PC overleden?

Pagina: 1
Acties:

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08-2021
Ik had vandaag mijn pc aan laten staan toen ik naar werk ging, moest eea remote doen etc.
toen ik terug kwam van werk stonk het verschrikkelijk naar verbrande electronica.
Na het voorzichtig checken van zaken kwam ik tot de conclusie dat in ieder geval de voeding was overleden (een tagan 580 easycon van nog geen 2jr oud)
Ik heb de voeding vervangen en vervolgens de pc weer aangezet, ik krijg de bios netjes te zien alleen deze werkt in slo-motion.
Na ongeveer 10seconden is de bios er eindelijk achter dat de cpu een x2 4800+ is en nog 5 seconden later zijn er 2 cores geteld.
Veel verder dan dat kom ik eigenlijk niet, waar kan ik het beste mee beginnen met vervangen?
mobo? mem? cpu? vidcard?

Verwijderd

Ik gok dat je moederbord een flinke klap heeft gekregen toen de voeding ermee ophield.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door. Je probleem kan werkelijk overal liggen, dus alleen door te troubleshooten kun je achterhalen waar het precies fout zit.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-03 17:08

Sebazzz

3dp

Wat voor merk voeding? Verklaard misschien al veel.
Tagan is goed. Je mobo heeft waarschijnlijk een klap gehad ja.

[ Voor 41% gewijzigd door Sebazzz op 30-11-2007 19:18 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15-03 12:05

M2M

medicijnman

IRCfreAk schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 19:11:
Ik had vandaag mijn pc aan laten staan toen ik naar werk ging, moest eea remote doen etc.
toen ik terug kwam van werk stonk het verschrikkelijk naar verbrande electronica.
Na het voorzichtig checken van zaken kwam ik tot de conclusie dat in ieder geval de voeding was overleden (een tagan 580 easycon van nog geen 2jr oud)
Ik heb de voeding vervangen en vervolgens de pc weer aangezet, ik krijg de bios netjes te zien alleen deze werkt in slo-motion.
Na ongeveer 10seconden is de bios er eindelijk achter dat de cpu een x2 4800+ is en nog 5 seconden later zijn er 2 cores geteld.
Veel verder dan dat kom ik eigenlijk niet, waar kan ik het beste mee beginnen met vervangen?
mobo? mem? cpu? vidcard?
ik zou iig nog helemaal niets vervangen. in 99 van de 100 gevallen, als een pc kapot is, is het zo dat hij het gewoon helemaal niet meer doet. langsame detectie e.d. wordt meestal opgelost met een biosreset.

zodra je windows (of linux) het wel weer doet, zou ik sowieso de temperaturen van je verschillende onderdelen in de gaten blijven houden, en uiteraard ook even een stabiliteitstest draaien. je weet maar nooit :D (stabiliteitstest = orthos).

eventueel een memtest en ZEKER gelijk backups maken van alle belangrijke dingen die je op je pc hebt staan.

en als je je pc kast open hebt geschroeft zou je even je moederbord na kunnen lopen op zwarte verkoolde stukjes printplaat / connectors.

-_-