Problemen met nieuwe computer

Pagina: 1
Acties:

• Giannis86
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-03 21:59
Hallo mensen,

ik heb aparte pc onderldelen besteld en mijn computer gebouwd. Hieronder zijn de specs

Intel Core 2 Quad Q6600
A-bit IN9 32-MAX
4Gb Transcend PC6400 Ram
Zalman ZM600-hp PSU
Scythe Mugen infinity cooler
Samsung Spinpoint T166 500GB sata HD
Thermaltake Swing RS-full tower
NEC dvd-rom
Apacher 15in 1 reader
floppy

toen ik de pc voor de eerste keer wou booten, ging ie niet open..ik kon een beeping geluid van de mobo horen. Verder, de video card cooler maakte zo veel lawai (2keer zo veel dan de hele system bij elkaar..de beep van de mobo kon je net horen...)...de video card was koud dus ik snap niet waarom de cooler zo snel moet draaien...

ik heb gecontroleerd als alles goed ter plaats was en ik denk dat het goed moet zijn..Ik heb ook geprobeerd alle onodige peripherals uit te treken maar de resultaat was nog steeds het zeldfe...

Als iemand weet wat er mis is aub ff helpen^^
videokaart kapot of? :S

• oddish2211
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-07 13:29
pak de handleiding van je mobo erbij en zoek die bliepjes op wat ze betekenen.
(tuurlijk is de videokaart koud, hij werkt ook niet echt hard als je hem opstart en hij moet nog opwarmen)

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-06 10:13
Ben ik nou blind of zie ik die videokaart helemaal niet in dat lijstje staan :/ .

Pentaxiaan

• Giannis86
oh srr

Xfx 8800gt

Ik weet dat die koud is lol maar de cooler doet alsof het onder 2x full load zit...

Er staat nix op de manual..ik heb alles gedaan wat er in stond,stap voor stap

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-07 05:48

Gamer

Electrified

Videokaartje de extra voeding gegeven ?
Dat full load is normaal, doen ze allemaal bij het opstarten.
Nadien gaat die naar 29%.

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

• LittleKiller
  • Laatst online: 14-07 12:43
de temp probes die werken toch nog niet compleet zodra je hem opstart... oftewel als die geen temps kan aflezen gaat ie automatisch op full draaien

Verwijderd

Mijn 8800GT maakt de eerste 2 seconden ook veel herrie zodra ik hem aanzet, maar daarna gaat ie stilletjes verder (100% fanspeed > 29% fanspeed)

• Japidoff
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-07 04:43
ff een pci videokaartje proberen?
met 1 bankje geheugen geprobeerd?
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/705492

edit:

...en msn is slecht voor je taalgebruik

[ Voor 85% gewijzigd door Japidoff op 01-12-2007 13:58 ]

gang is alles

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-06 10:13
Die beepjes, die geven toch altijd de 'foutmelding' aan. Even goed luisteren en in de manual kijken wat het betekend.
LittleKiller schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 13:15:
de temp probes die werken toch nog niet compleet zodra je hem opstart... oftewel als die geen temps kan aflezen gaat ie automatisch op full draaien
Haha, gelukkig doet mijn ATI 2900Pro dat niet, die overstemt een 2000W stofzuiger als hij op 100% staat. :')

[ Voor 62% gewijzigd door SirNobax op 01-12-2007 14:23 ]

Pentaxiaan

• Giannis86
ja maar hij blijft constant op full load.ik krijg nix op de scherm en de mobo piept ook(niet de harde piep als er geen v.kaart aanwezig is..)ik ga een korte geluid klipje maken,dan kunnen julie horen wat ik bedoel

Zou het kunnen dat er iets met de cpu mis is?

• Giannis86
er staat niet op de manual over de biepjes..ik weet ook niet wat het betekent..ik upload zo de geluidclip

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
Okeej, wil je nu ophouden met je MSN-taal? Dit ergert mij echt mateloos ( sorry ). Overigens hebben we het Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif knopje om je post aan te passen.

Verder heeft het piepje een bepaald ritme. Lang, lang, kort, kort bijvoorbeeld. Dit zou je ook even hier kunnen posten. Deze code heeft een speciale betekenis, zodat je kan achterhalen waar de fout zit.

Edit
Net even in je manual gekeken. Zo te zien heb je van die mooie digitale cijfertjes/lettertjes op je boardje zitten. Als het goed is blijft hij op een code hangen. Deze kan je wel opzoeken in de manual!

[ Voor 20% gewijzigd door Tomfish op 01-12-2007 16:27 ]

Verwijderd

Dit probleem heb ik ook met mijn PC als mijn monitor uitstaat wil hij niet booten, doe ik ze wel aan boot hij in een keer goed!

En probeer eens met zo weinig mogelijk geheugenbalkjes, geen hd, alle extra pci apparaten er uit en kijk of hij dan wel boot!

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2007 16:26 ]

• Giannis86
Xtresis schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 16:19:
Okeej, wil je nu ophouden met je MSN-taal? Dit ergert mij echt mateloos ( sorry ).
wat heb je het over ?msn taal?
ik ben grieks ik praat geen goede nederlands...eeind verhaal...je hoeft dit niet te lezen...gaat over mijn pc niet mijn onvoldoende voor jou nederlandse taal gebruik...dat moet je niet over zuren :P

ik heb trouwens de cijvers bekeken. ik vond ook een lijst met beep codes...ga ff kijken als ik iets kan vinden

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Heb je nu al gedaan wat Gamer zei?
Moderne videokaarten hebben vaak een extra voedingsaansluiting op de kaart zitten, die moet je niet vergeten.

🖥️ | 🏎️ | 🚙

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
Giannis86 schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 17:21:
[...]

wat heb je het over ?msn taal?
ik ben grieks ik praat geen goede nederlands...eeind verhaal...je hoeft dit niet te lezen...gaat over mijn pc niet mijn onvoldoende voor jou nederlandse taal gebruik...dat moet je niet over zuren :P
Oh Grieks ;) , Nvm dan.
Maarja inderdaad, post ook even de beepcodes/cijfercodes/lettercodes hierzo.
Pagina: 1