Mini Super Orb, waar te halen?

Pagina: 1
Acties:

• The Collector
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 22:35
Ik heb dus een beetje door de pricewatch gekeken en ook wat liggen zoeken door GoT, maar het wil me niet echt lukken om deze cooler te vinden.

Weet iemand een internet-winkel die deze cooler, de Mini Super Orb DU0462-8, levert? Ik heb namelijk een nieuw T-Bird systeempje besteld maar heb er zolang maar een standaard CoolerMaster bijgekocht tot ik ergens zo'n ding vandaan krijg...

btw... Als je een andere mening hebt over een evt. betere cooler. Laat maar horen, ben eigenlijk wel benieuwd!!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:34

Exirion

Gadgetfetisjist

Wat voor bord ga je gebruiken? Als het een KT7 of KT7A is dan past de gewone Super Orb ook wel als je voorzicht bent.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:27
Op dinsdag 13 februari 2001 23:11 schreef Exirion het volgende:
Wat voor bord ga je gebruiken? Als het een KT7 of KT7A is dan past de gewone Super Orb ook wel als je voorzicht bent.
Volgens mij moet je op een KT7 en aanverwanten heeeel erg oppassen met alle Orb-soorten. Op de KT7 zitten die Elco's (Electrolythische Condensators) vlak naast de CPU-socket, en die moet je dan enigszins OMBUIGEN wat ik NOOIT zou doen.
Je kan dan Beter een stuk uit je Orb VIJLEN. Een vriend van me heeft met dit laatste veel goeie ervaring :)

• The Collector
'k heb idd de KT7A-RAID besteld, en daarom wilde ik ook de Mini Super Orb i.p.v. de normale Super Orb. Op de website van thermaltake staat dat deze speciaal hiervoor aangepast zijn om op o.a. de KT7 te passen (met die condensator dingetjes).

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik heb dus zelf een KT7 en heb gewoon heel erg voorzichtig gedaan zonder te vijlen. Het past maar net, maar het lukt dus wel zonder problemen. Maar ga niet forceren of wrikken ofzo. Wip met een klein schroevendraaiertje de lipjes over de nopjes van de socket heen zodra ze op de goeie hoogte zitten. Daarna klem je de koeler vast.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• The Collector
Ik heb dus zelf een KT7 en heb gewoon heel erg voorzichtig gedaan zonder te vijlen. Het past maar net, maar het lukt dus wel zonder problemen.
Vraagje, wat is 'maar net'? Ik ben normaal dus wel voorzichtig met dit spul enzo, maar ik heb toch het gevoel dat ze die mini niet voor niks is gemaakt en vertrouw het (no offence) niet helemaal...

Of heeft iemand anders nog ervaringen met het aanbrengen van een standaard Super ORB?

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 13 februari 2001 23:37 schreef The Collector het volgende:

[..]

Vraagje, wat is 'maar net'? Ik ben normaal dus wel voorzichtig met dit spul enzo, maar ik heb toch het gevoel dat ze die mini niet voor niks is gemaakt en vertrouw het (no offence) niet helemaal...

Of heeft iemand anders nog ervaringen met het aanbrengen van een standaard Super ORB?
De commercie speelt in op de wensen van de klanten, en omdat niet iedereen voorzichtig is gaat er wel eens wat fout. Dat komt in de publiciteit, en iedereen lult elkaar na, etc.. Je kent het effect wel hier op Tweakers. Ik verzeker je dat het prima lukt als je gewoon voorzichtig doet en KIJKT wat je doet zonder te forceren. Succes.

Pagina: 1