Image overzetten (2.5" -> 2.5")

Pagina: 1
Acties:
  • 236 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-02 20:49
Ik heb een nieuwe laptop gekocht en nu wil ik mijn bestaande image overzetten naar de nieuwe laptop. Er zit geen floppy in de laptop en van USB stick booten gaat ook niet. Wat is nu de meest handige manier om dit te doen? In het kort gezegt wil ik gewoon de inhoud van de ene 2.5" disk (60GB) naar de andere 2.5" disk (120GB) blazen.

Mijn methode was om met Ghost 7.5 een bootdisk maken en die op CDROM branden. Beide laptops hiermee booten en met een netwerk kabel de boel overzetten. De boot wel en ook mijn netwerkkaart wordt herkent, maar daarna hangt Ghost volledig :( Ook zonder netwerk drivers wil Ghost niet starten op mijn laptop (op de PC werkt Ghost prima).

Zijn hier andere tools voor waarmee ik ook zoiets kan doen? Is er bijvoorbeeld een Linux live CD waarmee zoiets kan en die ook mijn BroadCom 57xx netwerk kaart ondersteund?

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

• WEBsel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:22
Laptopschijf middels een adaptertje aan je PATA-kabel in je pc hangen werkt niet?

Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS218j + WD60PURZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.10 ; Sony Xperia XZ2 P ; Mazda 323

• sylvestor2
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-02 22:04
Laatst zat ik met een vergelijkbaar probleem.

Wilde mijn oude laptop HDD (data backups) overzetten op mijn nieuwe laptop.
Ik heb een verloop adaptertje gekocht van 25 euro, oude HDD erop aangesloten, data hiermee overgezet.
http://www.digitus.info/s....asp?artnr=DA%2D70148%2D1

Het apparaat werd bij mij zelfs onder DOS gezien..(in Windows setup getest).

[ Voor 6% gewijzigd door sylvestor2 op 01-12-2007 22:09 ]

Verwijderd

als je de mogelijk hebt om te booten van cd kan je mischien g4u gebruiken.

Je hebt nog wel een 3de pc nodig om ftp op te draaien

edit: of g4l

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2007 22:18 ]

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
sylvestor2 schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 22:06:
Laatst zat ik met een vergelijkbaar probleem.

Wilde mijn oude laptop HDD (data backups) overzetten op mijn nieuwe laptop.
Ik heb een verloop adaptertje gekocht van 25 euro, oude HDD erop aangesloten, data hiermee overgezet.
http://www.digitus.info/s....asp?artnr=DA%2D70148%2D1

Het apparaat werd bij mij zelfs onder DOS gezien..(in Windows setup getest).
Met zo'n apparaat heb ik onlangs ook een laptop Gehost. Werkte goed. Overigens hoef je niet noodzakelijkerwijs USB aan de praat te krijgen onder Ghost, je kunt natuurlijk op je originele laptop al een ghost maken van c: op d: (partitition to image, er van uitgaande dat je twee partities hebt per schijf), dan de image via de zojuist genoemde adapter naar je PC kopiëren, van je PC weer naar de andere laptopschijf kopiëren (naar de d: daarvan) en dan op die laptop weer een partition from image draaien.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Btw, je wilt toch niet de hele schijf inclusief widows-partitie en alles gaan clonen naar je nieuwe laptop hoop ik? Als je dat wel van plan bent: Ik verwacht niet dat ie daarna Windows weer wil booten. ;) Tenzij het een identieke laptop is...

Ennuh, als je dat niet van plan bent, waarom wil je dan die image overzetten? Gaat het je alleen om data? Die kun je natuurlijk ook onder windows kopieëren.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-02 20:49
Xander schreef op zondag 02 december 2007 @ 12:31:
Btw, je wilt toch niet de hele schijf inclusief widows-partitie en alles gaan clonen naar je nieuwe laptop hoop ik? Als je dat wel van plan bent: Ik verwacht niet dat ie daarna Windows weer wil booten. ;) Tenzij het een identieke laptop is...

Ennuh, als je dat niet van plan bent, waarom wil je dan die image overzetten? Gaat het je alleen om data? Die kun je natuurlijk ook onder windows kopieëren.
Het gaat om het overzetten van een Dell D820 naar een D830. Ik heb het getest door de D820 harddisk in de D830 te bouwen. Na het installeren van de benodigde drivers werkte het prima. Ik heb nu een bootable Ghost image gemaakt, maar ik krijg leesfouten bij de D820. Wellicht dat het komt door een te oude Ghost versie, maar voor de zekerheid heb ik maar gewoon alles opnieuw geinstalleerd.

Iedereen bedankt voor de antwoorden. De hierboven aangegeven alternatieven ga ik eens even bekijken voor de toekomst.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Pagina: 1