Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vodafone Mobile Connect - Geen verbinding via data card

Pagina: 1
Acties:
  • 9.362 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• IloveMyHenB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-05 17:25
Hoop dat dit het juiste forum is hiervoor, anders stel ik een verplaatsing op prijs naar wel het juiste forum.

Gisteren heb ik via mijn werkgever een mooie GlobeTrotter HSDPA data card gekregen voor in mijn laptop. Dit samen met een sim kaartje van Vodafone dat je erin stopt. Hiermee moet ik dus het HSDPA, UMTS of GPRS netwerk van Vodafone op kunnen met mijn laptop.

Dit lukt me niet, want bij het connecten naar danwel het UMTS netwerk of het GPRS netwerk, krijg ik de volgende foutmelding:

"Mobile connection not possible (...) RAS error code 619"

Mijn configuratie:
- HP Laptop nc6320, 2GB intern geheugen, 80 GB HDD, Win XP.
- GlobeTrotter HSDPA data card van Vodafone met sim kaartje van Vodafone erin
- Vodafone Mobile Connect Software Versie 9.2.1.6545

Wat heb ik allemaal zelf gedaan en geprobeerd:
- Uiteraard de installatie van de software volledig volgens het boekje (eerst software, daarna pas de data card in de laptop en de software de kaart laten vinden ipv Windows XP)
- SIM kaart zit correct in de Data Card.
- dit laatste is bevestigd, want met Vodafone software is het me gelukt om een SMSje via mijn laptop te sturen.
- op de kaart knippert een blauw lampje, dus hij doet wel iets en hij heeft duidelijk wel verbinding met het GSM netwerk, want smsjes versturen lukt.

Bij het opzoeken van de foutmelding in het handboekje krijg ik de volgende stappen die ik moet uitvoeren:
- Set your current mobile device as the default device (check)
- Ensure that no other programs are using the device (check)
- Delete the device (in Vodafone software) and add it back again and try reconnecting (check)
- If error persists, contact your mobile network operator (kom ik zo op terug)
- Software gedeinstalleerd, kaart gedeinstalleerd, etc. en alles weer opnieuw geinstalleerd
- software updates via internet gedownload en geinstalleerd
- driver updates gezocht (zijn er niet)

Heb uiteraard de helpdesk van Vodafone gebeld. Die zeiden dat ik de IT helpdesk van mijn werkgever moest bellen. Die heb ik gebeld (werk voor een groot bedrijf dus kreeg een Indier aan de lijn "We are not trained in the data card sir, we're very sorry sir." ;) ) en die zeiden dat ik toch echt bij Vodafone moet zijn. |:(

Voordat ik die weer ga bellen, wil ik het toch zelf zien uit te vogelen... Je bent een Tweaker of niet he?

Iemand dus een idee wat ik nog meer kan proberen?

[ Voor 4% gewijzigd door IloveMyHenB op 30-11-2007 11:15 ]

"In het huidige tijdperk is verandering de enige constante." - H.M. Koningin Beatrix

• jabberwock
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-11 11:16

jabberwock

XBL:Jabberwocks

Heb je lokale admin rechten? Als je dat niet hebt kun je proberen totje een ons weegt,maar het gaat niet lukken. Heb hier al een klacht over naar Vodafone gestuurd omdat ik nu onze gebruikers allemaal admin rechten moet geven.

Verwijderd

Even gegoogled en inderdaad:
Error 691: Access was denied because the username and/or
password was invalid on the domain.
Eventjes met admin rechten proberen dus :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum, Overige Hardware is geen dumpbak. Het is mooi dat je een move op prijs stelt, maar nog mooier is het om verder te kijken dan je neus lang is en te bedenken dat je een probleem hebt met Netwerken, om precies te zijn met Internetproviders & Hosting

Move OH -> IPH

Oslik blyat! Oslik!

• IloveMyHenB
Bedankt voor de replies. Alleen heb ik dus wel admin rechten op mijn laptop. Mijn username behoort tot de "Administrators" Group in User Accounts. Ben geen Win XP guru, maar dat lijkt me voldoende, toch?

