Toon posts:

Privacybeleid Sinterklaasactie?

Pagina: 1
Acties:
  • 85 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mijn oog viel op deze Sinterklaasactie, waarvoor overigens hulde :)

Eén ding wat ik me afvroeg is hoe het privacybeleid van Tweakers.net in dezen is. Dat jullie m'n IP loggen weet ik, vind ik prima. Dat ik m'n emailadres op moet geven, soit. Maar naam en adres is toch wel heel wat anders. Ja, ik weet dat ik niet mee hoef te doen, dat is het punt ook niet :) Punt is dat er persoonsgegevens worden verzameld zonder enige privacyverklaring.
Ik had van een bedrijf als Tweakers.net verwacht dat er toch wel íets zou staan aan privacyverklaring, dat dat niet zo is wekt bij mij een lichte argwaan. Mag ik het eerlijk zeggen? Ik zou bepaald niet van m'n stoel vallen als de sponsor (naar ik aanneem Dell?) de naam en adresjes van de Tweakertjes zou krijgen. Als ik er naast zit hoor ik dat graag, maar dan vraag ik me weer af waarom er geen regeltje staat als 'je gegevens zullen niet aan derden verstrekt worden'. Foutje van de redactie kan altijd natuurlijk.

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Alle activiteiten van Tweakers.net vallen onder de Algemene Voorwaarden waar je tijdens de registratie mee akkoord bent gegaan. Artikel 17 daarvan is volledig gewijd aan de bescherming van persoonsgegevens. Mijns inziens is het dan dubbel om nogmaals te melden dat we netjes met je gegevens omgaan en is een dergelijke regel overbodig.

Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg het me vooral af omdat er bij andere acties wél expliciet vermeld werd dat je gegevens niet aan derden verstrekt worden, zie bijvoorbeeld "Speel Enemy Territory: Quake Wars exclusief via Tweakers.net" en "Pokémon Diamond-wedstrijd: winnaars bekend". Bij deze beide acties moest je ook je naam, adres etc. opgeven.
Bij Uitslag: win een Sparkle Calibre GeForce 8800 GTX stond ook geen voorbehoud, maar daar hoefde je dan ook alleen een mailtje te sturen: veel minder privacygevoelig dan naam en adres én in de meeste gevallen al bekend bij Tweakers.net BV.

Ik vind het trouwens raar dat ik die algemene voorwaarden alleen op GoT kan vinden. Dit, gecombineerd met het feit dat die AV onderdeel zijn van de GoT FAQ en er in die AV eigenlijk alleen over het forum wordt gesproken (definitie van account: Het kosteloze lidmaatschap van de forumdienst van Tweakers.net BV), wekt (bij mij) de indruk dat ze ook alleen op het forum zien, hoewel ze vast op heel Tweakers.net van toepassing zijn. Volgens mij stammen ze nog uit de tijd dat het forum paars was ;)

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2007 21:18 ]

• Harm
  • Niet online
Wilde gok (ik weet net zoveel als jij hierover): het is afhankelijk van de auteur van het betreffende stuk (en van diens bui) of het er wel of niet bijstaat? Afgezien daarvan, een e-mailadres is net zoveel persoonsgegeven als een naam of een adres, wat het punt 'minder privacygevoelig' enigszins afzwakt (hoewel het argument verder gewoon blijft staan).

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-12-2025
Harm schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 21:08:
Wilde gok (ik weet net zoveel als jij hierover): het is afhankelijk van de auteur van het betreffende stuk (en van diens bui) of het er wel of niet bijstaat? Afgezien daarvan, een e-mailadres is net zoveel persoonsgegeven als een naam of een adres, wat het punt 'minder privacygevoelig' enigszins afzwakt (hoewel het argument verder gewoon blijft staan).
Leuke "gok" is dat. :) Anders zet je er gewoon even bij dat het niet verstrekt wordt etc etc. Wel zo duidelijk en aangezien het gewoon een policy is hoort het er bij te staan en mag het niet afhangen van iemand zn humeur. ;)

• Harm
  • Niet online
Schat, het wordt al genoemd in de AV. Die is ook gewoon hierop geldig, dus ik zie werkelijk waar geen enkele reden om het nóg een keer te melden.

