Toon posts:

Paradigit Extreme X910 GEEF JE MENING

Pagina: 1
Acties:
  • 448 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
beste tweakers,,

ik heb me net geregistreerd,, omdat ik een pc wil kopen, kant en klaar want ik heb zelf niet de kennis om er 1tje in elkaar te zetten
mijn butget is ong 1000 euro, exclusief beeldscherm, daarvoor heb ik ong 200 euro over.
Ik ben een active gamer ( ong. 20 uur per week), die vooral houd van shouters, en veel realisme dus moet er ook een pc komen die dat aan kan,, daarnaast gebruik ik hem voor mijn opleiding. Maarik heb totaal geen verstand van pc :S

ik zat te surfen op internet en kwam de volgende pc tegen:
http://www.paradigit.nl/configurator.php?system=2120

ik had een paar vraagjes
1) om te beginnen: is de pc zijn geld waard?
2) zijn er betere pc voor 1000 euro
3) iis de 350 w voeding genoeg of zal ik de 450 w erin zetten?
4) is 2gb geheugen genoeg of is de 2GB geheugen extra 55 euro waard?
5) zijn de 3d kaart/ processor en moederbord in balans en hun geld waard( voor 1000 euri)
6) Welk beeldscherm moet ik kiezen, ondersteunt de pc DVI? ik zat te denken aan de samsung 2032BW, maar kan hier geen gebruikers ervaringen over vinden,
7) zijn er nog andere belangrijke factoren waar ik op moet letten?

ik wil graag jullie professionele mening,
want 1200 euro voor een pc is voor een student veel geld,,

met vriendelijk groet
o ja wil je moeilijke termen uitleggen want ben niet zo in pc wereldtje thuis

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-01 16:14

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Allereerst, welkom op Tweakers :)

Waar ik voor vrees is dat je het CSL Beleid niet hebt doorgelezen. Hierin wordt uitgelegd dat een topic zoals deze niet (meer) is toegestaan.

Ik raad je aan om de CSL FAQ door te lezen ;)

Verwijderd

Topicstarter
ok sorry,, dus ik kan mijn vraag nergens stellen?

ik heb al rond gekeken op het forum ma begrijp lang niet alles,, en uit allemaal losse topic over allerlei onderdelen kan ik niet echt een geheel van vormen met mij kennis over computers,,
kan ik ergerens mijn vraag stellen?
of wil iemand dan toch hier antwoorden? (al het mag natuurlijk)
gr jos

• DaMarcus

DaMarcus

Powered by

Je mag hier best vragen stellen maar op Gathering of Tweakers dien je enig aanvangsniveau te hebben om mee te kunnen draaien op het forum.

Hardware.Info en Computer!Totaal zijn alternatieven waar je je vraag kan neerleggen.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:48
De mensen hier bouwen meestal zelf hun PC's, en dan heb je al snel meer onderdelen (prijs/prestatie) voor het geld van een PC uit de gewone (web)winkel, en je bespaart ook de assembalage. Kijk eens rond bij andere bedrijven die ook kant en klare PC's aanleveren, en neem je beslissing.

[ Voor 4% gewijzigd door Jumpman op 30-11-2007 21:50 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Mooie PC. Maar ik ben enigszins bevooroordeeld misschien. ;)
ik had een paar vraagjes
1) om te beginnen: is de pc zijn geld waard?
Ja
2) zijn er betere pc voor 1000 euro
Ja, hoewel deze redelijk gunstig is geprijsd.
3) iis de 350 w voeding genoeg of zal ik de 450 w erin zetten?
Sowieso een 450W inzetten.
4) is 2gb geheugen genoeg of is de 2GB geheugen extra 55 euro waard?
Van de 4GB zal je maar ~3GB zien in een 32bit OS. Maar alleen jij zal kunnen zeggen of 2GB danwel 4GB voldoende is. Bekijk welke programma's je gaat draaien.
5) zijn de 3d kaart/ processor en moederbord in balans en hun geld waard( voor 1000 euri)
Ja, goede componenten, goede nieuwe videokaart, processor etc. Overweeg misschien wel nog de ATi 3570. Die kan je niet bij Paradigit krijgen echter. Maar misschien dat er ergens anders een pc-boer is, die die kaart wel in een configuratie kan zetten.
6) Welk beeldscherm moet ik kiezen, ondersteunt de pc DVI? ik zat te denken aan de samsung 2032BW, maar kan hier geen gebruikers ervaringen over vinden,
Ja, de 8800GT ondersteunt DVI. DVI is zeker bij een 20" wel zichtbaar beter dan D-SUB (analoog). Goede monitor verder.
7) zijn er nog andere belangrijke factoren waar ik op moet letten?

ik wil graag jullie professionele mening,
want 1200 euro voor een pc is voor een student veel geld,,
Ik zou zeggen, ga langs Paradigit en vraag advies en een vrijblijvende offerte. Vergelijk die met andere winkels en trek je conclusie.

Bekijk ook review sites zoals Toms Hardware, Tweakers.net (frontpage) en Anandtech. ;)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

Yo je kan op wikipedia kijken hoe je dat allemaal. Ik zelf wil een stille pc bouwen. Ik tik in op wikipedia quiet PC. Dan krijg ik zo een artikel en meestal geven ze een link naar een community die zich bezig houdt met dat soort dingen. In jou geval moet je dus gewoon PC in tikken. Of enkele termen in die zoek machine gooien bijvoorbeeld "how build pc". Het is misschien amaturistisch en de nerds zullen je er waarschijnlijk voor uitlachen maar ik vind wikipedia snel, gemakkelijk en efficient

Dan heb je nog allerlei reviews die je moet lezen om te kijken welke onderdelen het beste zijn.

• DaMarcus

DaMarcus