x/h264/mkv

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bartmaniac
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
ik heb hier al wat een en ander gelezen op het forum, maar kan er niet goed aan uit

ik zou graag mijn duidige dvd collectie en toekomtige aankopen willen overzetten naar harde schijf. Ht gaat allemaal op standaard dvd's en de tv zelf is een hdready (niet full hd)

Heeft het dan nut om een standaard dvd om te zetten naar h264? of is dit enkel nodig als je een blueray of hd-dvd schijfje hebt? Moet ik me dan enkel houden bij divx of xvid?

En stel dat ik later toch een echte full hd tv zou kopen, kan ik dan al mijn films hercoderen ?

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:01

voodooless

Sound is no voodoo!

Als je hoge kwaliteit wil en weinig plek, dan moet je h.265 encoden. In vergouding tot mpeg4 geeft dat gewoon meer kwaliteit per byte.

Ga je het echte later op een losse speler afspelen, dan ben je natuurlijk met mpeg4 beter uit. support hiervoor is immers veel beter.

Voor HD hoef je niets te hercoderen, 't heeft namelijk totaal geen nut.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• bartmaniac
  • Nu online
dus h264 kan ook gebruikt worden met standaard dvd's Dus het is beter je dvd te converteren naar h264 dan naar divx, omwille van het betere eindresultaat. Eenig idee of dit een tijdrovend proces is, stel een dvd met normale speellengte van 90 a 120 minuten?

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Ja, H.264 is bizar tijdsintensief wat betreft encoding. Vele malen langer dan de mpeg4 varianten.

't is niet meer dan een codec, dus je kunt het voor alle videomateriaal gebruiken, dus ook om DVD's om te zetten naar mkv's.

De vraag is echter hoeveel plek je per flim gemiddeld wil opofferen. Voor een normale DVD van 2 uur, zul je toch minimaal 3 tot 4 GB moeten tellen wil je echt vrijwel niet van het origineel te onderscheiden kwaliteit met H.264.

Zie hier voor info over verschillende codec prestaties: http://www.doom9.org/index.html?/codecs-final-105-1.htm (merk hier wel op dat bitrates flink lager zijn gekozen dan ik zelf zou doen).

[ Voor 49% gewijzigd door voodooless op 30-11-2007 13:40 ]

• bartmaniac
  • Nu online
bedoeling is van een htpc te maken en deze met lcd te verbinden via hdmi. dan de content afspelen vanop harde schijf. Aangezien ik veel zelfgekochte dvd's wil omzetten, zou ik dus wel veel diskspace nodig moeten hebben.

Enig idee of je best winxp vista of linux gebruikt voor omzetten? Kan je ook een videokaart kopen (geforce of radeon, die het converteerproces van dvd naar h264 of x264 versnellen?

ik ben ondertussen ook deze link aan het lezen

http://www.dvd-guides.com/content/view/143/59/

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-02 09:09
Ik zou in zo'n geval alles als 1:1 iso gaan inlezen en de dvd's dan verkopen. Voor nog geen honderd euro heb je 500 gb aan schijfcapaciteit. :+

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

bartmaniac schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 13:35:
(geforce of radeon, die het converteerproces van dvd naar h264 of x264 versnellen?
Niet dat ik weet. Vooralsnog doen die alleen wat voor het afspelen.

Nog een tip: als je graag surround wil, laat dan je audio streams in takt!

En wat H.264 decoding betreft ben je voorlopig nog beter uit op windows, omdat daar enkele hardwareversnellers beschikbaar zijn (zoals je zelf al opmerkte). Echter zijn die pas echt interessant als je HD content gaat afspelen.

En voor het omzetten is denk ik deze guide zinvoller: http://www.doom9.org/gknot-main6.htm

[ Voor 43% gewijzigd door voodooless op 30-11-2007 13:45 ]

• bartmaniac
  • Nu online
heb jij al ervaring met SUPER van erightsoft? goed of slecht?

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

bartmaniac schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 13:44:
heb jij al ervaring met SUPER van erightsoft? goed of slecht?
'T is in ieder geval easy ;) Maar het neemt je wel heel wat mogelijkheden tot het finetunen weg. Probeer het gewoon.

• bartmaniac
  • Nu online
ok ik ga vanavond eens proberen onder win xp met een wat oudere pc van 2002. Normaal gebruik ik een linuxversie pclinuxos, maar voor h264 of c264 zal ik win xp gebruiken.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Met linux moet het ook gewoon kunnen :) Guides zijn er zat te vinden...

• bartmaniac
  • Nu online
ben even op uw link naar doom9.net gaan kijken en ergens spreken ze van "Install the GordianKnot Rippack, then install the GordianKnot system pack. ik zocht naar die system pack en kwam uit op een versie 1.9 maar de site meldt dat dit pakket niet meer mag gepubliceerd worden wegens copie bescherming?

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Als ik op de linkjes klik gaat ie gewoon downloaden...

Pagina: 1