Toon posts:

Dode Pioneer SX 750

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik kocht op de rommelmarkt voor een schijntje deze radio. Afbeeldingslocatie: http://www.oaktreeent.com/web_photos/Stereo_Receivers/Pioneer_SX-750_Stereo_Receiver_CBS_Collage.jpg
De goede man beweerde dat hij nog werkte.

Hij blijkt gewoon dood. Maar zo'n probleem moet kunnen opgelost leek mij. Als-ie gewoon helemaal niks doet, moet het gewoon aan de stroomtoevoer of zo liggen, dacht ik dan. Zo'n ding van 20kg kan toch niet letterlijk helemaal dood zijn, toch?

Iemand op het eerste zicht een idee? Heb hem opengeschroefd en alles zit nog gewoon aan elkaar, geen losse draadjes dus of zo.

Er staat ook een verstelbare 'fuse' op die ik op 220V heb gezet, en daarnaast twee 'AC outlets - switched on switched off' (te zien op de afbeelding), maar geen idee wat ik daarmee moet. Ook het plaatje helemaal rechtsonder stelt mij voor een raadsel.

Kortom, help!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2007 14:16 ]

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:34

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Verwijderd schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 14:14:

Er staat ook een verstelbare 'fuse' op die ik op 220V heb gezet,
Betekent dat dat hij op 120 (of 127) stond? Als iemand hem in die stand ingeplugd heeft dan kan het best zijn dat er wat meer stuk is. Om van 120 V omlaag te transformeren is een kleinere verhouding dan van 220. Dus je kunt er van uit gaan dat er in die stand intern een 2x te hoge spanning staat.

Ik zou zeggen: begin maar met doormeten. Maar daar kan ik geen tips over geven.

Signatures zijn voor boomers.

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-02 17:09

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Met 'Overige Hardware' wordt eigenlijk wel computer hardware genoemd, en niet 'alles waar een snoer aan zit'.
Maw, dit topic hoort hier niet thuis.

Verder verwachten we op Tweakers een zekere mate van eigen inzet. Zo zouden we bijvoorbeeld graag weten wat je zelf al zoal geprobeerd hebt.

Ik zou dit topic kunnen moven naar SG, maar aangezien jij daar niet in mag, heeft dat ook niet veel zin.

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Dit topic is gesloten.