Toon posts:

Speedtouch 716 externe antenne

Pagina: 1
Acties:
  • 634 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb een speedtouch 716 v5 wl in huis staan, en nu wil ik 100 meter verder op mijn camping draadloos internet aanbieden.
Kan iemand mij vertellen hoe ik dat het beste kan doen?
Ik dacht zelf om er een draad heen te leggen en dan daar een antenne plaatsen, maar kan dit op mijn speedtouch, en wat voor antenne?

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-11 21:26
Begrijp ik het goed dat je zo'n dunne draadje waar je op een antenne aansluit daar naar toe wil leggen? En dan daarop de antenne?
Wordt het signaal dan niet erg verzwakt?

Dan kan je beter een netwerkkabel daarheen leggen en daar weer een AP aan hangen om draadloos aan te bieden.

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-12 13:57
Welkom op GoT mattier. Ik zie dat je vandaag geregistreerd hebt. Van Tweakers verwachten we een beetje meer inzet van zichzelf, we zijn geen helpdesk waar iedere n00b zijn vragen kan dumpen. Begin eerst eens met google. Gebruik eens de trefwoorden "range extender" of "access point" en dan kom je vast een heel eind.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie dit niet als een helpdesk, ik heb op google gezocht maar kom er niet helemaal uit, met de speedtouch 180 kan ik wel het bereik van de 716 vergroten, maar ik wil eigenlijk een extra draadloos gebied maken.
Ik heb al een netwerkkabel liggen naar het punt waarop ik een antenne of ap aan wil sluiten vanaf de 716 maar wat is dan het beste om het grootse bereik te krijgen?

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 12:48:
Ik zie dit niet als een helpdesk, ik heb op google gezocht maar kom er niet helemaal uit, met de speedtouch 180 kan ik wel het bereik van de 716 vergroten, maar ik wil eigenlijk een extra draadloos gebied maken.
Ik heb al een netwerkkabel liggen naar het punt waarop ik een antenne of ap aan wil sluiten vanaf de 716 maar wat is dan het beste om het grootse bereik te krijgen?
Op die kabel een accespoint met een sterke antenne aansluiten

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

ik222 schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 12:49:
[...]

Op die kabel een accespoint met een sterke antenne aansluiten
Idd, en dan zorgen dat je AP op een hoog punt staat zodat hij zonder problemen over je camping kan stralen. Zo was de situatie een keer op een camping waar ik was; ze hadden gewoon een antenne op het dak gezet en over de gehele camping had je prima bereik. :) (Gebouw was 3/4 meter hoog)
Waarschijnlijk was de zendsterkte wat opgekrikt omdat er ook bomen stonden, maar ach, who cares, zo'n GSM/UMTS mast straalt zoveel harder. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door MensionXL op 30-11-2007 13:52 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

Topicstarter
Dus als ik bijv deze antenne (Canopii 2,4 GHz Panel Antenna 12 dBi) aansluit op de netwerkkabel kom ik een heel eind

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 16:00:
Dus als ik bijv deze antenne (Canopii 2,4 GHz Panel Antenna 12 dBi) aansluit op de netwerkkabel kom ik een heel eind
Nou eigenlijk niet; hier moet je nog een AP/router tussen zetten waar je de antenne op aansluit. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door MensionXL op 30-11-2007 17:06 ]

Goedkoop bellen via VoIP

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 25-11 11:26
Of je zet een half blikje cola om de antenne heen , versterkt ook enorm :+

Homey — Critics are those without skills to create.

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

WeeJeWel schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 17:08:
Of je zet een half blikje cola om de antenne heen , versterkt ook enorm :+
Of de Pringles methode uiteraard... Ga ik toch eens een keer proberen >:)
Maar het versterkt het signaal niet qua vermogen; maar het bundelt de straling (Het weerkaatst in de Pringles bus) en straalt deze vervolgens in 1 richting. Hoewel het totale vermogen dan gebundeld wordt tot een kleinere straal, is deze qua dichtheid sterker ja; maar het laat zo'n AP niet ipv 3Watt ineens met 5Watt zenden. ;)

Maargoed; persoonlijk zou ik eerder voor deze antenne gaan: http://www.wifishop.nl/pr...-2-meter-antennekabel.htm.
Deze straalt gewoon 360 graden rond en de door jou uitgezochte antenne 50 graden, dan lijkt me die van 360 beter, hij kost ook wat meer maar je kan hem eventueel op het dak (= minder obstakels) plaatsen. ;)

[ Voor 62% gewijzigd door MensionXL op 30-11-2007 20:27 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Pagina: 1