Hey GoT's,
Ik ben bezig met het opzetten van een SBS2003 server met Exchange.
Ik heb door veel te zoeken alles tot op heden aan de gang gekregen wat betreft OMA & OWA etc.
Alleen nu is mijn bedoeling als ik met mijn laptop bijv. op school zit dat ik dan ook kan syncroniseren met mijn exchange server thuis. Ik dacht meteen aan VPN maar nu blijkt er dus ook RPC over HTTP te zijn.
Ik heb al een stuk of 15 handleidingen gevolgd op internet (ook via de officele microsoft websites) maar kom er niet uit.
Naam van mijn server: MAIL01
Naam van mijn provider: speedxs
Domeinnaam via provider: gebruiker.speedxs.nl (als voorbeeld)
domeinnaam op server: domein.nl
Mijn vraag is dus nu, wat ik precies op elke plaats moet invullen in mijn Outlook account.
Ik heb al zoveel verschillende mogelijkheden geprobeerd dat ik niet meer weet wat nou goed is en wat niet.
Ik moet weten wat ik bij Microsoft Excchange-server moet invullen
Ik moet weten wat de exacte gebruikersnaam is die ik moet invullen
(daarna moet ik klikken op "Meer instellingen"
(daarna op tabblad "Verbindingen" klikken)
(vinkje zetten bij "Via HTTP verbinding maken met mijn exchange-postvak")
(daarna klikken op knop "Proxy-instellingen van Exchange")
En dan moet ik in het venster wat dan verschijnt invullen wat mijn gegevens zijn.
Alleen wil ik nog geen gebruik maken van SSL omdat als het zonder SSL niet werkt het al helemaal niet werkt MET SSL dus laat dat nog maar even achterwegen.
De vraag is dus ook welke URL ik moet opgeven en hij staat standaard op HTTPS en niet op HTTP.
Moet deze url zijn:
- rpc.gebruiker.speedxs.nl
- gebruikers.speedxs.nl.rpc
- gebruiker.speedxs.nl/rpc
- rpc.domein.gebruikers.speedxs.nl
Door al het uitproberen weet ik het niet meer dus ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.
Misschien krijg ik problemen om dat ik 2 punten in mijn domeinnaam via de provider heb ?
Ik ben bezig met het opzetten van een SBS2003 server met Exchange.
Ik heb door veel te zoeken alles tot op heden aan de gang gekregen wat betreft OMA & OWA etc.
Alleen nu is mijn bedoeling als ik met mijn laptop bijv. op school zit dat ik dan ook kan syncroniseren met mijn exchange server thuis. Ik dacht meteen aan VPN maar nu blijkt er dus ook RPC over HTTP te zijn.
Ik heb al een stuk of 15 handleidingen gevolgd op internet (ook via de officele microsoft websites) maar kom er niet uit.
Naam van mijn server: MAIL01
Naam van mijn provider: speedxs
Domeinnaam via provider: gebruiker.speedxs.nl (als voorbeeld)
domeinnaam op server: domein.nl
Mijn vraag is dus nu, wat ik precies op elke plaats moet invullen in mijn Outlook account.
Ik heb al zoveel verschillende mogelijkheden geprobeerd dat ik niet meer weet wat nou goed is en wat niet.
Ik moet weten wat ik bij Microsoft Excchange-server moet invullen
Ik moet weten wat de exacte gebruikersnaam is die ik moet invullen
(daarna moet ik klikken op "Meer instellingen"
(daarna op tabblad "Verbindingen" klikken)
(vinkje zetten bij "Via HTTP verbinding maken met mijn exchange-postvak")
(daarna klikken op knop "Proxy-instellingen van Exchange")
En dan moet ik in het venster wat dan verschijnt invullen wat mijn gegevens zijn.
Alleen wil ik nog geen gebruik maken van SSL omdat als het zonder SSL niet werkt het al helemaal niet werkt MET SSL dus laat dat nog maar even achterwegen.
De vraag is dus ook welke URL ik moet opgeven en hij staat standaard op HTTPS en niet op HTTP.
Moet deze url zijn:
- rpc.gebruiker.speedxs.nl
- gebruikers.speedxs.nl.rpc
- gebruiker.speedxs.nl/rpc
- rpc.domein.gebruikers.speedxs.nl
Door al het uitproberen weet ik het niet meer dus ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.
Misschien krijg ik problemen om dat ik 2 punten in mijn domeinnaam via de provider heb ?