Toon posts:

van dell naar e4500 oid, upgrade noodzakelijk!

Pagina: 1
Acties:
  • 71 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
jongens,

Ik heb ooit een dell voor mijn verjaardig gekregen,komtie, ahum,
2.6celeron, 512mb (mhz geen idee.. ) ooit een PCI (geen -e idd) kaartje erop gezet, fx5200

nu heb ik het volgende op het oog, ik probeer rond de 200 euro te spenden, met uitschieter tot 250.. meer heb ik echt niet.. dan overclock ik liever

het volgende heb ik een beetje bij elkaar gezocht:

Artnr. Artikel Aantal Prijs
9127 Intel Core 2 Duo E4500 (S775, 2x2.2GHz, 2MB, 800MHz FSB, Boxed) € 102,35

8895 Asrock ConRoe1333-D667 R1.0, 945GC (m-ATX, PCI-e, Sound, LAN, VGA, SATA II) € 38,25

6824 Kingston 2GB DDR2 (2x1GB) PC5300 667Mhz CL5 Dual Channel Kit € 43,95

Exclusief € 155,08
BTW € 29,47
Totaalprijs € 184,55

dan ws nog een cpu-koelertje voor een tientje ofzo

is dit wat? zijn er beter oplossingen?

liefst wil ik mijn kast hd en cd en dvd behouden, mijn kast is m-atx, en de laatste 3 zijn allen ide, dus 2 ide slots zou ook wel relaxt zijn, maar een paar tientjes voor een sata kan miss nog,

qua voeding zit er nu 200w in, dit lijkt me ruim onvoldoende.. maar kan ik via een andere weg wel aan komen, minimale spec's hiervan ?

eisen, ben btje nub maar dit lijkt me wel wat, mobo op 1066 zonder oc, dual channel ddr2 ? of maakt dit allemaal niet zoveel uit,

ik draai vooral grafische programma's (solidworks enz.) voor me uni, maar wil zo af en toe ook nog weleens een spelletje spelen, high hoeft echt niet als het maar bespeelbaar is, video kaart wil ik maandje later aanschaffen dus die wil ik nu nog even achterwege laten maar lijkt me wel pci-e te worden,

hopelijk kunnen jullie me wat wijze raad, laterr!

edit: ik draai btw voorlopig nog gewoon XP denk..

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2007 18:44 . Reden: besturingssysteem ff vermelden.. ]

• Gkirmathal
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-05 23:04
Meer een opmerking.
Als je je budget kan verhogen met 100e, dan heb je ineens meer megelijkheden tot je beschikking.
Er zijn namelijk vrij ok P35 bordjes op de markt onder de 100 euro die crossfire kunnen en als je into dit bent, waarschijnlijk een stuk beter overclocken dan dat Asrock bordje.

Je kan voor een eurotje of 53 a 57 een Teamgroup Pc6400 2gb cl4 kit kopen, vriend van me laatst gedaan, welke erg leuke performance geeft voor die prijs.
Verschillende merken hebben tussen de 84 en 100 euro erg leuke P35 boarden. Dus dan kom je idd ongeveer om en nabij de 250 euro uit.
Alleen ngo een video kaart, je kan altijd kijken of je er een van kennis kan lenen voor zo lang.

AMD Ryzen 7800X3D - MSI MAG B850M Mortar - Goodram IDRM 2x16Gb 6400 CL32 - Sapphire Pulse RX 9070XT - Seasonic FOCUS GX AXT3 750W

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:17
Tip, shop 2e hands scheelt je heel veel geld!
V&A aangeboden: Asus A8N-SLI Deluxe, nForce4 SLI (Sound, LAN, SATA II-RAID, 1394)
zo iets en dan een ati x1950pro van 80 euro, zit je op 230 euro kan je leuk gamen :).

• Krentenbol
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-12-2025

Krentenbol

Prutz0r

Termi schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 18:59:
Tip, shop 2e hands scheelt je heel veel geld!
V&A aangeboden: Asus A8N-SLI Deluxe, nForce4 SLI (Sound, LAN, SATA II-RAID, 1394)
zo iets en dan een ati x1950pro van 80 euro, zit je op 230 euro kan je leuk gamen :).
Dan vergeet je de voeding! Ik weet niet wat een x1950pro precies verbruikt, maar i.c.m. een dual core CPU heb je aan een 200W voeding niet genoeg!
EDIT: Wat voor HDD zit er nu in? Je kunt veel snelheidswinst in office, opstarten e.d. halen met een nieuwe HDD.

