Hardeschijf Probleem

Pagina: 1
Acties:

• sanane
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04:52
heyzz
ik heb sinds vandaag een hele rare probleem met mijn pc
ik zal het zo goed mogelijk proberen uit te leggen

ik had vandaag mijn pc geformateerd
toen de windows installatie voltooid was
ging mijn pc zich automatish opnieuw starten
maar toen bleef het staan bij een zwarte scherm
dus heb ik opnieuw geformateerd en alles geprobeerd, en na 5 uur
ben ik erachter gekomen dat als ik mijn ATA hardeshijf uitschakel die verbonden is aan een SCSI RAID controller dan werkt mijn pc normaal .maar als ik mijn hardeschijf weer aansluit werkt het weer niet .Maar als ik USB Controller in bios uitzet werkt de hardesijf normaal.maar dan werken mijn usb aansluitingen op USB1.1

ik kom er niet uit ik begin bijna gek te worden /:) kan iemand mij hierbij helpen
ik wil bios update wel proberen maar het is een Asus Vintage 2-PH1 barebone moederbord
de bios hiervoor kon ik niet vinden op de website van asus

moederbord versie
Afbeeldingslocatie: http://img402.imageshack.us/img402/6862/biosue0.th.jpg

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je hebt je IDE hdd aangesloten op een SCSI RAID controller? Hoe heb je dat gedaan dan? Heb je ook alle chipsetdrivers wel goed geinstalleerd? (en het juiste SP?) Anders dan kun je idd problemen hebben met je USB poorten.

• sanane
ik heb mijn IDE gewoon normaal op mijn SCSI aangesloten. zonder iets te wijzigen.
chipsetdrivers zijn allemaal in orde
wat ik raar vind is .dat ik mijn pc al vaker heb geformateert zonder dat ik maar iets heb gewijzigd aan hardware of bios.dit is de eerste keer dat ik zo'n probleem heb.
volgens mij is er iets mis met mijn moederbord.

[ Voor 6% gewijzigd door sanane op 30-11-2007 13:38 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Je kunt IDE drives niet zomaar op SCSI aansluiten, die dingen zijn namelijk compleet anders. Hoe heb je dit dan aangesloten?

• sanane
de kabel van hardeschijf gaat naar de PCI Raid controller
maar ik ben erachter gekomen dat als ik mijn hardeschijf op mijn moederbord aansluit dan werkt het wel ,met USB Controller aan in bios.maar dan is er geen plek meer voor mijn DVD brander en CD brander

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

sanane schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 22:15:
de kabel van hardeschijf gaat naar de PCI Raid controller
maar ik ben erachter gekomen dat als ik mijn hardeschijf op mijn moederbord aansluit dan werkt het wel ,met USB Controller aan in bios.maar dan is er geen plek meer voor mijn DVD brander en CD brander
Dan is die PCI RAID controller waarschijnlijk gewoon een IDE controller, niet SCSI.
Misschien is dat ding wel niet compatible met mobo/chipset, of staan die dingen een IRQ te delen dat ze niet grappig vinden (dit laatste kun je eens proberen te veranderen, kijken of het uitmaakt).

• sanane
ik heb mijn hardeschijf op mijn moederbord aangesloten
en mijn cd drives op de IDE controller :P en het werkte:P wel raar
tjah wel een tijdelijke oplossing :$
Pagina: 1