@dion_b: mijn nederige excuses. Ik loop al wat langer rond op GoT en had uiteraard het forum "Internetproviders en Hosting" gezien, maar had gekozen voor overige hardware, omdat het mijns inziens een probleem is met de installatie van deze datakaart op mijn laptop. Niet iets van Vodafone of een internetprovider.

[ Voor 8% gewijzigd door IloveMyHenB op 02-12-2007 23:38 ]

"In het huidige tijdperk is verandering de enige constante." - H.M. Koningin Beatrix

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:19
Verwijderd schreef op zondag 02 december 2007 @ 13:55:
Even gegoogled en inderdaad:

[...]

Eventjes met admin rechten proberen dus :)
Dit lijkt me dan eerder een authenticatieprobleem aan de providerkant. Werkt de SIM ook in je telefoon als je wil gaan browsen?

• punica
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

punica

Longtime Member

Deze kwam ik tegen:
http://www.3g.co.uk/3GForum/showthread.php?t=41567

The 619 error is an error that's given from the Windows XP Service Pack that you're using. Basically, you have 2 open communication ports, such as your Laptop's internal modem and your Datacard.

To overcome this, you'll need to disable your internal modem.

Right Click on My Computer (on your Desktop)
Properties
Click the Hardware Tab
Device Manager
You'll then need to find your modem, right click the disable.

Misschien dat het helpt....

Verwijderd

IloveMyHenB schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 11:13:
Gisteren heb ik via mijn werkgever een mooie GlobeTrotter HSDPA data card gekregen voor in mijn laptop. Dit samen met een sim kaartje van Vodafone dat je erin stopt. Hiermee moet ik dus het HSDPA, UMTS of GPRS netwerk van Vodafone op kunnen met mijn laptop.

Dit lukt me niet, want bij het connecten naar danwel het UMTS netwerk of het GPRS netwerk, krijg ik de volgende foutmelding:

"Mobile connection not possible (...) RAS error code 619"
Vervelend dat je een foutmelding krijgt bij het verbinden. Ik wil het probleem graag voor je (laten) uitzoeken.
Als je dat wilt, kun je het mobiele nummer (of als je dat niet weet het simkaart-nummer) van de datakaart sturen naar het mailadres in mijn profiel.

Antoine

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2007 09:32 ]

• IloveMyHenB
Zo, ben wel weer een stuk verder door jullie tips:

- heb mijn modem gedeactiveerd in Device Manager op aanraden van punica.
- heb even mijn sim kaartjes gewisseld tussen mijn mobiel en de data kaart, beiden uiteraard Vodafone.

Dit verschafte me wat nieuwe informatie. Bij het plaatsen van de SIM kaart die bij de UMTS kaart kwam, vroeg mijn mobiel niet naar een pincode. Duidelijk dat dit niet aan staat. Meteen vond hij het Vodafone netwerk, maar ik kon niet bellen, niet gebeld worden en ook niet GPRSen vanaf mijn mobiel, wat met mijn eigen SIM kaartje in mijn mobiel wel kan.

EN, het meest belangrijke:

Met mijn eigen sim kaart in de UMTS datakaart is het me gelukt om te connecten met het UMTS netwerk! :D

Het is dus duidelijk een Vodafone issue en geen hardware issue. Juiste forumplaatsing dus. ;)
Ik kan nu met een gerust hart de klantenservice bellen van Vodafone en hen uitleggen dat de SIM kaart niet juist geactiveerd is of iets dergelijks...

Bedankt voor alle hulp!

Verwijderd

ik heb alle stappen uitgevoerd zo als mede tweakers melden geen van deze heeft bij voor een echte oplossing gezorgd wat bij mij nu wel werkt is het volgende software van fabrikant instaleren ipv de vodafone software de applicatie van de fabrkant (option) gebruiken te downloaden via:

http://www.option.com/en/...rotter-hsdpa-7-2-ready-e/

Bij mij werkt deze prima ik hoop dat jullie er ook iets aan hebben :)
Pagina: 1