Toon posts:

Abit IN9 32-MAX Bootproblemen

Pagina: 1
Acties:
  • 393 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Vandaag mijn nieuwe systeem in elkaar gezet en hij wil maar niet booten, het scherm slaat niet aan. Bij het aanzetten geeft de pc-speaker om beurten signalen van lage en hoge tonen. Het volgende heb ik al gedaan:

- Stekkers gechecked
- HD los / DVD brander los
- Zonder geheugen
- Geheugen in alle banken geprobleerd (1 reepje)
- Videokaart los / andere videokaart

Helaas los dit het probleem niet op. Heeft iemand een idee? Het systeem is als volgt opgebouwd:
Abit IN9 32-Max
E6850 cpu
2* OCZ P6400 plantinum revision 2 (4-4-4-15)
Asus EN8800-GT
Zalman 600w voeding

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01-2025
Ik heb ook gister dat bord gekocht, ook problemen...kom het bios niet in..

Wat zegt het display op het bord?

Verwijderd

Topicstarter
Het display op het moederboard hangt bij verschillende statussen helaas...
Bij de volgende statusen heb ik em al zien hangen:
75 / 7F en FF

In het begin kwam ik de bios nog wel in, nu springt me scherm al niet eens meer aan. Ook blijft de fan van mn 8800gt op 100% draaien...

CPU of andere onderdelen worden overigens niet te heet.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2007 21:12 ]

• exempt
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-12-2023
Config schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 17:26:
Ik heb ook gister dat bord gekocht, ook problemen...kom het bios niet in..

Wat zegt het display op het bord?
Je moet de bios eerst flashen met een diskette of usb stick, dan kom je wel de bios in, dit is een bekend probleem bij vrijwel al deze moederborden!

Why should I take life so seriously, I just wanna do what I like to do...!

Verwijderd

hallo mensen,

ik heb het probleemopgelost met het moederboard met de hoge tonen en lage tonen
het is een alarm van je cpu fan, en die kan afgan om de volgende redenen:
-je cpu word gewoon veelste warm (als dit het geval is kijk of je er genoeg koel pasta op hebt zitten
het liefst artic silver
-je hebt een 3 pins fan op je moeerboard aangesloten waarbij je moederboard niet kan lezen hoe en of de fan wel draaid(als dit het geval is kijk in de bios ik dacht bij guru en schakel daar die iritante beep uit bij de fan power dat kan geen kwaat als je daarintegen een 4pins cpu fan stekker hebt hoor je dit probleem niet te hebben

voor de bootproblemen
als je de bios niet inkomt moet je even creatief zijn en een diskette station op je moderboard aansluiten, vervolgens een boot diskette maken en zo de nieuw bios d'r op zetten en klaar is kees

ik hoop dat er nu een aantal mensen verder zijn geholpen als ik nog meer problemen oploop zet ik ze er wel bij
mvg peter :)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2007 22:43 ]

Verwijderd

Ik heb hetzelfde moederbord en dezelfde cpu.
Ik heb het Tweakers.net high end gamesysteem nagebouwd alleen heb ik er geen geluidskaart in gezet en 2 gig geheugen en 1 asus en8800 gts 640mb en een Zalman 500 watt voeding.

Ook ik kon na het in elkaar zetten niet in de bios komen. Ik heb de bios toen geflashed. In het begin leek het goed maar nu is het elke keer klote als ik de pc aanzet. Soms na 4 of 5 keer aanzetten begint hij wel met opstarten. Ik heb niets overgeclocked. De boot problemen zijn er dus nog :(

Als iemand nog goed advies heeft.....

• MeanGreen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-05 11:07
Ik had dezelfde problemen, maar door een fan aan te sluiten op de 4-pins connector is het piepen verdwenen.

Probleem nu is dat ik helemaal geen piep meer krijg en de lampjes op de onderkant (blauw) blijven knipperen.
Verder krijg ik geen beeld, code in het display geeft A0.

Dat knipperen, is dat normaal?

Update:
Op diverse fora wordt opgemerkt dat A0 betekent dat er of iets goed mis is, of dat je je CMOS moet resetten. Als CMOS niets uithaalt bestaat de kans dat A0 een afkorting is voor "ga terug naar de winkel, er is iets stuk aan de chipset". Ik zit zelfs al met A0 als ik alleen maar boot met de CPU aangesloten, dus ik ben bang dat ik voor garantie in aanmerking kom.

Morgen nog maar een paar keer proberen, anders zaterdag maar terug naar de winkel.

[ Voor 42% gewijzigd door MeanGreen op 20-12-2007 21:54 ]

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01-2025
wellicht te laat:

Ik kreeg bij Komplett een BIOS versie uit december 2006 mee...Deze werkt NIET met mij duo core E6850. Elke keer die A0.

A0? Bios resetten (lang, minuutje), stroom eraf, stroom erop, booten. Je kunt 1 keer booten, volgende keer weer A0 en hetzelfde riedeltje herhalen. Wat is je doel? Naar windows booten (lukte me meestal niet door BSOD door onboard NIC's), Abit bios progsel downloaden en nieuw bios erop zetten. BIOS kan niet geflashed worden in safe mode I believe..Heeft mij 2 dagen gekost al net al. Zeer slechte zaak van Komplett, zo'n oud BIOS leveren.

Verwijderd

*edit*
Ik heb m'n post weggehaald. Het leek me beter om een nieuw topic te starten, omdat mijn probleem eigenlijk niet dezelfde is als van de TS. Het is hier te vinden:
[Abit IN9 32-max] Boot problemen / geen signaal / POST 9.0

[ Voor 120% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2008 16:13 . Reden: typefout + nieuw link naar ander topic ]

Pagina: 1