Hallo,
Ik heb dit forum reeds een paar dagen afgezocht en wat zaken uitgeprobeerd. En nu zit ik met het volgende. Ik heb in mei een nieuwe pc gekocht naar aanleiding van de best bey editie. Tot voor kort niet zoveel mis mee. MAar nu krijg ik steeds vaker last van vastlopers, bluescreens met foutmeldingen als "Memory allocation", "IRQ_not_less_or_equal" of "IRQL_not_less_or_equal".
Configuratie:
Duo 6600 @ 2.40 ghz
Asus P5N32-E SLI, nForce 680i SLI
Kingston 2GB DDR2 (2x1GB) PC6400 800Mhz CL5 Dual Channel Kit (KVR800D2N5K2⁄2G
Antec TruePower Trio 550, 550W (ATX12V 2.2
Microsoft Windows Vista Ultimate NL OEM 1 pack, 64-bits
Sparkle Nvidea 8800 GTS 640mb
Arctic Cooling Freezer 7 Pro (Socket 775)
Creative SB X-Fi Xtreme Gamer (Retail)
Seagate 320GB SATA II 7200RPM 16MB Barracuda 7200.10 (ST3320620AS
Antec Nine Hundred (ATX, Geen PSU, Zwart, Window)
Ik heb reeds Memtest 86+ geprobeerd maar dat programma gaat zo snel voorbij met testen dat ik niet kan volgen wat er nu precies staat en of het uberhaupt goed loopt. Ik heb vervolgens een een memory test programma van Windows gebruikt (Windiagnose) en daar is geen enkele fout gevonden (heeft een uurtje of 4 aangestaan met optie uitgebreid aan). Vervolgens heb ik S&M stresstest uitgevoerd en hierin wordt ook niets gevonden (heeft hele nacht gedraaid). Alle drivers zijn bij laatste installatie van internet geplukt (en dus actueel). Biosupdate nog niet uitgevoerd (wil niet via Windows en ik heb geen floppydrive).
Wat kan er aan de hand zijn??
Ik heb dit forum reeds een paar dagen afgezocht en wat zaken uitgeprobeerd. En nu zit ik met het volgende. Ik heb in mei een nieuwe pc gekocht naar aanleiding van de best bey editie. Tot voor kort niet zoveel mis mee. MAar nu krijg ik steeds vaker last van vastlopers, bluescreens met foutmeldingen als "Memory allocation", "IRQ_not_less_or_equal" of "IRQL_not_less_or_equal".
Configuratie:
Duo 6600 @ 2.40 ghz
Asus P5N32-E SLI, nForce 680i SLI
Kingston 2GB DDR2 (2x1GB) PC6400 800Mhz CL5 Dual Channel Kit (KVR800D2N5K2⁄2G
Antec TruePower Trio 550, 550W (ATX12V 2.2
Microsoft Windows Vista Ultimate NL OEM 1 pack, 64-bits
Sparkle Nvidea 8800 GTS 640mb
Arctic Cooling Freezer 7 Pro (Socket 775)
Creative SB X-Fi Xtreme Gamer (Retail)
Seagate 320GB SATA II 7200RPM 16MB Barracuda 7200.10 (ST3320620AS
Antec Nine Hundred (ATX, Geen PSU, Zwart, Window)
Ik heb reeds Memtest 86+ geprobeerd maar dat programma gaat zo snel voorbij met testen dat ik niet kan volgen wat er nu precies staat en of het uberhaupt goed loopt. Ik heb vervolgens een een memory test programma van Windows gebruikt (Windiagnose) en daar is geen enkele fout gevonden (heeft een uurtje of 4 aangestaan met optie uitgebreid aan). Vervolgens heb ik S&M stresstest uitgevoerd en hierin wordt ook niets gevonden (heeft hele nacht gedraaid). Alle drivers zijn bij laatste installatie van internet geplukt (en dus actueel). Biosupdate nog niet uitgevoerd (wil niet via Windows en ik heb geen floppydrive).
Wat kan er aan de hand zijn??