Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Desktop & startbalk verdwijnen

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Als ik inlog verschijnen na een tijdje mijn desktop items en de startbalk. Echter na een aantal seconden (zo rond het opstarten van F-Secure) verdwijnen ze. Ook de rechtermuisknop werkt dan niet meer op wat de desktop zou moeten zijn.

Opvallend is dat dit ontstaan is vlak nadat F-Secure een melding over een trojan gaf, maar ik kan niet meer vinden hoe of wat.

System Restore werkt niet, in safe mode werkt alles wel normaal. Wie kan mij helpen? Windows runnen via Task Manager is niet echt mijn hobby! TNX

• Henri
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-01-2024
In safemode even wat scanners laten draaien eventueel?

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-11 08:24
oftewel explorer.exe loopt vast?

ai :/

you had me at EHLO

Verwijderd

Topicstarter
ik ga in safemode systeemscan doen.

Als ik via de taskmanager explorer.exe run dan verschijnt alles weer heel even en is het ook zo weer weg :'(

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Als je alt-ctrl-del doet (taskmanager) en dan naar File->New task/Run->'Explorer.exe'? Blijft alles dan wel draaien? Of verdwijnen de taakbalk en de desktop items dan ook weer op een gegeven moment? :)

offtopic:
Lol, ik krijg m'n antwoord in een vorige post. Op zelfde moment. :o

Het kan dat F-secure explorer.exe afsluit, omdat deze bepaalde files gelocked houdt. Misschien dat even goed scannen, desnoods met een andere virusscanner, uitkomst biedt.

[ Voor 39% gewijzigd door _the_crow_ op 30-11-2007 17:55 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Zoals nog al geopperd is: scan eens met F-secure (of beter: scan de harde schijf van in een andere PC), scan eens met Spybot Search & Destroy. Uninstall daarna F-secure. Zo sluit je virussen, spyware en de virusscanner zelf uit.

Je kan de explorer.exe via de recovery console vervangen door een nieuwe te expanden daarna als dat nog niet hielp. Als die verse explorer.exe nog geen resultaat geeft -> herinstalleren die handel.

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:23

Pinobigbird

doesn't share food!

Dit klinkt als een infectie met een Trojan gemaakt met ProRat (Wiki).
ProRat allows hackers to perform many malicious actions on the victim's machine. Some of it's abilities include:
[...]
Hide taskbar, desktop, and start button
[...]
killing security software, removing and disabling system restore points,
[...]

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

malware, dus naar B&V.

Alleen vergeet je te vermelden welke Windows je bedoelt, en dat lijkt me wel eens handig om te weten.

Ik verplaats je topic naar Beveiliging & Virussen omdat dat forum er speciaal voor is.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om windows XP.

Ik heb nog geen oplossing kunnen vinden. Ben instructies voor een reg-edit tegengekomen, maar heb daar geen ervaring mee en twijfel of ik daar aan moet beginnen. Kan voorlopig nog geen removal tool vinden.

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:23

Pinobigbird

doesn't share food!

Verwijderd schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 21:59:
Het gaat om windows XP.

Ik heb nog geen oplossing kunnen vinden. Ben instructies voor een reg-edit tegengekomen, maar heb daar geen ervaring mee en twijfel of ik daar aan moet beginnen. Kan voorlopig nog geen removal tool vinden.
Heb je dit al geprobeerd? [google=prorat trojan remover]?
Eerste hit, kom je via Softpedia op dit programma: Anti Prorat -- Keep Prorat server away, and remove it if it exsits.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Verwijderd

Topicstarter
Pinobigbird schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 22:21:
[...]

Heb je dit al geprobeerd? [google=prorat trojan remover]?
Eerste hit, kom je via Softpedia op dit programma: Anti Prorat -- Keep Prorat server away, and remove it if it exsits.
Die had ik net zelf ook al gevonden, het blijkt geen prorat te zijn. XoftSpySE heeft wel wat gevonden in de categorie noactivedesktop enzo. Ik ga nu ff kijken of dat nou de oorzaak is, of dat dat gewoon instellingen zijn die veranderd zijn bij het zoeken naar een oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
Opgelost, dankzij dit draadje en combifix, TNX voor alle hulp

Verwijderd

Een goedeavond allemaal, ik hoop dat ik mijn probleem hier goed post want ik weet niet precies waar ik het moet neerzetten, sorry daarvoor.
Op het moment heb ik een virus omdat ik weer te gretig op internet aan het klikken was. Ik heb meteen enkele antispyware programma's gedownload en avasti virusscanner. Ze pikken er nu elke keer wat trojanen uit e.d. Ook werk ik onder een veilige modus zodat mijn computer sneller werkt. Ook start ik in de veilige modus het processcherm op om shell.exe en andere programma's te verwijderen.
In de gewone modus willen mijn taakbalken enz verdwijnen maar ik moet allang blij zijn als ik uberhaubt iets opgestart krijg want windows start ik dan eigenlijk op om alleen maar vast te lopen. Ook zijn er dan in het processcherm weer talloze programma's die ik niet ken zoals wederom shell en teatime. Heeft er iemand een idee hoe je een virus van een computer kan verwijderen die eigenlijk bijna niet meer op te starten is.
Dat is deel 1 van het probleem. Ik werd nu voornamelijk in de veilige modus, alleen heb ik dan geen geluid terwijl ik dat toch liever heb. Weet iemand hoe je in de veilige modus geluid kan aanschakelen. Ik kan namelijk het configuratiescherm niet openen en helaas ook niet via de searchoption.
:)

---Weer 3 uur verder, na verschillende scans blijk ik iets te hebben zitten met .rtk. Ik heb ondertussen ook gelezen hoe ik mijn menubalk terug krijg, dus ik post dit onder gewone windows al is het **********traag.

*invullen wat van toepassing is.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2007 21:50 ]

Verwijderd

@ Michelle
Afgezien van het feit, dat dit een mooi staaltje topickapen is, geloof ik, dat je pc inmiddels zó besmet is, dat alleen een herinstallatie van Windows XP nog kan helpen.

Werken in veilige modus is alleen bedoeld om problemen op te lossen. Er worden een hoop drivers niet geladen, waaronder die van de audio. Ook zullen diverse programma's niet werken.

Zorg na een herinstallatie, dat je als eerste een goeie virusscanner installeert en sluit dan de pc pas aan op het internet om je XP volledig te updaten.

Verwijderd

Bedankt voor je tip en ik ga het proberen op te lossen!

*En dan te bedenken dat het niet mijn computer is maar die van een tweaker
Pagina: 1