HD wel in bios, maar niet booten?

Pagina: 1
Acties:
  • 409 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tresjertje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-03-2013
Medetweakers,

Ik heb een probleem met een HD (Maxtor 80GB SATA) die van het één op het andere moment niet meer opstart.
Ik heb de rest van het (nieuwe) systeem met een andere HD getest en die bootte wel zonder problemen dus daar zoek ik de fout niet echt, maar dus wel in de HD, die ik al had en 6 mnd oud is.

De schijf wordt in het BIOS wel netjes weergegeven en ook de hardware initialisatie tijdens booten loopt 'ie probleemloos door, maar:
Het vreemde is dat ik een win XP setup wel kan starten maar na/tijdens het controleren van de hardwareconfiguratie gaat het scherm op zwart en doet de PC niets meer.
Bij booten is het hetzelfde verhaal: op het moment dat je het XP startscherm verwacht blijft alles zwart.

Iemand ideëen of bevestiging dat deze schijf idd dood is, of kan ik er nog andere dingen mee proberen aangezien mijn eigen opties een klein beetje erg op zijn.
De data erop is niet echt belangrijk dus daar hoeft geen rekening mee gehouden te worden.

Alvast dank voor het meedenken

Tresjertje

• Y3PP3R
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-02 17:11
Ik heb nu net zoiets, maar als je een Knoppix DVD boot of je stopt de schijf in een andere pc dan werkt hij wel.

Probeer jij dat ook eens, voor je hem dood verklaart...

(en mocht bij het booten van knoppix je scherm leeg blijven, dan kan je ook nog eens proberen om bij het bootscreen op F3 te drukken en dan knoppix vga=normal in te voeren...)

[ Voor 34% gewijzigd door Y3PP3R op 01-12-2007 17:47 ]

• Tresjertje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-03-2013
is inmiddels opgelost. Door mij onbekende oorzaak is waarschijnlijk de MBR beschadigd geraakt. Ik heb de schijf geformatteerd in een andere pc en hij doet het weer als ooit tevoren.

Bedank voor de optie met knoppix, die onthoud ik voor de volgende keer ;-)