Toon posts:

snelheid adsl halveert na een tijd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi iedereen,ik had indien mogelijk misschien een oplossing gekregen voor volgend probleem...

Ik heb dus een router (D-link DKT-140 Wireless N).
alles is prima ingesteld, alles werkt. Verder geen problemen.

wat gebeurt er nu na een tijd (meestal een week ofzo), dan halveert mijn downloadsnelheid met de helft!

normaal kan ik op mijn adsl verbinding downloaden met 366 KB/s, na een week wordt dit dus 180 KB/s.
Nagekeken op speedstest en dan kom ik week 1 366 uit en week 2 180.

Wat er dan helpt is gewoon de modem en de router eens uittrekken (stroom onderbreken). Alles start terug op en we zitten weer op 366 KB/s.

Hoe komt dit?? Dit was trouwens ook al het geval met mijn vorige router (bekabeld weliswaar).

graag wat hulp :)

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Welke snelheid geeft je ADSL-modem/router precies aan?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Verwijderd

Topicstarter
dat is een speedtouch home router. ALs je die rechtstreeks op je pc legt haal je 366 KB/s

Verwijderd

Topicstarter
nog even nagekeken in de instellingen van de router.

mijn tijd stond totaal niet goed. en mijn tijdzone stond ook totaal verkeerd.

ik heb dit goed gezet.

wat me opviel is dat je dit krijgt dat hij de snelheid verlaagt als ik blijkbaar een paar keer via de router 'disconnect,connect" doe.

als ik dan de modem zelf reset dan is alles weer normaal.

hoe komt dit?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Hij traint bij een disconnect opnieuw in, dus die waardes kunnen verschillen per keer. Meestal echter niet zó drastisch, maar goed.

Verwijderd

Topicstarter
kan het niet zijn dat hij misschien onderling de snelheid verdeeld???

op men laptop haalde ik vandaag 366 KB/s terwijl op mijn pc maar 160 meer. Ontvangst is echter optimaal.

na een reset van de modem ging zowel pc als lt terug 366KB/s

• rafler
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-03 18:30
Ja dit is altijd je hebt een 500kb verbinding en als er 2 computers op dat netwerk zijn aangesloten en je zet ze allebij aan het downloaden split hij die 500kb in 2 x 250kb.
Pagina: 1