Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[PDF] Block opslaan (Foxit Reader)

Pagina: 1
Acties:

• josjos
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-12-2023
Ik weet dat het compleet onkopieerbaar maken van PDF's (bijna) niet kan.
Maar toch doe ik een poging dit zo goed mogelijk te doen.
Ik heb de PDF in een IFRAME gezet in een popupbox zonder toolbars en de afkomst van de PDF is moeilijk te achterhalen.
Kan ik meer dingen doen op misbruik te voorkomen?
Want als ik hem open op een PC met Foxit Reader krijg je altijd automatische opslaan als, en dat is helaas niet de bedoeling met gevoelige informatie.
En als ik in met Acrobat Reader op ctrl-shift S druk kan ik hem ook gewoon opslaan.

Of moet ik echt concluderen dat ik met flash moet gaan oefenen of lost dit het probleem op niet op?

• Arjen Tempel
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Je moet er van uit gaan dat alle informatie die je op het scherm toont, heel simpel opgeslagen kan worden: Print Screen knopje indrukken, en vervolgens plakken in bijv. Word.

In wat voor situatie worden deze persoonlijke gegevens gebruikt? Als het binnen een bedrijf of instelling is, zorg er dan voor dat in de schermweergave (ongeacht of dit nou een HTML, PDF of Flash bestand is) heel duidelijk staat welke medewerker de gegevens heeft opgevraagd, en welke bedrijfsregels er op van toepassing zijn.
Alleen voor intern gebruik. Zie privacyregelement .....
gebruiker: PietjeP
Uw zoekopdracht naar ... heeft de volgende gegevens opgeleverd:
  • Gegevens persoon 1
  • Gegevens persoon 2
Alleen voor intern gebruik. Zie privacyregelement .....
gebruiker: PietjeP
Een gebruiker zal gegevens niet zo snel meer opslaan/afdrukken, als hij weet dat hem dat zijn baan kan kosten.

• josjos
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-12-2023
Het Printscreenen van 170 bladzijde is geen werk dus zodra de simpele save as maar weg is! Maar bovenstaande tip vind ik als aanvulling een goed idee.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
josjos schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 14:32:
Het Printscreenen van 170 bladzijde is geen werk dus zodra de simpele save as maar weg is! Maar bovenstaande tip vind ik als aanvulling een goed idee.
Is makkelijker dan het lijkt, kijk eens naar snagit voor de simpele manier. Die scrollt gewoon.

Maar het grote probleem met pdf is dat het een standaard is waar de security door de client geregeld dient te worden. Dus is het nooit echt dicht te krijgen.

Maar ik zou inderdaad eens kijken naar een pdf -> iets converter ( flash bijv ) als je het enigszins wilt beveiligen. Alhoewel een simpele policy de beste beveiliging is, de rest is gewoon te omzeilen door de juiste tools te gebruiken.