Toon posts:

Vista server, XP client --> netwerk probleem : Help !

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Voor mijn flightsimulator had ik eerst 1 XP pc als server en 2 xp machines als clients waarop cockpitsoftware draaide.
Werkte allemaal perfect.

Twee weken geleden heb ik Vista op mijn server pc gezet ; alle programma's werken goed en qua netwerk kan ik in de clients kijken/aanpassingen doen en zij kunnen in de server kijken/ aanpassingen doen.

Echter, de cockpitsoftware op de client pc's draait niet ; er wordt aangegeven dat er op connectie gewacht wordt vanuit de server.

Op mijn server zijn alle benodigde mappen gedeeld , bij security heb ik iedereen toegevoegd ( tip van MS ) en alle users Totale controle gegeven.
In de server's en client's INI file heb ik netjes aangegevmn dat het protocol TCP is en wlek poorten er gebruikt moeten worden ( is altijd 8002 en 9002 ) .

In de Firewall heb ik de verschillende exe bestanden bij toegestane programma's gezet als ook de gebruikte poorten.

Toch blijven de clients zeggen dat ze wachten op connectie.

Hetzelfde programma dat verbinding naar de client pc's moet maken maakt ook op de server met een speciaal Flightsimulatior programma contact om een hardware apparaat aan te sturen ; dat werkt.

Ik kijk dus richting de Firewall/netwerk.
Stel dat daar iets niet goed functioneert, dan moet je dat kunnen testen.

a Heeft iemand enig idee wat ik nog zou kunnen doen ?
b is er een programma wat je kunt installeren op server en clients wat kijkt of de verbinding goed gaat of waar precies het fout gaat, zodat je weet waar je moet kijken.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2007 07:46 ]