Bij verbinding met externe bureaublad is het soms heel vervelend dat de ip-adres blijft staan als je bijvoorbeeld voor de eerste keer gaat inloggen. is er een mogelijkheid om de ip-adres te verwijderen zodat niet iedereen je IP-Adres kan zien als ze ook gebruik gaan maken van RDP
Verwijderd
Dacht het niet, althans, ik heb ooit eens hetzelfde geprobeerd, maar dat ging niet echt lukken.
Ze kunnen het wachtwoord toch niet zien wat je gebruikt?
Ze kunnen het wachtwoord toch niet zien wat je gebruikt?
Dit is mogelijk als je de RDP verbinding die jij gebruikt opslaat (Save As) in een aparte .rdp-ile. Daarna maak je verbinding met iets anders en druk je op de normale Save knop. Dat worden dan de standaardwaarden en jij gebruikt dan het .rdp bestandje om verbinding te maken. Zo maak ik hier verbinding met 6 verschillende servers, maar de default blijft altijd plakken.
Het kan overigens zijn dat deze methode in jouw situatie niet werkt, afhankelijk van de situatie.
Het kan overigens zijn dat deze methode in jouw situatie niet werkt, afhankelijk van de situatie.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Maar als je bij iemand thuis bent kun je dit toch niet uitvoerenwolkje schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 09:50:
Dit is mogelijk als je de RDP verbinding die jij gebruikt opslaat (Save As) in een aparte .rdp-ile. Daarna maak je verbinding met iets anders en druk je op de normale Save knop. Dat worden dan de standaardwaarden en jij gebruikt dan het .rdp bestandje om verbinding te maken. Zo maak ik hier verbinding met 6 verschillende servers, maar de default blijft altijd plakken.
Verwijderd
Die kon ik nog nietwolkje schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 09:50:
Het laatst gebruikte ip-adres wordt opgeslagen in %HOMEPATH%/My Documents/Default.rdp.
Als je dat opent met notepad kan je dat ip-adres verwijderen of veranderen.
* Pinobigbird zwaait naar Basje2001
Als je dat opent met notepad kan je dat ip-adres verwijderen of veranderen.
* Pinobigbird zwaait naar Basje2001
[ Voor 13% gewijzigd door Pinobigbird op 30-11-2007 10:03 ]
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Vandaar ook de laatste zin in mijn postVerwijderd schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 09:54:
Maar als je bij iemand thuis bent kun je dit toch niet uitvoeren
- Je maakt je eigen RDP verbinding
- Je bent klaar, disconnect
- Start RDP weer op
- Voer niet bestaand ip-adres in en druk op "Save"
Geen dankVerwijderd schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 09:57:
Die kon ik nog nietDan ben ik nu dus mooi geholpen
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
Heel leuk, je laatst gebruikte adres is dan niet die van jouw, maar wat dacht je van het dropdown menu? Zal het daar niet tussen staan? En RDP slaat het ip adres niet op als het geen verbinding heeft kunnen maken. Dus je gaat eerst naar mijnserverip, daarna naar nietbestaandadres en die laatste kan geen verbinding maken. Sluit je RDP en start je hem weer, dan zie je weer mijnserverip staan.
Commandline FTW | Tweakt met mate
Goed punt! Inderdaad, de dropdownlist blijft gevuld met adressen, dat kloptHero Of Time schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 11:09:
Heel leuk, je laatst gebruikte adres is dan niet die van jouw, maar wat dacht je van het dropdown menu? Zal het daar niet tussen staan?
Ja dit klopt. Mits je dus zoals ik al zei, op "Save" drukt na het invullen van het niet-bestaande adres. Dan hoef je niet eens een poging tot verbinden te doen en slaat hij het wel als default op.En RDP slaat het ip adres niet op als het geen verbinding heeft kunnen maken. Dus je gaat eerst naar mijnserverip, daarna naar nietbestaandadres en die laatste kan geen verbinding maken. Sluit je RDP en start je hem weer, dan zie je weer mijnserverip staan.
Ik fix0r de titel even naar een wat meer beschrijvende variant die de lading dekt.
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Pagina: 1