[PSQL] Toepassingsgerichte frontend voor PostgreSQL

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxonic
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-09 22:23
Een klant van mij heeft een bedrijf dat valt of staat bij het bijhouden en verstrekken van grote hoeveelheden gegevens. Op het moment is al het werk wat ze verrichten afhankelijk van Excel files. Dit is een vaak erg omslachtige bezigheid waar toch wel een aantal mensen zich nodeloos fulltime mee bezighouden. Nu is men van plan naar PostgresSQL te migreren. Deel van het systeem (database) staat al maar er moet nu een frontend op het DBMS komen waarmee ze de gegevens kunnen bijhouden. Dit systeem moet niet puur tabelletjes tonen maar een volledig aangepaste weergave van de database bieden met mogelijkheden om arbeidsintensieve handelingen te versnellen/automatiseren. Daarnaast moet men hun huidige Excel-files kunnen importeren, iets wat niet direct 1 op 1 te vertalen valt naar de structuur van het nieuwe database-implementatie.

Mijn vraag is nu hoe ik tot een dergelijk systeem kom. Zijn er pakketten die je dit ala drag-drop+script (zoals access) laten doen of ben ik genoodzaakt om zelf een systeem te ontwikkelen (middels [mijn fav taal].net bijv.)?
Ik heb al gekeken naar pgAdmin, Navicat, Meastro, Lightning admin, EMS SQL manager, en nog een aantal andere pakketten. Maar al deze pakketten zijn meer voor directe administratieve doeleinden zonder de mogelijkheid een aangepaste frontend ontwikkelen. Access en OpenOffice Base moeten PostgreSQL via ODBC drivers benaderen. De mogelijkheid op het creëren van Forms gaat daarbij verloren.

Graag hoor ik tips/aanbevelingen van mensen die ervaring met een dergelijke situatie hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxonic
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-09 22:23
Ik was niet echt naar een weboplossing op zoek. Hoewel je tegenwoordig met AJAX een eind kan komen lever je daarmee naar mijn idee toch op usability in.