Hoop dat dit het juiste forum is hiervoor, anders stel ik een verplaatsing op prijs naar wel het juiste forum.
Gisteren heb ik via mijn werkgever een mooie GlobeTrotter HSDPA data card gekregen voor in mijn laptop. Dit samen met een sim kaartje van Vodafone dat je erin stopt. Hiermee moet ik dus het HSDPA, UMTS of GPRS netwerk van Vodafone op kunnen met mijn laptop.
Dit lukt me niet, want bij het connecten naar danwel het UMTS netwerk of het GPRS netwerk, krijg ik de volgende foutmelding:
"Mobile connection not possible (...) RAS error code 619"
Mijn configuratie:
- HP Laptop nc6320, 2GB intern geheugen, 80 GB HDD, Win XP.
- GlobeTrotter HSDPA data card van Vodafone met sim kaartje van Vodafone erin
- Vodafone Mobile Connect Software Versie 9.2.1.6545
Wat heb ik allemaal zelf gedaan en geprobeerd:
- Uiteraard de installatie van de software volledig volgens het boekje (eerst software, daarna pas de data card in de laptop en de software de kaart laten vinden ipv Windows XP)
- SIM kaart zit correct in de Data Card.
- dit laatste is bevestigd, want met Vodafone software is het me gelukt om een SMSje via mijn laptop te sturen.
- op de kaart knippert een blauw lampje, dus hij doet wel iets en hij heeft duidelijk wel verbinding met het GSM netwerk, want smsjes versturen lukt.
Bij het opzoeken van de foutmelding in het handboekje krijg ik de volgende stappen die ik moet uitvoeren:
- Set your current mobile device as the default device (check)
- Ensure that no other programs are using the device (check)
- Delete the device (in Vodafone software) and add it back again and try reconnecting (check)
- If error persists, contact your mobile network operator (kom ik zo op terug)
- Software gedeinstalleerd, kaart gedeinstalleerd, etc. en alles weer opnieuw geinstalleerd
- software updates via internet gedownload en geinstalleerd
- driver updates gezocht (zijn er niet)
Heb uiteraard de helpdesk van Vodafone gebeld. Die zeiden dat ik de IT helpdesk van mijn werkgever moest bellen. Die heb ik gebeld (werk voor een groot bedrijf dus kreeg een Indier aan de lijn "We are not trained in the data card sir, we're very sorry sir."
) en die zeiden dat ik toch echt bij Vodafone moet zijn.
Voordat ik die weer ga bellen, wil ik het toch zelf zien uit te vogelen... Je bent een Tweaker of niet he?
Iemand dus een idee wat ik nog meer kan proberen?
Gisteren heb ik via mijn werkgever een mooie GlobeTrotter HSDPA data card gekregen voor in mijn laptop. Dit samen met een sim kaartje van Vodafone dat je erin stopt. Hiermee moet ik dus het HSDPA, UMTS of GPRS netwerk van Vodafone op kunnen met mijn laptop.
Dit lukt me niet, want bij het connecten naar danwel het UMTS netwerk of het GPRS netwerk, krijg ik de volgende foutmelding:
"Mobile connection not possible (...) RAS error code 619"
Mijn configuratie:
- HP Laptop nc6320, 2GB intern geheugen, 80 GB HDD, Win XP.
- GlobeTrotter HSDPA data card van Vodafone met sim kaartje van Vodafone erin
- Vodafone Mobile Connect Software Versie 9.2.1.6545
Wat heb ik allemaal zelf gedaan en geprobeerd:
- Uiteraard de installatie van de software volledig volgens het boekje (eerst software, daarna pas de data card in de laptop en de software de kaart laten vinden ipv Windows XP)
- SIM kaart zit correct in de Data Card.
- dit laatste is bevestigd, want met Vodafone software is het me gelukt om een SMSje via mijn laptop te sturen.
- op de kaart knippert een blauw lampje, dus hij doet wel iets en hij heeft duidelijk wel verbinding met het GSM netwerk, want smsjes versturen lukt.
Bij het opzoeken van de foutmelding in het handboekje krijg ik de volgende stappen die ik moet uitvoeren:
- Set your current mobile device as the default device (check)
- Ensure that no other programs are using the device (check)
- Delete the device (in Vodafone software) and add it back again and try reconnecting (check)
- If error persists, contact your mobile network operator (kom ik zo op terug)
- Software gedeinstalleerd, kaart gedeinstalleerd, etc. en alles weer opnieuw geinstalleerd
- software updates via internet gedownload en geinstalleerd
- driver updates gezocht (zijn er niet)
Heb uiteraard de helpdesk van Vodafone gebeld. Die zeiden dat ik de IT helpdesk van mijn werkgever moest bellen. Die heb ik gebeld (werk voor een groot bedrijf dus kreeg een Indier aan de lijn "We are not trained in the data card sir, we're very sorry sir."
Voordat ik die weer ga bellen, wil ik het toch zelf zien uit te vogelen... Je bent een Tweaker of niet he?
Iemand dus een idee wat ik nog meer kan proberen?
[ Voor 4% gewijzigd door IloveMyHenB op 30-11-2007 11:15 ]
"In het huidige tijdperk is verandering de enige constante." - H.M. Koningin Beatrix