Tekst opmaak in Photoshop CS3

Pagina: 1
Acties:
  • 532 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 242327

Topicstarter
Ik ben van de week begonnen met het leren van Photoshop. Ik gebruik het boek van Adobe genaamd 'Classroom in a Book'. Tot dusver gaat het aardig. Ondertussen ben ik ook begonnen met het maken van een logo voor mijn site. Op dit punt heb ik even een duwtje in de juiste richting nodig. Ik probeer het nieuwe Unreal logo aan te passen naar mijn eigen wensen.

Bron: Klik hier

De letters heb ik inmiddels door handig knippen in combinatie met het bestaande Unreal font. Alleen nu wil ik mijn letters op dezelfde manier inkleuren als in het originele logo. Er staan honderden tutorials op Internet maar tot nu toe ben ik er niet 1 tegen gekomen die precies doet wat ik zoek. Ik wil graag weten met welke tools ik het effect van de originele Unreal letters en die van de letters van 'Tournament' nabootst. Dan weet ik ook waar ik naar moet zoeken en dan zal ik er vast wel uitkomen. Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cablekevin
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:50

Cablekevin

CCCP Baby!

Blending options?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
Op Unreal zit een dikke lelijke emboss en daarnaast zo op het eerste gezicht een stroke (kan je beide als layer effect toepassen). Op Tournament zit een soort van gradient overheen. Dit kan je op diverse manieren bereiken. Als je zelf nog geen outline font hebt, kan je het font zwart maken en ook hier een stroke meeegeven van grijs/wit. Hier overheen zet je dan een gradient layer waarin je dus een gradient maakt die vertikaal loopt met een smalle band donkerder.
Hmmm, nu ik een 2e keer kijk is het eerder wat vuil op zeg maar 20% hoogte. Dit kan je bereiken met bv gewoon een penseel en de juiste brush. Dit wederom in een laag over je tournament tekstlaag en dan de blend option op darken oid.
Verder leer je in Photoshop veel door gewoon veel aan te klooien! :D Kost wat tijd, maar je leert er heel veel van.

[ Voor 27% gewijzigd door Savantas op 30-11-2007 17:46 ]

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 242327

Topicstarter
Thanks, ik ga even aanklooien!