Momenteel maakt het bedrijf waarvoor ik bezig ben met een AS/400 systeem met daarop een uitgebreide J2EE applicatie. Voor het rapportagegedeelte van deze applicatie wordt momenteel gebruik gemaakt van Apache FOP 0.20.4. Op het moment dat een rapport nu bestaat uit meer dan 50 a 60 pagina's, wordt het geheugengebruik ontzettend groot en heeft dit direct invloed op de performance.
Nu is besloten om deze functionaliteit opnieuw te gaan bouwen in een nieuwe applicatie. Momenteel ben ik bezig met wat research op dit gebied voor we hiermee aanvangen. We willen graag gebruikmaken van de nieuwste versie van FOP (0.94), zodat de inspanning aan herbouw van de grote hoeveelheid rapportages geminimaliseerd kan worden.
Nu zijn mijn vragen:
Nu is besloten om deze functionaliteit opnieuw te gaan bouwen in een nieuwe applicatie. Momenteel ben ik bezig met wat research op dit gebied voor we hiermee aanvangen. We willen graag gebruikmaken van de nieuwste versie van FOP (0.94), zodat de inspanning aan herbouw van de grote hoeveelheid rapportages geminimaliseerd kan worden.
Nu zijn mijn vragen:
- Is de performance van de nieuwste versie beter dan de 0.20.4 versie bij het genereren van grote rapportages?
- Momenteel wordt gebruik gemaakt van Forward Referencing, wat is hier precies de impact van? Op verschillende bronnen kan ik hier niet meer details over vinden.
- Bij het toestaan van aanvragen van meerdere rapportages tegelijkertijd (meerdere gebruikers) is het gebruik van Apache FOP dan beter serieel (Batchverwerking met queue?) of parallel te gebruiken? Wat zijn hiermee jullie ervaringen?
- Zijn er Best Practices voor het gebruik van Apache FOP? Op de officiele site en enkele andere sites, vindt ik slechts wat simpele voorbeelden.
The only true wisdom is in knowing you know nothing - Socrates