Toon posts:

[XP] aanmelden lokaal dmv memorystick of smartcard*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

ik zit met het volgende probleem.
graag zou ik willen dat als je gebruik wil maken van mijn pc je daarvoor een sdcard/smardcard of memorystick nodig hebt.
zoiets als authentificatie.
ik zit nu al 2 dagen het internet af te speuren naar articles erover maar kan nergens iets goeds vinden.

weet iemand mij een linkje te sturen? ff de richting op.

het gaat om een intel c2d e6600
win xp pro srvpack2
3gb ram
780 gb hdd

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Met welke zoekwoorden doe je dat dan?

Je weet onderhand wel dat alleen maar zeggen 'ik heb gezocht' niet voldoende is (dat zou je zelf ook niet accepteren als je een vraag van een junior collega krijgt toch?).

Dus: geef aan wat je bent tegengekomen maar voor jou onvoldoende is, want over smartcards is wel degelijk info genoeg te vinden, ook bij MS...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
@ alt-92,

je hebt gelijk, zat er later ook over na te denken dat mijn info beetje te kort is.
het gaat om het volgende, ik weet dat het mogelijk is om je windowsbak alleen aan te laten melden (lokaal) dmv een sdcard of smartcard/memorystick. je credentials zitten op een stick of sdcard.
een soort van token.
ik heb hier verschillende soorten kaarten. 1 sdkaart van 64mb
1 sandisk u3 memorystick van 1 gb.

ik heb bij Microsoft, zie hieronder gezocht op: verificatie, aanmelden met smardcard, authentification.
de info die ik krijg is een beetje onduidelijk, misschien dat iemand dit eerder heeft moeten doen en daarom nog wel wat linkjes weet, want met mijn zoek opdrachten krijg ik alleen maar hoe je met een token inlogd op het netwerk.
aangezien ik dit alleen op een lokale machine wil is dat dus niet van toepassing.

ben ik wat vergeten?

misschien wat tips voor zoek opdrachten??

[ Voor 3% gewijzigd door alt-92 op 30-11-2007 12:16 ]

• sjaak
  • Laatst online: 22-02 08:55

sjaak

un giorno credi

Verwijderd

Topicstarter
tx sjaak, zal het gelijk ff doornemen

jaa dit is wat ik bedoel.

nogmaals tx sjaak _/-\o_

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2007 12:12 ]

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

En dan als laatste nog dit:
Modbreak:Ik zou het (evenals mijn collega's en de medegebruikers van dit forum) op prijs stellen als je vanaf NU ophoudt met flauwe verbasteringen van de bedrijfsnaam. Het is MicroSoft, en niet wat jij ervan denkt te moeten maken.
Controleer je MCP en MCSA certificaten en pasjes nog maar een keer.
Ik had je hoger ingeschat.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
nou zeg!

dus je mag dan ook geen OK meer zeggen, dan wordt het weer Okay?

btw het is Microsoft niet met hoofdletter M en hoofdletter S
voor de duidelijkheid!

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2007 14:22 ]

Pagina: 1