Gigabyte GA-P35-DS4 PCI sloten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Net de onderdelen gekocht die in mijn signature staan.

Ik heb het voor elkaar gekregen om vista te installeren. De raptor hangt op de gigabyte controller en de Samsungs zitten er nog niet in.

Het grote probleem zijn de PCI sloten, indien ik een van de 2 gebruik dan valt de Gigabyte controller uit. Dus geen HD toegang en de DVD drive is niet bruikbaar, de PATA poort zit ook op deze controller. Mijn plan is om er een raptor bij te kopen zodat ik 2 Raid 0 configurations kan bouwen. Ik heb de Gigabyte controller dus nodig, ook al vanwege de PATA poort.

De PCI sloten wil ik gebruiken voor een modem(fax) en een XFI kaart.

Zodra ik een van beide pci sloten gebruik valt de Gigabyte controller en USB herkenning uit. USB kan ik terugkrijgen door 1396 uit te zetten in het bios, maar ook die heb ik nodig. Via PS2 kan ik nog wel een toetsenbord gebruiken om bios te kunnen wijzigen.

Indien de HD is aangesloten op de Gigabyte poort dan duurt post verschrikkelijk lang, en ziet geen van de 2 drives.

Het lijkt op een irq probleem, maar ook de optie in het bios om de pci poorten een vaste irq toe te wijzen geeft geen oplossing, probleem blijft hetzelfde.

Ik heb geprobeerd de 8800gt in de 2e pci express poort te starten, de fan blijft dan snel draaien en de pc komt niet eens tot bios/post.

Ik gebruik nu bios F8. Ik heb het idee dat het mis is met de pci poorten en heb de verkoper gemaild.
Voorlopig kan ik zonder gebruik van pci de pc gebruiken, en hoop via dit forum op een oplossing indien het mainboard niet kapot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitSuA
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-08 22:49
ik heb dus ook problemen met de pci sloten. Ik heb niet precies hetzelfde probleem als jij, en ook heb ik een ander type moederbord (GA-P35-DS3R). Bij mij ontstaan de problemen wanneer ik de pci sloten 2 of 3 gebruik. Na een cold boot herkent de bios de kaarten bijvoorbeeld niet. Enkel wanneer ik de kaart eruit haal, boot, afsluit, kaart erin, boot dan ziet hij hem weer.

Ook begint mijn geluidskaart, die in pci 1 zit, te kraken wanneer pci 2 of 3 worden gebruikt. De geluidskaart deelt geen irq en ik heb al verschillende kaarten in pci 2 en 3 gebruikt, dus het is niet kaart afhankelijk.

Op het forum van gigabyte ben ik ook al mensen tegengekomen die problemen hebben met de pci sloten op de gigabyte borden. Ik hoop dat er meer duidelijkheid over deze problemen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitSuA
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-08 22:49
edit:
verkeerde thread

[ Voor 88% gewijzigd door NitSuA op 11-12-2007 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het mainboard bleek kapot, is vervangen.