Toon posts:

Probleem met Temperatuur E7650

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraag. Ik heb mijn nieuwe pc binnen gekrgen vandaag en tot mijn verbazing na een tijd geen pc gebouwd te hebben denk ik dat mijn cooler er niet goed opzit.

Ik heb een msi sli bord met een E7650 boxed en naar mijn inzicht zit hij muurvast en kan zeker niet strakker, maar nu word de temperatuur al snel 80 graden in het bios. Als ik er echt behoorlijk hard aan trek krijg ik de cooler wel los en gaat hij zelf uit het 775 kliksysteem. Is het nu zo dat mijn pootjes lam zijn van de cooler want dat lijk er ook niet op? Heeft iemand hier meer zulke ervaringen mee gehad? Bedankt voor de reacties alvast.

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:12
Ik neem aan dat je een E6750 bedoelt, heb je al eens gekeken hoe het oppervlak uitziet van je koeler? Als ie bol is, zul je hem moeten lappen.

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:17
Het zal vast een E6750 ipv 7650, maar dat terzijde.

80 is veelste hoog en zal hij ook niet lang volhouden.

Haal de koeler eraf, maak de beide oppervlakken ( proc en koeler ) schoon met alcohol.

Neem nieuwe koelpasta, smeer hiervan een klein beetje op de proc en probeer de koeler te passen.

Haal hem van je proc af en kijk hoe de proc de koelpasta heeft geraakt, controleer of de oppervlakken elkaar goed raken en er geen ophopingen zijn van koelpasta.

Als je deze kant en klaar hebt gekocht of hebt laten bouwen, terug ermee, dit is niet in orde, anders zelf doen :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de cooler eral afgehaald en de coolpasta van de box is wel goed verdeeld. er is wel een rondje van coolpasta zichtbaar. ik zal morgen even nieuwe pasta en alcohol halen en zal dat even proberen. Thx

• MXL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-05 08:17

MXL

Wees verstandig en haal dan meteen een fatsoenlijke koeler.