Kan je een floppy kabel zo af knippen dat je al die oude aansluitingen kwijt ben en een klein kort kabeltje overhoudt.
Ja dat kan.
Ik snijd het laatste 5,25" aansluitstuk je re altijd af, met een heel scherp mesje.
let erop dat je kabel minimaal 25 cm is, dan voldoet ie nog aan de specs en de twist erin laten zitten
Ik snijd het laatste 5,25" aansluitstuk je re altijd af, met een heel scherp mesje.
let erop dat je kabel minimaal 25 cm is, dan voldoet ie nog aan de specs en de twist erin laten zitten
©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
dacht ik al wilde het alleen even zeker weten. Maar als ik hem inkort dan wordt ie 24,7 cm is dat een probleem. Langer kan niet.
Verwijderd
weet je zeker dat de kabel minimaal 25cm moet zijn?
omdat er in een notebook geen kabel zit.
omdat er in een notebook geen kabel zit.
trouwens had nog een vraagje. ik heb net een abit KT7A Raid bord. Daar zitten 2 kabels bij voor de hds alleen als je naar die kabels kijkt mist er een klein stukje uit de kabel. Ik zal even kijken of ik er een pic van kan maken.
Dat kan kloppen heb het wel eens vaker gezien dacht eerst ook dat de kabel kapot was maar toen ik eens goed ging kijken bleek dat meer kabels dat hadden en ze werkten allemaal gewoon.Op dinsdag 13 februari 2001 23:25 schreef 0943 het volgende:
trouwens had nog een vraagje. ik heb net een abit KT7A Raid bord. Daar zitten 2 kabels bij voor de hds alleen als je naar die kabels kijkt mist er een klein stukje uit de kabel. Ik zal even kijken of ik er een pic van kan maken.
Verwijderd
dit zijn ata 66-100 kabels.
deze zijn geschikt voor ata66-100 controllers en hebben een hogere gegevens overdracht
deze zijn geschikt voor ata66-100 controllers en hebben een hogere gegevens overdracht
Marshal het is toch vaag ze halen toch niet voor niks dat stukje eruit. Zal toch wel een reden voor zijn.
Sorry dat ik niet snel reageerde, ben een modemer en dan is continue online erg duur 
mm. maken niet zoveel uit ik heb het werkend gehad met een 12 cm kabel. alleen dan doen sommege drives heel raar.....
99% van de drives werken ook op 20cm maar als je dan probjes hebt en de kabel korter is dan die +/- 25 cm kijk eerst met een andere kabel of dat niet het probleem is
Die norm, ik kan hem opzoeken in dacht dat ie exact 25.41 cm was. (fijn die amerkaanse normen bakkers)
mm. maken niet zoveel uit ik heb het werkend gehad met een 12 cm kabel. alleen dan doen sommege drives heel raar.....
99% van de drives werken ook op 20cm maar als je dan probjes hebt en de kabel korter is dan die +/- 25 cm kijk eerst met een andere kabel of dat niet het probleem is
Die norm, ik kan hem opzoeken in dacht dat ie exact 25.41 cm was. (fijn die amerkaanse normen bakkers)
©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
je had gelijk hij is nu 21,2 cm geen problemen mee tot nu toe. En dat missende kabeltje in de ide kabel heb ik ook geen problemenen mee.
Sorry voor het omhoog kicken van dit oude topic, maar ik heb nog een kleine vraag hierover.Op dinsdag 13 februari 2001 22:55 schreef Duur het volgende:
Ja dat kan.
Zit die twist in het eerste stuk van de kabel of in het 2e stuk? Ik heb er hier geen bij de hand op het moment, en ik meen me te herinneren dat de twist NA de 2e connector zat. Als ik die twist nodig heb om de drive te gebruiken, dan heeft afknippen weinig zin, dat scheeld maar 5 CM ...
