Toon posts:

Logitech Z 2200 satellieten: hoe aansluiten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een paar jaar de Logitech Z 2200 set aan mijn pc hangen. De laatste maanden heb ik deze niet meer gebruikt omdat de subwoofer te hard dreunt. Mijn ouders klagen dan ook steen en been over die constante trillingen wanneer ik muziek beluister. Zelfs als ik de bas op zo licht mogelijk zet is dit euvel er nog steeds. Ik zou dan ook liefst enkel de satellieten meer gebruiken. Kan dit wel? Ze worden nl allebei aangesloten op de subwoofer die tevens als versterker fungeert. Of bestaat er zo'n kabel waar je beide satellieten in plugt en die je vervolgens in je geluidskaart kunt steken?

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 19:29:
Ik heb al een paar jaar de Logitech Z 2200 set aan mijn pc hangen. De laatste maanden heb ik deze niet meer gebruikt omdat de subwoofer te hard dreunt. Mijn ouders klagen dan ook steen en been over die constante trillingen wanneer ik muziek beluister. Zelfs als ik de bas op zo licht mogelijk zet is dit euvel er nog steeds. Ik zou dan ook liefst enkel de satellieten meer gebruiken. Kan dit wel? Ze worden nl allebei aangesloten op de subwoofer die tevens als versterker fungeert. Of bestaat er zo'n kabel waar je beide satellieten in plugt en die je vervolgens in je geluidskaart kunt steken?
Nee, moet via je subwoofer. Probeer eens een sok oid in je baspoort van de subwoofer te stoppen, dat dempt al heel veel.

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:54
Je het zoiets nodig:

Afbeeldingslocatie: http://www.audiogear.com/Resources/~AdptMnito2RcaF.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Armo op 30-11-2007 20:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt! Ik dacht al dat zoiets moest bestaan. Zou je dit kunnen vinden in een Mediamarkt ofzo?

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-02 10:02

mace

Sapere Aude

Verwijderd schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 20:12:
[...]

Bedankt! Ik dacht al dat zoiets moest bestaan. Zou je dit kunnen vinden in een Mediamarkt ofzo?
Jawel, maar je kan beter naar een elektronicaboer of een zaak zoals een onderdelenhis of handyman gaan. Die zijn daarmee vaak goedkoper.

Verwijderd

Topicstarter
MaCe1337 schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 20:13:
[...]

Jawel, maar je kan beter naar een elektronicaboer of een zaak zoals een onderdelenhis of handyman gaan. Die zijn daarmee vaak goedkoper.
Oklidokli! :)

• Tim_R
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-11-2025
Howhow :o

Klopt het wel wat hier gezegd wordt? De output van je geluidskaart is een line-out en derhalve onversterkt, wanneer je daar meteen satellietjes aan gaat hangen denk ik niet dat daar veel geluid uitkomt, wellicht blaas je zelfs je geluidskaart op..

De aanslutingen op je subwoofer zijn versterkt en daar kunnen dus wel meteen de satellieten op worden gehangen.. Correct me if I'm wrong ;)

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:21

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Het werkt vast wel, maar om wat te horen zul je de satellietspeakers wel tegen je oren aan moeten houden.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Fallout
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-12-2025
Je kan toch ook gewoon de bas wegdraaien mbv software?
Ik heb er trouwens de baspoort dicht gestopt met een stevige lap. Dat voorkomt ook aardig dreunen.

• electropruts
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-02 08:08
Lijkt me sowieso geen strak plan om alleen de satellietjes te gebruiken. Die dingen zijn bedoeld voor de echte hoge tonen, en misschien dat er nog wel een heel klein beetje laag uit wil komen als je ze erg zacht laat staan, maar een beetje normaal vermogen en dan full range gaan ze nooit (mooi) weergeven. Die dingen zijn absoluut niet voor lage tonen gemaakt.
Ik zou, zoals hierboven al gezegd is, dus eerder softwarematig je bas lager zetten en/of er een sok in proppen, dan heb je in ieder geval nog wat laag.

Hmm, eens kijken hoe lang hij het nu blijft doen...

Pagina: 1