8800 koeler voor weinig

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008

• Cidious
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-03 12:42

Cidious

The Bloody Gent

Topicstarter
(voordat ik begin wil ik even zeggen dat ik later pas door had dat de titel een beetje misleidend kan zijn.. voor de duidelijkheid: IK PROBEER HIER NIKS TE VERKOPEN ;) )

Goedendag mensen ik ben sinds een week de trotse eigenaar van 2 Gainward GT's en nou heb ik een Antec Ninehundred met 5 120mm fans op low en 1 200mm fan op low... en dus een FLINKE airflow.. maar de ik vond de GT's toch wat warm.. 76 graden celcius MAX..

Nou had ik afgelopen week even een ideetje om misschien mijn standaard coolpasta van de acrtic freezer pro eens te vervangen aangezien de processor de laatste tijd een tikkeltje warmer dan normaal werd onder max load (55 graden int begin -> 58 graden @ Intel C2D E4300 @ 3.2Ghz met dezelfde kamer temperaturen)

Dus ik reviews lezen en ik kwam uiteindelijk uit op de Zalman Super Thermal Grease (Zalman STG1) koelpaste, deze koelt beter dan de Arctic Silver 5 pasta (volgens minimaal 5 reviews van betrouwbare bronnen) EN komt ook nog eens in een soort van nagelak achtig potje met een perfect kwastje.. (ENORM SIMPEL EN GOED TOEPASBAAR!!! GEWELDIG VERDEELD!!) EN beter leverbaar bij de plaatselijke computerboer (MyCom - 8,95 is altijd goedkoper dan ook nog verzendkosten moeten betalen voor 1 product.. maar als je het met je nieuwe GT samen zou kunnen bestellen zal het bij webshops goedkoper zijn +/- €3) dan de Coollaboratory Liquid Pro pasta (welke wel nog "iets" beter schijnt te koelen.)

Dus ik die prut op mijn cheap-ass (maar geweldig koelende) Arctic Freezer 7 Pro smeren (en de koperen koelplaat verder vlak gepolijst, scheelde maar klein beetje.. was al redelijk vlak) en jah hoor van de 58 graden max load naar nu 50 graden max load en 32/33 graden idle!!! HEHEHEHE :9

En ik was wat aan het gamen en mijn vid temps ant meten en de temperaturen stoorden me gewoon (had hiervoor een 8800GTS 320MB die max 65 graden werd) en toen kwam ik even op het idee om de koelpaste van Zalman op mijn GPU's chip te smeren..

Dus koeler losschroeven (ENORM SIMPEL!!! 13 schroefjes loshalen en de koeler is eraf..) mem koeling pads laten zitten en de oude koelpasta verwijderen, nieuw Zalman koelpasta aanbrengen met het geweldige kwastje, koeler er terug op.. en gamen maar weer..

EEN GEWELDIG RESULTAAT!!! nu MAX 64 graden!!! gemiddeld 62 graden under load!!!!! HEERLIJK!!! en 43 graden idle met beide GT's! (Koeler fans draaien trouwens op 55%)

AANRADER!!! kost je 8,95 bij de MyCom (als deze in de buurt is.. wel eerst even vooraf bestellen) en je GT blijft gemiddeld zo'n 10 graden koeler..

Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben.. de meeste tweakers onder ons zullen dit wel weten.. maar dit is een tip voor nieuwkomers en nieuwe GT eigenaren

(verder niks bijzonders:P)

Edit:
DAMN.. Na het nog even te hebben doorgezelezen vind ik het wel erg veel bullshit voor een klein iets..

SAMENGEVAT:

8800GT Stock koeler + stock pasta = Max load - 75 graden / Idle 46/47 graden
8800GT Stock koeler + Zalman STG1 = Max load - 65 graden / Idle 43 graden

Prijs voor 10 graden koeler = €8,95 (bij MyCom)

heheheh

[ Voor 8% gewijzigd door Cidious op 01-12-2007 08:02 ]

R7 9850X3D + ASUS ROG X870E APEX + RTX 5090 FE + 48GB TG Xtreem 8200 CL38 + Seasonic PRIME TX-1300 ATX3

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-02 18:01
Helemaal mee eens, STG1 is werkelijk fatastisch.
  • Het koelt retegoed.
  • Geen geklooi meer met "uitsmeren" omdat er zo'n geniaal kwastje aan zit.

Pentaxiaan

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

It's AMAZING, Mike :+

Serieus, dit is een product survey en kan dus veel beter op de juiste plek op de T.net frontpage geplaatst worden dan hier...

En je continue verwijzingen naar MyCom doen anders trouwens wel erg (en onnodig) lijken op pure reclame voor dat bedrijf :o

[ Voor 31% gewijzigd door dion_b op 01-12-2007 10:38 ]

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.