"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"
twist zit bij de 2de aansluiting 
is ook logisch, anders zouden er 2 twists in moeten zitten, eentje als eerste twist, en daarna weer omgekeerd na die eerste connector
beetje vaag uitgelegd maar 'k denk dat je wel snapt wat ik bedoel
is ook logisch, anders zouden er 2 twists in moeten zitten, eentje als eerste twist, en daarna weer omgekeerd na die eerste connector
beetje vaag uitgelegd maar 'k denk dat je wel snapt wat ik bedoel
Verwijderd
hoe korter een kabel hoe beter heb ik op de HTS geleerd. En ik de praktijk hoor ik ook niet anders. Een ATA100 schijf kun je best met een ATA33 kabel aansluiten trouwens als ie maar kortgenoeg is. Volgens mij is dat stukje uit zo'n kabel nodig om de controller op het moederbord te vertellen dat er een ATA66/100/133 kabel aanhangt. Of heeft het met cable select te maken? Of werkt dat weer anders? Twist zit altijd bij de aansluiting voor drive A trouwens. In de meeste biossen kun je drives trouwens swappen zodat de twist niet nodig is.
Als ik t goed begrijp is standaard die twist dus WEL nodig.Op vrijdag 19 juli 2002 14:31 schreef cornholio het volgende:
hoe korter een kabel hoe beter heb ik op de HTS geleerd. En ik de praktijk hoor ik ook niet anders. Een ATA100 schijf kun je best met een ATA33 kabel aansluiten trouwens als ie maar kortgenoeg is. Volgens mij is dat stukje uit zo'n kabel nodig om de controller op het moederbord te vertellen dat er een ATA66/100/133 kabel aanhangt. Of heeft het met cable select te maken? Of werkt dat weer anders? Twist zit altijd bij de aansluiting voor drive A trouwens. In de meeste biossen kun je drives trouwens swappen zodat de twist niet nodig is.
Ik wil een kabel overhouden met maar 2 connectors, 1 op t mobo, 1 op de a-drive. Kan ik m nu wel of niet afknippen direct NA de eerste drive connector? Moet ik dan iets in de bios instellen?
"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"
je kan m wel op de eerste connector hangen maar volgens mij wordt dat dan de b-drive en moet je dat ook zo instellen
zeker ben ik er niet van enzo
zeker ben ik er niet van enzo
Verwijderd
met twist, zonder swap in bios: A drive
zonder twist, met swap in bios: ook A drive
in andere gevallen: B drive
snappie?
zonder twist, met swap in bios: ook A drive
in andere gevallen: B drive
snappie?
Ja. Nee.Op vrijdag 19 juli 2002 14:37 schreef its_me het volgende:
[..]
Kan ik m nu wel of niet afknippen direct NA de eerste drive connector? Moet ik dan iets in de bios instellen?
Dat wil zeggen: het stuk met de twist. Dan hoef je niets te doen. (En in mijn geval levert dat een kabeltje van een centimeter of 15 op..)
I don't like facts. They have a liberal bias.
Probeer het maar gewoon, anders heb ik nog wel een paar van die dingen voor je liggen.
Ah wacht ik snap m, jij steld voor om niet:Op vrijdag 19 juli 2002 14:51 schreef Burne het volgende:
[..]
Ja. Nee.
Dat wil zeggen: het stuk met de twist. Dan hoef je niets te doen. (En in mijn geval levert dat een kabeltje van een centimeter of 15 op..)
code:
1
2
3
4
5
| [ ]------[ ]--===--[ ] knip [ ]------[ ]- -===--[ ] |
Maar zo:
code:
1
2
3
4
5
| [ ]------[ ]--===--[ ] knip [ ]----- -[ ]--===--[ ] |
Te knippen.
Dus dan sluit je de origineel bedoelde drive connector op t mobo aan?
* itsme heeft trouwens genoeg kabels om te testen
Move OH -> OM
Onzin post verwijdert, maakt niet uit dat dit een oud topic is imo, deze is loopt best goed en serieus na de kick dus.
Onzin post verwijdert, maakt niet uit dat dit een oud topic is imo, deze is loopt best goed en serieus na de kick dus.
Volgens mij is die draai in de kabel alleen maar nodig als je twee drives wilt aansluiten. Je kunt hem dus ook aan de andere kant knippen.
Ik knip er wel 2 af, dan post ik hier de resultaten wel ffOp vrijdag 19 juli 2002 16:04 schreef Moleman het volgende:
Volgens mij is die draai in de kabel alleen maar nodig als je twee drives wilt aansluiten. Je kunt hem dus ook aan de andere kant knippen.
