de Dell Inspiron 1521: perfecte prijs-kwaliteit?

Pagina: 1
Acties:
  • 558 views sinds 30-01-2008

• safraan
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-02-2016
Hallo,

Ik had bij Dell de perfecte laptop gevonden. De Inspiron 1521 met:

- gekleurd deksel
- ingebouwde webcam
- 2 G RAM
- goede AMD Dual Core processor
- 160 GB HD
- video out
- draadloze netwerkkaart
- DVD writer
- 15,4 inch breedbeeld scherm
- Windows Vista besturingssysteem

dit alles voor slechts 689 EUR!! + gratis bezorging

enige nadeel: EEN GLANZEND "TRUE LIFE" SCHERM dat ik helemaal niet wil!!
AAAAARGH!

Als ik een 1521 met een mat scherm wil, verlies ik het gekleurd deksel, de webcam, 40 GB HD en één GB RAM.

Ik kan wel kiezen om te upgraden maar dan betaal ik wel bijna 40 EUR meer, in totaal dus 728 EUR ipv 689 EUR (en dan heb ik ook maar 120 GB HD ipv 160 GB HD)

rare jongens bij Dell.

Iemand enig advies? Valt er te praten met de mensen van Dell? Of is er een andere laptop dat je me zou kunnen aaanraden?

specs:
- ingebouwde webcam
- 2 G RAM
- goede Dual Core processor
- 80 of 120 GB HD
- video out
- draadloze netwerkkaart
- DVD writer
- 15,4 inch breedbeeld scherm
- Windows Vista besturingssysteem

liefst ook voor een 700 EUR natuurlijk :)

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:22
Bellen met Dell heeft zeker altijd wel nut. Ook de kortingscodes gebruiken uiteraard. Er zijn veel voorbeelden waar men door bellen er nog gratis 50-100 euro aan opties bij kreeg, of door misschien 20 euro extra te betalen.

Spiegelscherm is wat mij betreft een stuk mooier kwa kleuren, last in de zon heb ik bv zelf ook niet, maar dat is persoonlijk uiteraard.

Verwijderd

Heb je gelet op de HD rpm? Als die 120GB 7200RPM heeft en die 160GB heeft 5400rpm, is de kleinere toch te prefereren (veel sneller).
Bellen kan soms ook wel helpen. Als je pech hebt, gewoon nog een keer proberen totdat je een andere mederwerker hebt :P

• poepkop
  • Laatst online: 19-04-2021
Gewoon bellen, het is volgens mij wel algemeen bekend dat je bij veel dell-medewerkers altijd wel iets kan regelen. Zo heb ik al 2x gratis een 9 cell batterij gekregen, een 1680x1050 scherm voor elkaar gekregen op een laptop waarbij dit niet aangeboden werd en 2x een 7200rpm gekregen terwijl deze ook niet in de opties stond.
Enigste wat mij niet gelukt is windows XP ipv Vista te krijgen... Maargoed, over hardware valt altijd te praten bij Dell.

Over het scherm: Zelf heb ik zo'n spiegelscherm omdat mij dit wel mooi leek (dan ziet je laptop er modern uit), echter constateer ik daardoor wel kleurverschil met andere schermen. Ook kan je daarmee werken in de zon wel vergeten. Misschien dat de spiegelschermen nu beter zijn dan 2 jaar geleden.

[ Voor 39% gewijzigd door poepkop op 30-11-2007 13:55 ]

Athlon X8 3,6ghz 15000+ | 4 x 4GB PC 21000 | 2 x 4TB... < das pas patsen :-)

• safraan
Net nog es gebeld en ze willen niet hoor. Ik ga maandag nog es proberen, maar als het dan nog niet lukt dan beslis ik hem toch maar te kopen voor de meerprijs. Dan heb ik:

- mat zwart deksel met ingebouwde webcam
- 2 G RAM
- AMD Athlon™ 64 X2 Dual Core Mobiele Technologie TK-55 processor
- Harde Schijf: 120 GB SATA (7.200 ipv 5.400 rpm wel!!!!)
- Grafische Kaart: ATI Radeon® Xpress 1270 HyperMemory
- video out
- draadloze netwerkkaart
- DVD writer
- 15,4 inch (mat!) breedbeeld scherm
- Systeem: Windows Vista
- Batterij: 6-cel lithium-ion (56 W/h)

en dit alles voor 729 EUR. Wat denken jullie, goede prijs voor dit toestel??

ook denk ik erover om de processor te laten vervangen door de AMD Athlon 64 X2 Dual Core TK-55. Is naar het schijnt 2 maal zo snel en dat zou komen op een meerprijs van 30 EUR.

