[Win2003/Exchange] thuis offline verder werken

Pagina: 1
Acties:
  • 226 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-02 16:10
Op mijn werk hebben we een Windows 2003 server + een Exchange server.

Omdat veel collega's van mij een laptop hebben en hiermee op het netwerk inloggen (op een domein bijv. MTF). Zodra zijn inloggen wordt hun profiel lokaal op de laptop opgeslagen, hierin werken zijn en als ze zich afmelden wordt het profiel bijgewerkt weer terug naar de server gekopieerd.

Sommige collega's werken ook af en toe een ochtend thuis. Systeembeheer vertelde me dat ze dan gewoon bij het inloggen op het domein MTF kunnen inloggen met hun gebruikersnaam en wachtwoord. Natuurlijk komt dan de melding dat het zwervende profiel niet gevonden kan worden en dat een lokaal profiel wordt gebruikt.

Wat ik eigenlijk wil (wens van collega's) is dat wanneer collega's op de laptop hier op het werk een documentje hebben gemaakt en opgeslagen in Mijn Documenten, dat wanneer ze afmelden van het netwerk en naar huis gaan om vervolgens daar weer verder te kunnen werken, ze dan gewoon dat bestand weer kunnen wijzigen. Als ze dan op het werk komen en inloggen op het netwerk dat de bestanden gesynced worden met de server dat ze dan weer verder kunnen werken.

Is dit mogelijk? Nu krijgen ze een melding op de map Mijn Documenten (\\servernaam\users\profiles\username$ niet kan worden gevonden. Dat klopt omdat de server niet bereikbaar is van buitenaf. Er zou dan iets moeten komen dat hij dan naar de lokaal opgeslagen bestanden gaat kijken.

Als zij Outlook openen dan verschijnt gewoon netjes de mail die als laatste is binnengekomen (dat werkt dan wel weer).

[ Voor 4% gewijzigd door Binnetie op 30-11-2007 14:39 ]

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Offline files?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-11-2025
Ik mis de link een beetje die jij ziet tussen "mijn documenten" en exchange?

Exchange/outlook kan gewoon in 'cached modus' dat heb ik ook op mn laptop, dan kan je offline werken en bij verbinding weer synchroniseren.
Voor "mijn doc" kan je, zoals gunner al stelt, offline files gebruiken. Dat is de vinden bij in een map bij 'extra > mapopties > offline bestanden'

Of je bedoeld heel wat anders, maar dan moet je een stuk duidelijker zijn ;)

• Binnetie
Volgens mij bedoel ik dat idd. Ik ga het even testen en laat het weten...

Edit:
Ben ik nou niet goed aan het kijken? In de map Mijn Documenten kies ik voor Extra en dan Mapopties, maar daar vind ik verder helemaal niks. Ik zie alleen de tabbladen Algemeen, Weergave en Bestandstype.

[ Voor 59% gewijzigd door Binnetie op 30-11-2007 15:02 ]

• Binnetie
Het tabblad verscheen niet bij mij, dit heb ik op deze website opgelost:
http://www.tipsentrucs.nl...etype=Tip/contentid=76989
Klik met rechts op een bestand en kies Eigenschappen om het tabblad Offline bestanden te zien. Is het tabblad niet zichtbaar? Open de Register-editor (Start, Uitvoeren, en typ Regedit) en navigeer naar de registersleutel HKEY_CURRENT_USER\Software\Policies\Microsoft\ Windows\NetCache. Dubbelklik op de waarde NoConfigCache en typ een 0 in het vak Waardegegevens. Klik op OK om te bevestigen en kies Bestand, Afsluiten.
Het tabblad is nu zichtbaar bij mij, alleen wanneer ik het tabblad aanklik blijft alles grijs bij mij m.a.w. ik kan niks instellen.

• cman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-03 08:12
Heb je wel de juiste rechten om dit te kunnen?

BOE

• Binnetie
Ik ben zelf beheerder, maar gewoon om nieuwe accounts voor collegas etc aan te maken. Ik heb een ICT achtergrond, maar ben zelf niet helemaal into de policies etc. Ik neem aan dat het een security policy is welke dit voorkomt. Het zou dus kunnen zijn dat dit ergens op de server geactiveerd zou moeten worden of zie ik dat verkeerd?

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-03 18:29

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Om offline-files in/uit te schakelen moet je local-admin zijn op de betreffende machine.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

• Fast_light
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-07-2022
Daarnaast moet er geen domain policy zijn die de offline folder tab verbergt....Handig is ook om in de group policy aan te geven dat de "mijn documenten" door gelinkt wordt naar de users home directory op de server.

User configuration/windows settings/Folder redirection

Voor al deze settings open je "group policy managment". Ik zou zeggen oefen er eens mee in een test omgeving, Letop dat je de Default Domain policy ongemoeid laat!. Zodat je makkelijk weer terug kan naar een situatie zonder policy's. Handig is het commando “gpupdate /force” zodat de policy’s direct uitgevoerd worden op je client’s. Op internet is erg veel te vinden over Group policy’s:

http://www.google.nl/sear...gure+Group+policy&spell=1

Succes! ;)

• Binnetie
magic_nl schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 16:43:
Om offline-files in/uit te schakelen moet je local-admin zijn op de betreffende machine.
Iedereen is local admin op de laptop. Ik heb contact gehad met onze leverancier en systeembeheerders waar wij het spul in onderhoud hebben, zij gaan even nakijken wat er precies voor moet gebeuren en zullen dit dan gaan activere. Het heeft in elk geval met de security policy te maken.

• j-a-s-p-e-r
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-11-2025
Op een normaal, domein-loos, werkstation kan het verborgen zijn als je 'fast user switching' aan hebt staan (ergen op het conf.scherm, gebruikers)

• Binnetie
Ik heb toegang tot de server. Via een vriend van mij had ik gehoord (hij is systemengineer bij een andere firma dan waar wij onze ICT spullen hebben ondergebracht) dat je via Administrative tools - Domain Security Policy hier offline files kon activeren. Hij mag alleen maar "tips" geven omdat hij niet voor niet-klanten mag bijbeunen...
Pagina: 1