Ik meen dat dat missende stukje uit de kabel (ong 1mm ofzo) inhoudt dat de kabel geschikt is voor cable select.
Zet je gewoon de jumpers op de hd op cable select en master/slave wordt bepaald door welke connector van de kabel je gebruikt.
Zet je gewoon de jumpers op de hd op cable select en master/slave wordt bepaald door welke connector van de kabel je gebruikt.
FD kabel afgeknipt, stuk gebruikt zonder twist, wel swap floppy drive, en alleen drive A ingesteld in de bios.
Dit werkt perfect
Dit werkt perfect
Verwijderd
met twist hoef je niet te swappen
zonder twist wel
ik heb middelste connector van me kabel sloopt
de rest losgesneden val elkaar en lekker geround
1 rounded kabel in me pc
voor de FDD die stof vangt
zonder twist wel
ik heb middelste connector van me kabel sloopt
de rest losgesneden val elkaar en lekker geround
1 rounded kabel in me pc
Verwijderd
Mijn floppy draait prima op het korte deel van de kabel, met twist. Lengte is minder dan 15 cm, en de originele slave connector (voor de B-drive) zit nu dus op het mobo. Ik heb het korte stukje nog geround ook, om de kabel nog verder weg te werken.
Juist de laatste dagen heb ik de floppy drive erg intensief gebruikt met het installeren van een nieuw systeem, vanwege al die DOS tooltjes voor de harddisks, dus als dit problemen had opgeleverd dan zou ik dat nu wel gemerkt hebben. Met andere woorden: als je een mooie korte floppy kabel wilt hebben is dit een prima oplossing.
Juist de laatste dagen heb ik de floppy drive erg intensief gebruikt met het installeren van een nieuw systeem, vanwege al die DOS tooltjes voor de harddisks, dus als dit problemen had opgeleverd dan zou ik dat nu wel gemerkt hebben. Met andere woorden: als je een mooie korte floppy kabel wilt hebben is dit een prima oplossing.
Precies, daarom heb ik t ook gedaanOp vrijdag 19 juli 2002 22:52 schreef MORA het volgende:
Mijn floppy draait prima op het korte deel van de kabel, met twist. Lengte is minder dan 15 cm, en de originele slave connector (voor de B-drive) zit nu dus op het mobo. Ik heb het korte stukje nog geround ook, om de kabel nog verder weg te werken.
Dus tip voor iedereen, knip die kabel af
Op maandag 22 juli 2002 09:09 schreef its_me het volgende:
[..]
Precies, daarom heb ik t ook gedaanT is heel eenvoudig en scheelt een hoop kabel, vooral omdat veel systemen de a-drive vlak bij de connector op t mobo hebben zitten, bij mij zou 10 CM al voldoende zijn geweest
Dus tip voor iedereen, knip die kabel af
Ook bij rounded kabels
Waarom nietOp maandag 22 juli 2002 09:19 schreef djgero het volgende:
[..]
Ook bij rounded kabels
Verwijderd
Lukt ook met round kabels, 'k heb hier een roundkabel met drie connectors afgesneden bij de tweede connector, had de tweede drive connector toch niet nodig. Werkte eerst niet, daarna meende ik vaag iets te herineren van drive swap A/B in bios, even ingestled en het werkt weer perfect.
Dat laatste korte stukje, heb ik nog kunnen hergebruiken. Een connectortje van een oude floppy kabel gesloopt en deze op de overgebleven (twist) stukje van de round kabel gedrukt. Zit in andere computer, waar moederbord connector praktisch naast de drive zit. Kabeltje is nog geen 10 cm lang en werkt perfect. Hier hoefde ik dus geen drive swap in de bios te veranderen.
Dat laatste korte stukje, heb ik nog kunnen hergebruiken. Een connectortje van een oude floppy kabel gesloopt en deze op de overgebleven (twist) stukje van de round kabel gedrukt. Zit in andere computer, waar moederbord connector praktisch naast de drive zit. Kabeltje is nog geen 10 cm lang en werkt perfect. Hier hoefde ik dus geen drive swap in de bios te veranderen.
Pagina: 1