Van de simpele vragen val ik nu in de (voor mij) onbekende zone van de hardware, het verhaal:
Heb vorig weekend een nieuwe pc gebouwd, op 1 kleine hapering na is dit perfect verlopen,
netjes xp-pro erop, al mijn favorieten programma's erop, tot zover niks nieuws.
Nu het probleem:
had beloofd om voor mijn ouders een paar DVD's van de plaatselijke brandweer te kopiëren,
was dus Nero vergeten te installeren, dit even snel gedaan, pc opnieuw opgestart...en beginnen
maar.
Via Nero Startsmart op DVD-copy gedrukt, snelheid op 4x gezet en gestart, gaat dan netjes
beginnen, en dan spontaan stopt hij met lezen, gaat dan nog even door met branden, en dan
slaat de pc vast, gereset, en het hele verhaal weer gedaan, idem, alleen nu de pc net niet vast.
Had daarvoor nog wel even windows taakbeheer gestart, tijdens het branden is cpu gebruik op
3%, bij het vastlopen is cpu 0%, krijg geen foutmeldingen.
Kan het zijn dat de pc of xp niet overweg kan met 1x Sata Hd, 1x Sata DVD-Rom en 1x Sata DVD-R
dus dat ze niet tegelijk kunne communiceren??
Zijn hier mensen die hier ervaring mee hebben??
Specs.:
MSi K9N Neo V2
AMD Athlon64 X2 6000+
Kingston 2048MB DDR2 PC6400
Seagate Barracuda 250GB
ATi X1950 Pro 512MB
Samsung SH-S203B DVD-RW
Samsung SH-D163C DVD-Rom
Spire RockeTeer III 500W
Windows XP-Pro NL & Sp2
Nero Ultra Edition 6.0
Heb vorig weekend een nieuwe pc gebouwd, op 1 kleine hapering na is dit perfect verlopen,
netjes xp-pro erop, al mijn favorieten programma's erop, tot zover niks nieuws.
Nu het probleem:
had beloofd om voor mijn ouders een paar DVD's van de plaatselijke brandweer te kopiëren,
was dus Nero vergeten te installeren, dit even snel gedaan, pc opnieuw opgestart...en beginnen
maar.
Via Nero Startsmart op DVD-copy gedrukt, snelheid op 4x gezet en gestart, gaat dan netjes
beginnen, en dan spontaan stopt hij met lezen, gaat dan nog even door met branden, en dan
slaat de pc vast, gereset, en het hele verhaal weer gedaan, idem, alleen nu de pc net niet vast.
Had daarvoor nog wel even windows taakbeheer gestart, tijdens het branden is cpu gebruik op
3%, bij het vastlopen is cpu 0%, krijg geen foutmeldingen.
Kan het zijn dat de pc of xp niet overweg kan met 1x Sata Hd, 1x Sata DVD-Rom en 1x Sata DVD-R
dus dat ze niet tegelijk kunne communiceren??
Zijn hier mensen die hier ervaring mee hebben??
Specs.:
MSi K9N Neo V2
AMD Athlon64 X2 6000+
Kingston 2048MB DDR2 PC6400
Seagate Barracuda 250GB
ATi X1950 Pro 512MB
Samsung SH-S203B DVD-RW
Samsung SH-D163C DVD-Rom
Spire RockeTeer III 500W
Windows XP-Pro NL & Sp2
Nero Ultra Edition 6.0