Hallo,
Vandaag ben ik een vreemd probleem tegengekomen:
Mijn oom had problemen met Paint en wat blijkt:
Zodra je Paint opstart geeft hij de volgende foutmelding:
Paint heeft een bitmap van minimaal 1 pixel bij 1 pixel nodig. (of iets dergelijks)
Als je de foutmelding wegklikt kom je wel in paint, maar elke muisklik daarna resulteerd in een vastloper van het programma:
Volgende dingen heb ik al geprobeerd:
- Paint van mijn eigen computer op zijn computer gezet --> werkte niet
- VEEEEL gegoogled, maar blijkbaar ben ik de enige met dit probleem?
- Enige tijd doorgebracht in het register van windows, op zoek naar een foute instelling, maar ik denk niet dat de fout hier ligt...
In Windows XP zat zo'n makkelijke functie om een onderdeel (zoals paint oid) te verwijderen en vervolgens opnieuw te installeren, in Vista ben ik deze nog niet tegengekomen, oja wel:
"Windows-onderdelen in of uit schakelen" maar hier zit geen MS Paint bij..
Nu heb ik Paint.Net erop gezet, maar dit is toch anders als de old-school MS Paint(en helemaal anders als je het een senioren-boekje leert
)
De enige oplossing die ik nog kan bedenken, is Windows opnieuw installeren (het gaat om Vista trouwens)
Weten jullie misschien wat het probleem kan zijn? Of welke bitmap standaard geladen wordt, dan kan ik die 'groter' maken (mocht dit het geval zijn tenminste)
Alvast bedankt!
Vandaag ben ik een vreemd probleem tegengekomen:
Mijn oom had problemen met Paint en wat blijkt:
Zodra je Paint opstart geeft hij de volgende foutmelding:
Paint heeft een bitmap van minimaal 1 pixel bij 1 pixel nodig. (of iets dergelijks)
Als je de foutmelding wegklikt kom je wel in paint, maar elke muisklik daarna resulteerd in een vastloper van het programma:
Volgende dingen heb ik al geprobeerd:
- Paint van mijn eigen computer op zijn computer gezet --> werkte niet
- VEEEEL gegoogled, maar blijkbaar ben ik de enige met dit probleem?
- Enige tijd doorgebracht in het register van windows, op zoek naar een foute instelling, maar ik denk niet dat de fout hier ligt...
In Windows XP zat zo'n makkelijke functie om een onderdeel (zoals paint oid) te verwijderen en vervolgens opnieuw te installeren, in Vista ben ik deze nog niet tegengekomen, oja wel:
"Windows-onderdelen in of uit schakelen" maar hier zit geen MS Paint bij..
Nu heb ik Paint.Net erop gezet, maar dit is toch anders als de old-school MS Paint(en helemaal anders als je het een senioren-boekje leert
De enige oplossing die ik nog kan bedenken, is Windows opnieuw installeren (het gaat om Vista trouwens)
Weten jullie misschien wat het probleem kan zijn? Of welke bitmap standaard geladen wordt, dan kan ik die 'groter' maken (mocht dit het geval zijn tenminste)
Alvast bedankt!
[ Voor 6% gewijzigd door annuh op 30-11-2007 18:45 ]