen?

Groetjes, Rieneke

Intel pentium 4 3.0 Ghz, 512 Mb DDR, 160 Gb HDD, Ati Radeon 9800XL, Windows XP

• Jake Bullet
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02 09:09

Jake Bullet

Wise Scripter

Dat er niet om installatie gevraagd wordt is een beveiliging van MS.

Er zijn een paar opties.

Voorlopig als eerste, installeer de activeX als je ingelogd bent met een admin account.
Nu zou de beperkte user het ook moeten kunnen draaien. Maar pas op he,
er zijn veel malafide websites die enge dingen met je pc-tje willen doen :X
dus niet zomaar iets installeren omdat een site het vraagt.

• spooky6900
Nou, het ging om de site Habbo.nl. Dit is een spel/chat voor kinderen. Aangezien het gaat om de computer van mijn werk (ik werk in de jeugdhulpverlening) zou dit op het account van de kinderen moeten draaien. Maar is elke active-X weer anders dan? Ook de spelletjes op bijv. zylom.nl doen het wel op de groepsleiding-account (administrator) maar niet op de account van de kinderen (beperkte rechten). Iemand enig idee wat ik nog meer kan doen?

• Jake Bullet
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02 09:09

Jake Bullet

Wise Scripter

Zo te zien gebruiken beide sites de Flash pplugin, en die werkt normaal gesproken ook als beperkte gebruiker. Kijk eens bij je internet instellingen bij beveiliging of het draaien van ActiveX disabled is. Je kan ook de twee sites toevoegen aan de Trusted Sites. Wie weet helpt dit.

• spooky6900
Ok, het is alweer even geleden, de computer was gecrasht, dus moest opnieuw beginnen.
Het topic geldt echter nog steeds, want het probleem is nog niet opgelost.
Het stomme is dat het volgens mij ook te maken heeft met de draadloze verbinding. Thuis heb ik die hele computer her-installeerd, en heb de sites gecheckt. Ook in de beperkte account. En toen werkten ze gewoon. Ik heb de computer meegenomen naar mijn werk en daar verbonden met draadloos internet. (Op de buurgroep staat de modem, wij gebruiken dezelfde verbinding). Daar werken de sites weer niet en zou ik niet weten wat ik kan doen. Als ik kijk naar de invoegtoepassingen zie ik dat er gewoon een flash-plugin ingeschakeld staat.
Wat kan ik nog meer proberen???
Ik wordt er gek van!!! 8)7

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Wellicht heb je wel flash, maar geen Shockwave? Of zit je op je werk achter een proxy die dit niet toe staat?
Anders kun je het eens met Firefox proberen.

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

• spooky6900
Ik kan niet achter een proxy zitten, we zitten niet op een netwerk aangesloten ofzo. De computer heeft rechtstreekse verbinding met de modem die bij de buren staat. Het is een onbeveiligd draadloos netwerk. Shockwave kan ik eens proberen...

Pagina: 1