Toon posts:

Draadloos netwerk wil niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedmiddag mede tweakers

Ik zit al sinds 2 dagen te knutselen aan mijn draadloze verbinding. Ik heb van een vriend van mij een laptop en een belkin router gekregen. Ik heb alle bedrade pc`s aangesloten en dat werkt allemaal vlekkeloos.

Maar mijn draadloze verbinding wil niet werken ik krijg een heel raar ip adres : 169.254.235.145 en hij zeurt over geen of beperkte verbinding.

Het type pcmcia kaart in de laptop is een Sweex kaartje en in de router zit de nieuwste belkin firmware.

Enkele instellingen in de router:

DHCP : staat aan
Wireless channel : 2
SSID : Thuis
Wireless mode : G only (Ik heb ook B geprobeert zonder resultaat)
Protected Mode : ON

Security Mode : WPA/WPA2
Authentication : WPA-PSK
Encryption Technique : TKIP

Voor de rest heb ik wel verbinding op alle bedrade pc`s maar op mijn laptop dus niet. Ook de verbindings snelheid gaat de hele tijd heen en weer tussen 1 mbps en 54 mbps hoewel ik er nog geen 3 meter vanaf zit.

Kan mij iemand helpen ?

• amsterdammertje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-03 14:35
Ander wifi kanaal kiezen. eerst zonder encryptie proberen. Staat er soms mac adres filtering aan?

"waar je natuurlijk altijd voor moet zorgen is dat die twee verschillende elementen als een Chinees puzzeltje in elkaar steken; dus dat je d'r niet om heen gaat lopen fucken!''

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Mijn ervaring van die Sweex rommel is, dat WPA voor verbindingproblemen kan zorgen. Probeer het eens zonder beveiliging of op WEP.

• LB Back
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:22
wachtwoord ingevuld in de router en laptop?
edit:
169.xxx.xxx.xxx duidt idd op geen connectie

[ Voor 41% gewijzigd door LB Back op 30-11-2007 14:39 ]

• snooze7555
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 16:54
Probeer eens de updates van microsoft te installeren voor WPA.

I5 Processor/ 16GB geheugen/6Tb HDD, Solaredge 4kW, 4,6kW piek, 15 panelen

Verwijderd

Topicstarter
Windows is up to date

Ander kanaal geen resultaat
Beveiliging uit geen resultaat
Wachtwoord uiteraard ingevuld
Mac filtering staat uit

• amsterdammertje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-03 14:35
rare ip adres is trouwens niet raar. is apipa adres. Doet windows standaard als er geen dhcp server gevonden kan worden

"waar je natuurlijk altijd voor moet zorgen is dat die twee verschillende elementen als een Chinees puzzeltje in elkaar steken; dus dat je d'r niet om heen gaat lopen fucken!''

• LB Back
ook al een beetje aan de antennes zitten draaien en een andere plek met je laptop geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
LB Back schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 14:49:
ook al een beetje aan de antennes zitten draaien en een andere plek met je laptop geprobeerd?
Zelfs als ik ernaast zit doet hij het niet.

Maar wat mij net opviel ik starte even IE op en ik had wel degelijk internet wel super sloom maar ik kon wel een site openen hoewel windows zegt dat er geen verbinding is. (En nee er zit geen internet kabel in ) :P

• LB Back
Laatste drivers gedownload, kaartje helemaal gedeinstalleerd en laatste drivers gebruikt?

Verwijderd

kun je wel vanuit je laptop in de router komen?
zorg ervoor dat je de juiste drivers hebt je draadloos kaartje
stel geen beveiliging in en probeer te connecten

Staan er niet toevallig nog de instellingen van je vriend op je notebook/kaartje?

Verwijderd

Topicstarter
LB Back schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 14:53:
Laatste drivers gedownload, kaartje helemaal gedeinstalleerd en laatste drivers gebruikt?
Uiteraard ook zonder resultaat. Hij is de hele tijd bezig om een netwerk adres te verkrijgen maar het wil maar niet werken :S

Edit: Ik heb windows helemaal opnieuw geinstalleerd dus alles van me kameraad is weg ;)

Edit: Kan ook niet vanuit de laptop in mijn router komen

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2007 15:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het nu eindelijk werkend het was de firewall die alles blokkeerde. Maar nu is het zo ontzettend langzaam dat het echt 15min duurt om een site te openen wat kan de oorzaak zijn ?

De snelheid schommelt ook heel erg tussen 1 en 54mbps

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog een idee waarom het zo langzaam is ?

Verwijderd

Topicstarter
Denken jullie dat het aan het Sweex kaartje kan liggen ? Hij doet het wel maar het is zo waanzinnig langzaam dat is niet normaal meer.
Pagina: 1