Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Jaar op wereldreis, welke zakelijke telefoon?

Pagina: 1
Acties:
  • 241 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wat is op dit moment de beste telefoon indien je een jaar op wereldreis gaat en een eigen zaak hebt. Je wil bereikbaar blijven in noodgevallen en een emailadres hebben voor noodgevallen.

Je moet dus over heel de wereld kunnen bellen, zoveel mogelijk documenten op je telefoon kunnen openen en aanpassen en verzenden (vooral office). Goede standby tijd is belangrijk en bijvoorbeld WiFi is handig indien documenten verstuurd moeten worden. Zaken als camera's en spellen zijn totaal onbelangrijk. Verder moet de telefoon natuurlijk niet TE groot zijn aangezien je hem overal mee naar toe moet slepen. Dat hij tegen een stootje kan is dus ook leuk meegenomen.

Eerste instantie kijk ik nu naar de HTC TyTN 2 aangezien daar alles op draait en een toetsenbord op zit wat een zeer grote voorkeur heeft. Zitten er nadelen in dit geval en dit toestel?

Zijn er nog betere modellen en wat zijn de voor/nadelen daarvan?

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 31-10 23:01
Verwijderd schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 12:36:

Eerste instantie kijk ik nu naar de HTC TyTN 2 aangezien daar alles op draait en een toetsenbord op zit wat een zeer grote voorkeur heeft. Zitten er nadelen in dit geval en dit toestel?
Daarvoor verwijs ik je naar het HTC TyTN II topic: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1260492

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-11 14:47
ik denk dat de tytn 2 inderdaad een goede keuze is, alleen je moet wel in de gaten houden dat je op sommige continenten niet via het gsmnetwerk kan bellen. Ik zou dus ook kijken naar een goedkope 2de telefoon die overweg kan met het cdma-netwerk.

Verder zou ik gebruik maken van skype. Dit kun je dan gebruiken als je een wifi-verbinding hebt. Het bellen naar skype is gratis, vaste nummers kost iets van 1 ct per minuut, naar mobiel 20 ct. Geen geld dus vanuit het buitenland. Je zou ook kunnen overwegen een skype-in nummer aan te vragen waarmee je bereikbaar bent als je wifi hebt.

[ Voor 3% gewijzigd door funk-e op 30-11-2007 12:45 ]

...less is more

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
Nokia E90?

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 09:49

Bosmonster

*zucht*

Samsung F700 is ook lekker als je van een volledig toetsenbord houdt je Windows OS minder belangrijk vindt.

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Nokia E51, klein plat en een goede accu en niet zo onstabiel als de TyTn 2.

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
Bierkameel schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 15:34:
Nokia E51, klein plat en een goede accu en niet zo onstabiel als de TyTn 2.
AGREE, mits je niet de documenten wilt editen want dan is een qwerty tobo wel handiger anders is de E51 een zeer goede keus en anders zou ik idd aan de E90 denken en de TyTn II waarbij mijn voorkeur naar een E90 uitgaat ;)

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:55
Bosmonster schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 14:26:
Samsung F700 is ook lekker als je van een volledig toetsenbord houdt je Windows OS minder belangrijk vindt.
Zit er op de F700 software om office documenten mee te editen? Dat is namelijk wat de TS vraagt.

@ TS; djdano
Even op rijtje wat in me opkomt aan zakelijke toestellen met office software, redelijk in formaat en beschikkend over meerdere banden.
Nokia:
E61i (Symbian S60, office software nokia is bagger in vergelijking met de rest, lees maar eens wat reviews)
E90 (Symbian S60)
Motorla:
Q (Winmob incl.DataViz 'Doc's to go', heeft beste ondersteuning mbt office editing)
HTC:
TyTNII (Winmob 6 pro)
S710 (Winmob 6 std)
Palm:
Treo 680 (PalmOS incl. DataViz 'Doc's to go', heeft beste ondersteuning mbt office editing)
Treo750 (Winmob 6 pro)

[ Voor 18% gewijzigd door Miki op 30-11-2007 16:02 ]

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Hmz k heb zelf een Asus P535 die als business phone gemarket wordt, zit ook GPS op (k weet niet hoe dat bij de Tytn II zit maar is op wereldreis miss wel handig :P), met SPB fullscreen keyboard is t best goed tikken al krijg je bij lange tiks wel een beetje kramp in de schouders, dat zal bij de Tytn niet anders zijn.

Verder moet je gewoon kijken of je een tobo wil of niet, als je echt veel tikt lijkt t me zeker aan te raden als je dat prettiger vindt typen, bovendien heeft de Tytn II ook HSPDA/UMTS, alhoewel dat nog wel eens een dure grap zou kunnen worden in t buitenland.

Standbytijd P535 met ongeveer 2 uurtjes internetsurfen schat ik op 1,5 - 2 dagen ('snachts uit).
Pagina: 1