SATA op een P5P800 moederbord

Pagina: 1
Acties:

• gsm
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-01 22:41
Hallo

Ik heb een probleem met mijn IDE HD en die heb ik nu verwijderd.
Nu wil ik een 500GB SATA HD er in zetten maar ik krijg hem niet gezien in de bios.

Mijn configuratie is :
ASUS P5P800 moederbord
1 GB ram
2 IDE DVD branders op de secundary IDE aansluiting op moederbord

Ik heb de sata kabel op 1 en op 2 geprobeerd en ook 2 kabels geprobeerd
Ik heb alle instellingen in de bios gedaan wat betreft de harde schijven maar zonder resultaat.
Ik kan nergen iets vinden van SATA of zoiets in de bios.
Ik zou niet meer weten waar ik wat moet zoeken

Wie kan mij helpen om hem aan de praat te krijgen zodat ik hem kan formatteren en XP er op te zetten ?

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:24
Heb je de handleiding van je moederbord al doorgekeken? Grote kans dat je de SATA harde schijven niet in het BIOS van je moederbord ziet, maar in het BIOS van de RAID-controller. Controleer voor de zekerheid de bootvolgorde, maar normaal zou je zonder problemen je OS moeten kunnen installeren.

• gsm
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-01 22:41
Fauna schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 02:05:
Heb je de handleiding van je moederbord al doorgekeken? Grote kans dat je de SATA harde schijven niet in het BIOS van je moederbord ziet, maar in het BIOS van de RAID-controller. Controleer voor de zekerheid de bootvolgorde, maar normaal zou je zonder problemen je OS moeten kunnen installeren.
Ik zie niets in de bios staan over SATA en ook RAID kom ik niet tegen.
Ik heb ondertussen wel gekeken op internet en las dat er installatie van SATA problemen zijn met dit moederbord.
Maar het moet wel mogelijk zijn.
Onder bootvolgorde kan ik alleen IDE aangeven, 1e - 2e - 3e IDE en wat ik probeer geen sata wordt er gezien.
Ik denk dat ik vandaag maar een IDE gaat halen, die werkt zeker en dan kan ik de pc weer installeren.
Ik wilde een SATA omdat die sneller zijn (is mij verteld) en omdat ik die over kon nemen van een familie lid. Dit is een Seagate Barracuda 500GB en zat in een extrene behuizing.
Daar gaat die maar weer in dan dus weg gegoit geld is het zeker niet.
Met de externe behuizing via de usb angesloten daarit die perfekt op mijn PC dus gebruiken doe ik hem wel.
Maar ik blijf benieuwd naar de oplossing !!

Alvast bedankt