Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[.Net/Office interops] Excel-plug-in werkt niet op NL Excel

Pagina: 1
Acties:

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:18
Ik ben een tool aan het maken voor Excel, maar ik loop tegen een zeer vervelend probleem aan. Ik kan hem namelijk niet gebruiken in een Nederlandstalige versie van Excel. De installer doet het gewoon, maar er is vervolgens geen enkel spoor te vinden van de toolbar die er vervolgens zou moeten komen. In de code staat alles al helemaal vol try-blokken om eventuele excepties (Excel moffelt deze weg) af te vangen en te berichten, maar er gebeurt gewoon helemaal niks.

Zijn er hier mensen die dit probleem ook gehad hebben? Ik heb wel een vergelijkbaar probleem gehad waarbij er excepties gegooid werden als je Nederlandse landinstellingen in een Engelstalige Excel gebruikt, dit probleem is ook gedocumenteerd, maar volgens mij ligt hetgene waar ik nu tegenaan loop toch aan iets anders. Een oplossing daarvoor is namelijk het installeren van een Nederlandse language pack voor Office zodat alle locale-informatie in het Nederlands voor de plug-in beschikbaar is. Dit lijkt me bij een Nederlandstalige Office nu net niet het probleem.

Ik vind gericht zoeken/googlen naar dit probleem erg lastig, dus ik hoop dat een ervaringsdeskundige me kan helpen :/ ...

't Gaat trouwens om .Net 2.0, Visual Studio 2005 en Office 2003. De service pack van Office lijkt overigens niet uit te maken.

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:18
Kleine update: met Excel 2007 is het geen probleem ben ik net achter gekomen.

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️