[ Voor 8% gewijzigd door Krentenbol op 30-11-2007 19:47 ]

How to autobeun: Like, comment en subscribe!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-05 17:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Gkirmathal schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 18:53:
Meer een opmerking.
Als je je budget kan verhogen met 100e, dan heb je ineens meer megelijkheden tot je beschikking.
Er zijn namelijk vrij ok P35 bordjes op de markt onder de 100 euro die crossfire kunnen en als je into dit bent, waarschijnlijk een stuk beter overclocken dan dat Asrock bordje.

Je kan voor een eurotje of 53 a 57 een Teamgroup Pc6400 2gb cl4 kit kopen, vriend van me laatst gedaan, welke erg leuke performance geeft voor die prijs.
Verschillende merken hebben tussen de 84 en 100 euro erg leuke P35 boarden. Dus dan kom je idd ongeveer om en nabij de 250 euro uit.
Alleen ngo een video kaart, je kan altijd kijken of je er een van kennis kan lenen voor zo lang.
Als hij een PCI fx5200 kaartje al in bezit heeft, kan hij dit tijdelijk gebruiken lijkt me?

Verder is wat de TS heeft uitgezocht voor dat budget best wel in orde.
Maar voor een kleine 100 euro meer kun je inderdaad meteen spullen kopen die net niet meer in de budget range vallen.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Verwijderd

Topicstarter
hehe, jha zo kan je idd op elk onderdeel wel 20-30 euro meer uitgeven :P

wat voor voeding wordt me dan aangeraden, als ik later ook nog een 8600 videokaartje erin wil zetten ofzo?

into overclocken ben ik nog niet zo, maar had begrepen dat dit met een 4500 wel makkelijk is, dus altijd te overwegen, maar dit is natuurlijk voor latere zorg, daar ga ik me nu nog niet mee bezig houden, alles is op deze comp een verbetering,

ik zit idd nu ook steeds meer te denken aan eerst een 80gieg sata II primair schijfje, kan ik later altijd uitbreiden toch? nu heb ik een ide schijf, volgens mij zelfs ook nog 5400toeren..

maar met een schijfje en videokaart hoop ik nog een maandje te kunnen wachten,

mobo is dus beter als ik een p35 chipje neem?

merk ik met een 4500 het verschil met wel of geen dual geheugen?

Verwijderd

Je kan beter downgraden naar een E2160 (let wel op dat je M0 stepping krijgt). Deze heeft een MP van 9 en kan vaak zelfs verder dan de E4x00's klokken. Heeft alleen 1MB minder cache, maar dat heeft minimaal invloed. Voor 40 euro besparing een aanrader.

Ik raad zelf een complete upgrade aan, eigenlijk. Je hebt een IDE schijf, PCI videokaart en een 200W voeding. Afhankelijk van je gebruik kan je beter gewoon een compleet nieuw systeem configureren. Een 160GB sata2 schijf kost maar 40 euro. Antes BasiQ 350W voor 30 euro. Het enige is dan de gpu, je kan tijdelijk de pci gebruiken of een tweedehands x1950pro oid voor 60 euro.

• Majin Buu
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Voor 260 ex vid kaart en met voeding is dit misschien een optie?

Ultra 5 250KF / B860M AORUS ELITE / Intel B580 12GB OC

Verwijderd

Topicstarter
@game usa, gewoon jou systeem copy-en dus ;), kan vast geen kwaad,

let wel, ik heb nog nooit ge overclockt en zou dit alleen doen als ik hier heel veel geld mee bespaar en toch een snellere computer heb, moet me hier dan maar even in gaan verdiepen binnenkort,

ik heb nog even, tot de 24e, dan komt me volgende stufi weer binnen :P, dan kan ik gaan shoppen..

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:28

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

CSL FAQ

Dit is gewoon een "wat moet ik hieraan upgraden"-vraag. Een Tweaker wordt in staat geacht zelf dit soort dingen op te kunnen zoeken (evt mbv best buy guides).

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.