In totaal dan een laptop van een kleine 760 EUR. Zouden jullie die snellere processor nemen?

Ik had nog een notebook op het oog van 750 EUR. De Sony VAIO NR11M/S - Pentium Dual Core T2310 ---> http://www.ciao-shopping....1_46_GHz_15_4_TFT__849114

Ik denk niet dat ie beter is. Hij zal wel minder krachtig zijn, maar ik vind em wel mooier. Voor de rest weet ik eigenlijk niets van die VAIO reeks.

Wat denken jullie? Alle advies meer dan welkom. Verschrikkelijk moeilijk dat notebook shoppen.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-01 11:15

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik denk: Wat is er nu anders in CSL?

Ondanks dat je net bent geregistreerd op Tweakers, is dit topic meer een discussie over "wat vinden jullie van deze laptop". Ik lees in je topics wel dat je enigszins kennis van zaken hebt omtrent technische specificaties maar uiteindelijk kunnen wij je niet aanraden om laptop X te kopen puur en alleen omdat "het jou wel goed lijkt". 10.000 mensen, 10.000 meningen en dus 10.000 verschillende laptops?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• safraan
ow, excuseer.. daar had ik geen weet van.

Zo ver rijkt mijn kennis niet hoor. Dat is kennis de laatste dagen zowat opgedaan. Die processor bijvoorbeeld, is dat wel goed? En heeft die snellere processor wel meerwaarde indien deze of gene specificatie niet goed zit?? Computers zijn voor mij nog steeds zo moeilijk en onvoorspelbaar, het lijkt me steeds mogelijk iets vreselijks dom te doen in de aankoop.

Ik zoek een laptop om mee te surfen, mailen, videos bekijken en bewerken, fotos opslaan en bewerken, muziek spelen, een beetje gamen (niet de allerlaatste nieuwe), eenvoudige office taken, grafisch ontwerpen. Dat is het zowat.

Maar ja, ik zal de vraag dus in hat andzere topic gaan stellen. Bedankt voor de tip

• safraan
en eerst die best buy guide es gaan bekijken.. fijn

• GENETX
  • Laatst online: 15:22
poepkop schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 13:52:
Over het scherm: Zelf heb ik zo'n spiegelscherm omdat mij dit wel mooi leek (dan ziet je laptop er modern uit), echter constateer ik daardoor wel kleurverschil met andere schermen. Ook kan je daarmee werken in de zon wel vergeten. Misschien dat de spiegelschermen nu beter zijn dan 2 jaar geleden.
Kleuren zijn idd wat anders, maar ik vindt ze veel levendiger als ik bijvoorbeeld naar een film kijk. Vind het bij een mat scherm nogal... eeh... mat :+. In de zon werken is soms ook matte schermen een hel. Het is eerder dat je backlight goed moet zijn en dan is het prima te doen.

* GENETX vind dat zn Asus een prima backlight heeft :)

• BHStar
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-01 12:47
Mijn Dell vostro 1000;

AMD X2 TL-56 1,8ghz dual core (veel beter)
2GB RAM
HDD 120GB 5400
Ati 1150
15,4'' mat
6-cell

575 euro; de beste prijs/prestatie..

Kijk dus even naar de vostro, deze is nagenoeg hetzelfde qua behuizing als ik het goed heb..

• safraan
ja daar was ik ondertussen al beland, bedankt. Ik vind die 1700 reeks wel iets, met 17 inch scherm. er zitten wel Intel processors in. Die moet ik dus gaan vergelijken. Gek word ik ervan. Maar ook wijzer hoop ik (zucht)

Verwijderd

Als je nu bestelt (ik denk nl dat het een fout is) heb je voor 599 een vostro 1400:
14.1 non glare 1280x800
vista business
C2D T7250 met 2.00Ghz en 2MB cache (!!!!!)
2GB
120GB 5400rpm
8400M GS 128MB
6cell accu

voor 70 euro excl btw extra krijg je er een 9cell ipv 6cell accu en 7200 ipv 5400 rpm hdd voor. totaal 800 euro dan, incl btw, verzendkosten gratis.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:49

Thandor

SilverStreak

Zie het CSL Beleid en CSL FAQ - Ik wil een nieuwe laptop kopen, welke? :). Dit soort topics zijn niet gewenst op GoT en gaan derhalve dus op slot. Het is gewoon een kwestie van goed zoeken :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.