Problemen met Daemontools

Pagina: 1
Acties:
  • 148 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:55
Hallo,

Ik weet niet zeker of ik hier op tweakers mag praten over iso's mounten en dergelijke, maar ik neem aan van wel omdat natuurlijk lang niet alle iso's illegaal zijn.
Mocht het niet mogen hier, dan gooi hem maar op slot.

Zelf trek ik altijd een iso van mn games, zodat die mooi in de kast blijven staan.

Nu heb ik sinds vandaag een probleem met image's mounten.
Zodra ik ze mount en het autorun installatie schermpje komt in beeld dan is meteen mijn hele systeem zo traag als maar kan zijn.

Met veel pijn en moeite lukt het me om dat scherm af te sluiten omdat ctrl+alt+del niet werkt zolang ik met mijn muiscursor binnen dat scherm van het spel sta.

Dan ben ik eerst 10 minuten bezig met mn muis eruit te scrollen en normaal zou ik honderd meter afgelegd hebben met de muis. Bij elke beweging hapert de cursor heel erg en verschuift hij dus maar een fractie van wat ie moest doen.

Anyway, als ik er dan uiteindelijk uit ben dan kan ik met crtl+alt+del dat process wel sluiten en dan gewoon via de verkenner naar mijn virtuele dvd station gaan en van daar de setup starten.

Dan gaat het wel goed...... totdat ik het spel op start. Dat hapert dan ook als een gek.
Het betreft alle nieuwe spellen. Dat wil zeggen, alle spellen die ik nog niet op mijn pc geïnstalleerd heb staan. Dus ook ouwe games die het vroeger prima deden werken nu niet meer naar behoren.
De spellen die ik reeds voor vandaag installed had staan werken allemaal prima :?

Ik neem aan dat Daemon tools de boosdoener is, dus ik ben eens gaan zoeken op internet of dat een bekend probleem was. Helaas kon ik op hun forums en met google eigenlijk niks bruikbaars vinden. Ook hier op GoT kwam ik niet iets vergelijkbaars tegen.

Ik heb geprobeerd om Daemon Tools te verwijderen en opnieuw te downloaden, de laatste versie, maar die had ik ook al. Geen succes. Ook heb ik gekeken of er vreemde processen draaien die op spyware of een virus kunnen duiden, maar die vind ik geen.

Tevens heb ik alle temp folder leeg gemaakt en gekeken of ik mappen zag staan die er niet hoorde te staan. Het helpt allemaal niks helaas.

Wellicht is er hier op GoT iemand die eens een vergelijkbaar probleem heeft gehad die me wat tips kan geven waar ik nog meer naar kan kijken.

Bedankt alvast :)

ps: zoals gezegd weet ik niet of het hier op GoT toegestaan is om over zulk soort zaken te praten, excuses daarvoor dan, maar ik heb gewoon al mijn games gekocht in de kast staan omdat ik er keizuinig op ben.

ps2: als ik ze installeer vanaf CD of DVD dan draaien ze wel gewoon goed. Ook als ik ze dan speel, maar zodra ik ze wil spelen zonder cd dan hapert het weer als een gek?!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Misschien geen directe oplossing, maar anders Alcohol of PowerISO proberen? Of doet zich daarmee het zelfde probleem voor?

[ Voor 14% gewijzigd door _the_crow_ op 30-11-2007 21:30 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• vosss
Bedankt, daar had ik zelf nog niet aan gedacht :o

Dat zal ik later vandaag eens proberen.
Mocht dat het probleem ook niet oplossen, dan knal ik een clean image terug :)

Ik heb inmiddels een clean image terug gezet wat zeer zeker 100% goed is.

Nog steeds hetzelfde probleem. Met Alcohol 120 heb ik zojuist getest en dat geeft ook hetzelfde probleem. :(

Ik heb zojuist een starforce removal tooltje geprobeerd omdat die misschien de boosdoener is?
Die zegt alleen dat er geen starforce geneuzel gevonden kan worden.

Blijven die drivers eik zitten als je een clean image terugzet? :?

Iemand nog ideeën hoe ik mijn computert weer goed aan de praat krijg?

[ Voor 64% gewijzigd door vosss op 02-12-2007 15:30 ]

• vosss
=edit=
Ik heb inmiddels de hele C-partitie verwijderd en vervolgens met mijn XP cdtje Windows terug gezet.
Een hele nieuwe installatie dus.

Alle drivers zijn up-to-date.

Ik heb nog steeds hetzelfde probleem en ik heb eerlijk gezegd geen enkel idee hoe het kan.
Iemand nog ideeën? :)

=edit2=
Verkeerde knopje, dat had een edit van mn vorige bericht moeten zijn.
Excusez moi

[ Voor 14% gewijzigd door vosss op 02-12-2007 17:46 ]

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Het mounten van ISO's is niet illegaal, het is immers gewoon een manier van virtualiseren.

Waar ik zelf aan dacht; overlappen IRQ's elkaar niet waardoor hij zo traag wordt? Daemon Tools creeërt 4 (optioneel) virtuele schijven die hun eigen IRQ krijgen denk ik, waardoor de PC in de knoei komt en meerdere (virtuele) schijven dezelfde IRQ geeft. Ik heb niet zo heel veel verstand van de werking van IRQ, maar wellicht is dat het.
Nah, dat zal wel onzin zijn wat ik nu zeg. Als je je IRQ settings wilt checken kun je dit iig hier doen:

Eigenschappen deze computer -> Hardware -> Apparaatbeheer -> Beeld -> Apparaten op type -> dubbelklik Interrupt Request

[ Voor 21% gewijzigd door Avalaxy op 02-12-2007 17:54 ]

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-06 06:22

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Blijkbaar is er dus iets in je systeem veranderd waardoor je nu deze problemen hebt. Ik gok dat het een of andere driver is die je misschien geupdate hebt vlak voordat dit probleem begon. Dit kan natuurlijk van alles zijn, van IDE-drivers tot videokaartdrivers tot ...
Wat je dus zou kunnen proberen is een schone install draaien met oude drivers en kijken of het dan nog steeds gebeurt. Als het dan nog zo is dan moet je misschien aan iets hardwarematigs gaan denken, maar dat lijkt me echt sterk. Bokkend reepje geheugen? It's a long shot, ik weet het :)

Tevens: Is de nieuwe D-tools er niet de oorzaak van bij jou? Misschien eens een oudere versie proberen, wie weet heb je die geupdate toen dit begon?

Permanent wintericon!

Pagina: 1