XML importeren in Access 2003

Pagina: 1
Acties:
  • 517 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ARNI
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-01 10:04
Ik ben bezig met een xml datasheet en deze wil ik inlezen binne acces om een goed overzicht te krijgen.
De XML is een logfile van het aanmelden binnen het programma.

Nu probeer ik het bestand in te lezen maar maakt hij alleen 3 kolommen aan en laat verder geen data zien.

Wie kan mij opweg helpen?

Met vriendelijke groet,

Arjan Nijsink

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik snap je vraag niet; hoe importeer je het dan? Gebruik je bijv. XSLT? Misschien relevant: hoe is de XML opgebouwd?
En welke Access versie eigenlijk? Access 97 en Access 2007 werken redelijk anders :P

Trouwens welkom@GoT :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• ARNI
Danku :)

Ik maak gebruik van Access 2003

Het importeren probeer ik nu via Bestand > Externe gegevens ophalen > Importeren > En hierna selecteer ik het desbetreffende bestand.

Het probleem is dat hij maar een paar tabellen aanmaakt. (in totaal 3 terwijl het er meer zouden moeten zijn) En in de tabellen die hij heeft aangemaakt zit ook geen data.

Ik weet niet of het wat uitmaakt maar het bestand die ik wil inlezen is over de 80mb terwijl ik een klein bestand wel kan inlezen.

Dit is de structuur:

<tabellen>
<fields>
<field>
</field>
</fields>
<metadata>
<params>
</params>
</metadata>
<rowdata>
<row>
</row>
</rowdata>
</tabellen>

[ Voor 36% gewijzigd door ARNI op 30-11-2007 10:06 ]

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Heb je onder de opties wel gezegd dat je ook de data wilt binnenhalen? Kijk anders ook even in de XML zelf (evt. met kladblok) of te zien hoe de structuur in elkaar steekt.

(Disclaimer: ik gebruik amper tot nooit Access en doe het uit mijn hoofd :+ )

[ Voor 1% gewijzigd door F_J_K op 30-11-2007 10:10 . Reden: Ik ben traag ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• ARNI
De optie staat aangevinkt als: Structuur en gegevens.
Omdat je toch amper access gebruikt weet je misschien wel een andere optie om een xml in te lezen zodat ik een goed overzicht krijg van de xml? en evt met order optie?

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

http://www.databasejourna...ccess/article.php/3310901 geeft een leuk overzichtje (incl wat code) voor XML -> Access. Idealiter is er inderdaad een mapping tussen XML en Access.

Er zijn een aantal (ook gratis) XML viewers en editors, ik gebruik in de regel een veredelde versie van kladblok dus daar heb je niets aan :P Loop er een paar langs, misschien staat er een goede tussen (of misschien heeft iemand anders er een).

• ARNI
Ok bedankt:) ik zal kijken wat ik hiermee kan
Pagina: 1