nieuwe PC // geen beeld

Pagina: 1
Acties:
  • 527 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• onsgeluk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-11-2022

onsgeluk

Beroepsprutser

Topicstarter
Ik heb een probleem met de volgende setup welke zojuist in elkaar is gezet(alles nieuw):

-Thermaltake LANbox Lite (Retail, Zwart, VF6000BNS)
-GigaByte M68SM-S2 (Retail, FireWire, RAID, Gb-LAN, VGA, Sound, µATX)
-OCZ 2 GB DDR2-800 Kit (XTC Gold GX 2, OCZ2G800R22GK)
-AMD Athlon™ 64 X2 4000+ (Boxed, OPGA)
-Hitachi Deskstar 7K160 (Bulk, HDS721680PLA380)
-Samsung SH-S203B (Bulk, Zwart)
-Spire Jewel ATX, 380W
-Logitech UltraFlat Keyboard (Retail, Zwart)
-Logitech Cordless RX650 Optical Mouse (OEM)
-ASUS 20,1" VW202S TFT Wide

Hij gaat netjes aan, maar:
-geeft geen beeld
-lampjes op tobo knipperen eenmaal als ik 'm ps2 inplug. Via USB niets....
Systeem geeft geen signaal dat iets niet naar behoren werkt. Het enige wat ik kan bedenken is dat in het bios beeld standaard op de DVI komt ipv op de dsub, kom echter met geen mogelijkheid in het bios.

Heeft iemand een idee(google en got hebben me tot op heden niet veel wijzer gemaakt).

iR Profiel

• timbry
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-03 16:10
Probeer eens op te starten met een minimale configuratie(processor, 1reepje geheugen en 1 hd)

Never argue with an idiot, he'll drag you down to his level and beat you with experience

• onsgeluk

onsgeluk

Beroepsprutser

Topicstarter
HDD en DVD drive afgekoppeld. Slechts 1 reep mem erin.....Nada! Andere bank, nog steeds nada. Andere reep, driemaal raden...ook weer niks, nada noppes :'( Gek word ik er van |:(

Btw, scherm doet het wel prima wanneer aangesloten op m'n laptop. Die is dus gelukkig niet doa. Power led gaat netjes aan zonder te knipperen. HDD led brandde net met hdd erin ook zachtjes.

[ Voor 0% gewijzigd door onsgeluk op 01-12-2007 01:28 . Reden: spatie vergeten ]

iR Profiel

• timbry
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-03 16:10
Misschien je voeding?

Never argue with an idiot, he'll drag you down to his level and beat you with experience

• onsgeluk

onsgeluk

Beroepsprutser

Topicstarter
hoe moet ik dat testen dan? PC gaat aan, er komt dus sap uit de voeding.

iR Profiel

• miniBSD
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-12-2023
onsgeluk schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 01:41:
hoe moet ik dat testen dan? PC gaat aan, er komt dus sap uit de voeding.
Allereerst, heb je afstandbusjes gebruikt en gekeken of het moederbord nergens sluiting maakt?
Zijn alle 2 de connectoren goed aangesloten, dus de 24 pins op het moederbord en de 4 pins voor de processor? Ook hebben sommige videokaarten een connector voor extra stroom.

Helemaal geen signaal wijst op een defect moederbord of processor. Je kunt de processor eruit halen en als het moederbord geen piep geeft dan is waarschijnlijk deze defect.

Heb je wel ervaring met het assembleren van pc's. Ik mis dit in jouw verhaal..

Quidquid latine dictum sit, altum sonatur (Whatever is said in Latin sounds profound).

