Volledige Backup-Chaos oplossen, duplicate files vinden?

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Het is ongetwijfeld een bekend probleem, maar ik maak t vrij bont.

Als sinds mijn pentium 1 machine doe ik het volgende:

1. Ik kopieer mijn "mijn documenten" folder naar de D partitie.
2. Formatteer mijn C schijf.
3. Begin een NIEUWE "mijn documenten" map, en laat die andere map in D staan.

Inmiddels staan er ongeveer 25 backup mappen op mijn D schijf, vol met losse rommel aan documenten, foto's, mp3tjes. Sommige delen zijn "terug gekopieerd" en anderen niet.

Inmiddels staat er 50gb aan backups op D en mijn huidige geordende "mijn documenten" map is 25gb. Ik zou ze graag willen mergen, maar het is ZO veel werk al die backup mappen langs te gaan en te kijken of bepaalde files niet ook al in mijn huidige "mijn documenten" staan. :(

Het zou een stuk gemakkelijker worden als ik zeker wist dat geen 1 bestand op mijn backup schijf identiek was aan wat er in mijn huidige "mijn documenten" map staat.

Is er software die beide schijven kan scannen en mij vertellen welke files op mijn backup schijf ik veilig kan verwijderen omdat die files ook op mijn C schijf staan?

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
Iemand?

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-03 03:00
Ik heb even een zoekopdracht bij download.com uitgezet: http://www.download.com/3...find%20duplicate&tag=srch .

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

offtopic:
Ik moet zeggen dat ik de zin achter je "backup" techniek niet helemaal begrijp. Is de D-schijf gewoon een partitie of een aparte schijf? Als het gewoon een partitie is, dan is het geen echte backup want bij een defecte harde schijf is het einde oefening. Ook bij een tweede harde schijf loop je veel risico; gebruik minimaal een externe harde schijf of DVDs!

Probeer eens synchronisatiesoftware om de directories te vergelijken. Echter, bij "conflicten" (verschillende datums of bestandsgrootte) zul je toch handmatig een beslissing moeten nemen. Ik gebruik zelf Allwaysync.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• webinn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06-2025
zoek even naar "duplicate file finder", werkt goed bij mij voor een analoog probleem