[W2K3] Geen share maar toch wel (net use) ??

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mr-Leo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-04-2025
Als users aanmelden vanaf een XP werkstation op een W2K3 server hebben ze soms geen shares. Die moeten ze krijgen via het login script:

code:
1
2
3
4
net time \\fs1-w2k3 /yes
net use g: \\fs1-w2k3\data
net use y: \\fs1-w2k3\adm
net use z: \\fs1-w2k3\edu

Meestal gaat het gewoon goed maar soms zijn er in de verkenner geen shares te zien. (dus geen G,Y,Z-schijf bijvoorbeeld). Als ik dan kijk via net use naar de shares staan ze er wel gewoon.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
net use
Status       Lokaal    Extern                    Netwerk

-----------------------------------------------------------------------------
OK           G:        \\fs1-w2k3\data           Microsoft Windows-netwerk
OK           Y:        \\fs1-w2k3\adm            Microsoft Windows-netwerk
OK           Z:        \\fs1-w2k3\edu            Microsoft Windows-netwerk
De opdracht is voltooid.

Nu verwijder ik alle shares met net use * /delete /yes en laat het login script nog een keer uitvoeren.

Nu werkt alles zoals het moet (er zijn dus een g, y en z-schijf te zien in de verkenner). Iemand een idee? Word het loginscript niet goed uitgevoerd? Of te snel?

[ Voor 45% gewijzigd door Mr-Leo op 30-11-2007 12:49 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Kun je je startpost iets verduidelijken door beter aan te geven waar je je shares en je netwerkmappings bedoelt?

Dat voorkomt onnodige vragen :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-02 21:56
volgens mij kan ik uit je startpost opmaken dat je net use te vroeg gestart is.. probeer eens via een policy in te stellen dat je opstartscript vertraagt start of maak een beter script

you had me at EHLO

• Mr-Leo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-04-2025
ik heb de startpost wat aangepast. als je het uitvoeren van het login script zou vertragen, hoe lang dan bijvoorbeeld?

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-02 21:09

DarkSide

theres no place like ::1

Wat ook nog wel eens helpt is om je script aan te passen. Door eerst de shares te deleten. En dan weer aan te maken. Dus eest een net use * delete /yes en dan net use g: etc

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-02 21:56
net time is ook al een beetje ouderwets :/

eens met eerst deleten :) vertragen moet je zelf even timen, dat weet ik niet :D

you had me at EHLO

Pagina: 1