• onsgeluk

onsgeluk

Beroepsprutser

Topicstarter
Allereerst, heb je afstandbusjes gebruikt en gekeken of het moederbord nergens sluiting maakt?in de kast zijn de afstandbussen al voorgemonteerd
Zijn alle 2 de connectoren goed aangesloten, dus de 24 pins op het moederbord en de 4 pins voor de processor?Denk dat ik die al zeker 4x gechecked heb Ook hebben sommige videokaarten een connector voor extra stroomzie setup, geen kaart ivm onboard vga

Helemaal geen signaal wijst op een defect moederbord of processor. Je kunt de processor eruit halen en als het moederbord geen piep geeft dan is waarschijnlijk deze defect.goeie tip, ik weet nu dat of mobo of cpu doa is :( Dus mobo, want geeft nog steeds geen piep.

dat heb ik, dat is de reden dat ik ca 5 jaar geleden ben overgegaan naar een laptop. Een PC is geen brommer waar je op je vrije zaterdag aan gaat lopen knutselen(uitzonderingen en tweakers daargelaten ;) Maar zelfs als ik dat niet zou hebben; het is geen hogere wiskunde zelfs niet voor iemand die wellicht wat minder bedeeld is met grijze cellen! Helaas loop ik 's nachts tegen een probleem aan met het sinterklaas cadeautje voor moeders, vandaar de post

iR Profiel

• miniBSD
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-12-2023
onsgeluk schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 02:17:
Allereerst, heb je afstandbusjes gebruikt en gekeken of het moederbord nergens sluiting maakt?in de kast zijn de afstandbussen al voorgemonteerd
Zijn alle 2 de connectoren goed aangesloten, dus de 24 pins op het moederbord en de 4 pins voor de processor?Denk dat ik die al zeker 4x gechecked heb Ook hebben sommige videokaarten een connector voor extra stroomzie setup, geen kaart ivm onboard vga

Helemaal geen signaal wijst op een defect moederbord of processor. Je kunt de processor eruit halen en als het moederbord geen piep geeft dan is waarschijnlijk deze defect.goeie tip, ik weet nu dat of mobo of cpu doa is :( Dus mobo, want geeft nog steeds geen piep.

dat heb ik, dat is de reden dat ik ca 5 jaar geleden ben overgegaan naar een laptop. Een PC is geen brommer waar je op je vrije zaterdag aan gaat lopen knutselen(uitzonderingen en tweakers daargelaten ;) Maar zelfs als ik dat niet zou hebben; het is geen hogere wiskunde zelfs niet voor iemand die wellicht wat minder bedeeld is met grijze cellen! Helaas loop ik 's nachts tegen een probleem aan met het sinterklaas cadeautje voor moeders, vandaar de post
Omdat je schreef dat de monitor geen beeld gaf kreeg ik die indruk. Dat het geen kennis vereist ben ik niet helemaal met je eens. Het plaatsen van een CPU met koeler is behoorlijk nauwkeurig werk om maar iets te noemen. Nog niet maar gesproken over verkeerde geplaatste geheugenbankjes of kaarten in een slot met grof geweld. Maar dit is OT dus terug naar het probleem.

Wat je ook nog kunt proberen is alle connectoren los te halen en alleen de power connector op het moederbord aan te sluiten. Soms wil een reset connector blijven hangen.

Het probleem is dat er geen POST is. Verder kan een jumper van CMOS clear dit ook nog veroorzaken.

Quidquid latine dictum sit, altum sonatur (Whatever is said in Latin sounds profound).

• Thc_Nbl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-04 12:51
als je nu eens je hardware uit je kast haalt, deze op tafel legt en alles aansluit.

kijk eens of hij op start.. ik denk het wel, dan heb je toch ergens sluiting op je kast.
ik heb dit wel vaker meegemaakt.

ehhh.. noppes

• onsgeluk

onsgeluk

Beroepsprutser

Topicstarter
Mensen, dank en excuses. Schaamte dringt zich op }:O Probleem gelokaliseerd. Na het nogmaals doorlezen van de manual kom ik erachter dat gebruik van de 2de atx aansluiting noodzakelijk is.

is eigenlijk ook geen tijdstip om een PC te bouwen, maar de spulletjes riepen me ;)

iR Profiel

Pagina: 1