Verwijderd

Topicstarter
Harm schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 21:08:
OK, niet dat ik Tweakers.net verdenk van duistere praktijken ofzo hoor, maar ik trok er wel even m'n wenkbrauwen van op. Dat een e-mailadres even privacygevoelig is als naam en adres ben ik trouwens niet met je eens. hardcore_rulezzz99@hotmail.com is niet naar een persoon te herleiden, een IP adres ook niet (door jullie), combi naam / adres wel :)

edit:
Zie wat betreft de AV nog mijn edit van m'n eerste reply

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2007 21:17 ]

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:03
Verwijderd schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 21:15:
[...]

OK, niet dat ik Tweakers.net verdenk van duistere praktijken ofzo hoor, maar ik trok er wel even m'n wenkbrauwen van op. Dat een e-mailadres even privacygevoelig is als naam en adres ben ik trouwens niet met je eens. hardcore_rulezzz99@hotmail.com is niet naar een persoon te herleiden, een IP adres ook niet (door jullie), combi naam / adres wel :)

edit:
Een emailaccount kan persoonlijke gegevens bevatten..

• Harm
  • Niet online
Aan de hand van je e-mailadres kunnen wij andere persoonsgegevens achterhalen, dus het is weldegelijk een persoonsgegeven.
edit:
Verwijderd schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 20:58:
Ik vind het trouwens raar dat ik die algemene voorwaarden alleen op GoT kan vinden. Dit, gecombineerd met het feit dat die AV onderdeel zijn van de GoT FAQ en er in die AV eigenlijk alleen over het forum wordt gesproken (definitie van account: Het kosteloze lidmaatschap van de forumdienst van Tweakers.net BV), wekt (bij mij) de indruk dat ze ook alleen op het forum zien, hoewel ze vast op heel Tweakers.net van toepassing zijn. Volgens mij stammen ze nog uit de tijd dat het forum paars was ;)
Beter zoeken ;) . Als je je registreert wordt http://tweakers.net/my.tnet/register geladen (ook als je via GoT registreert) en het eerste wat je te zien krijgt voordat je verder kunt gaan, zijn de AV. Verder zijn diezelfde AV ook te vinden in de Tweakers.net FAQ in het menu getiteld 'Over Tweakers.net'.

[ Voor 27% gewijzigd door Harm op 30-11-2007 22:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oeioeioei, twee verschillende AV's, niet zo best ;)
Nee okee, het is me weer duidelijk :)

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:56
Wat ik me eigenlijk afvraag, waarom moet je direct al je adres sturen? Volgens mij was dit bij eerdere acties anders? Je kunt toch altijd naderhand de winnaar even om adresgegevens vragen?

Of moet ik
Stuur een mailtje naar dell@tweakers.net en de redactie zal geheel willekeurig op Sinterklaasavond iemand heel erg blij maken.
letterlijk nemen? Staat er 5 december iemand van de redactie bij de winnaar op de stoep? :+

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou wel übervet zijn :+

Dan nog één ding: worden de gegevens na de actie geanonimiseerd of gewist? Aangezien in de privacyverklaring staat dat ze alleen worden opgeslagen voor zover noodzakelijk voor de exploitatie van de websites van Tweakers.net BV? Of ben ik nou een zeur :P

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 15:19
Verwijderd schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 22:12:
Oeioeioei, twee verschillende AV's, niet zo best ;)
Nee okee, het is me weer duidelijk :)
Mooi :)

Good luck ;)

Ter info : er wordt achter de schermen hard gewerkt aan een update van alle voorwaarden etc. etc. Nog even geduld. Alle informatie die je bij Tweakers achterlaat blijft daar ook en gaat niet naar derden (m.u.v. de winnaar want daar moeten we de prijs en eventuele garantietoestanden naar sturen :+)

[ Voor 39% gewijzigd door zeef op 30-11-2007 23:12 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.