Als users aanmelden vanaf een XP werkstation op een W2K3 server hebben ze soms geen shares. Die moeten ze krijgen via het login script:
Meestal gaat het gewoon goed maar soms zijn er in de verkenner geen shares te zien. (dus geen G,Y,Z-schijf bijvoorbeeld). Als ik dan kijk via net use naar de shares staan ze er wel gewoon.
Nu verwijder ik alle shares met net use * /delete /yes en laat het login script nog een keer uitvoeren.
Nu werkt alles zoals het moet (er zijn dus een g, y en z-schijf te zien in de verkenner). Iemand een idee? Word het loginscript niet goed uitgevoerd? Of te snel?
code:
1
2
3
4
| net time \\fs1-w2k3 /yes net use g: \\fs1-w2k3\data net use y: \\fs1-w2k3\adm net use z: \\fs1-w2k3\edu |
Meestal gaat het gewoon goed maar soms zijn er in de verkenner geen shares te zien. (dus geen G,Y,Z-schijf bijvoorbeeld). Als ik dan kijk via net use naar de shares staan ze er wel gewoon.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| net use Status Lokaal Extern Netwerk ----------------------------------------------------------------------------- OK G: \\fs1-w2k3\data Microsoft Windows-netwerk OK Y: \\fs1-w2k3\adm Microsoft Windows-netwerk OK Z: \\fs1-w2k3\edu Microsoft Windows-netwerk De opdracht is voltooid. |
Nu verwijder ik alle shares met net use * /delete /yes en laat het login script nog een keer uitvoeren.
Nu werkt alles zoals het moet (er zijn dus een g, y en z-schijf te zien in de verkenner). Iemand een idee? Word het loginscript niet goed uitgevoerd? Of te snel?
[ Voor 45% gewijzigd door Mr-Leo op 30-11-2007 12:49 ]