Toon posts:

Live database kopieren

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Op een server staat een live Nexus database in een mapje. Graag wil ik deze bestanden geuatomiseerd, al live kopieren naar een werkstation zodat ik deze lokaal en op locatie kan gebruiken.

Met ntbackup kwam ik al met een batch scriptje die de map backuped en lokaal zet. Alleen kom ik er net achter dat het systeem de backup niet via een command line, en dus geautomatiseerd kan terugzetten.

Simpel copy pasten kan niet vanwege het feit dat er constant wordt gelezen en geschreven naar de directory.

Verwijderd

Topicstarter
Mischien dat het wat duidelijker wordt als ik een screenshot bijvoeg. Hierop zit je de bestanden die ik lokaal wil hebben. Simpel Copy C copy V kan niet omdat er van en naar de bestanden continue wordt geschreven.

Afbeeldingslocatie: http://www.feelinradio.nl/database.JPG

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:54

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mja, ik zou zeggen: pak de server op een ongebruikt moment (buiten kantoortijden) en kopieer dan de hele boel :)

Of vraag de systeembeheerder ;) Kan me namelijk zo voorstellen dat je dit niet zomaar mag. En als je het wel zou mogen, dan zou je denk ik voldoende kennis hebben om te weten dat je zoiets gewoon buiten werktijd moet doen ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• wallyberk
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-07 17:09

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Dit is echt super-eenvoudig te vinden met Google; lees Policy: Alle regels die op het forum gelden nog eens door alvorens je een nieuw topic start want topics die zo eenvoudig zelf op te lossen zijn, niet zo gewaardeerd.

[google=nexusdb backup]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Dit topic is gesloten.