Zou mijn Processor stuk zijn?

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• WhiteAss
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06:02
Ik heb een vraagje.
Ik heb vandaag cool folie tussen mijn fan en processor gestopt en heb denk ik toen mijn pocessor opgeblazen (ben niet geheel ESD veilig tewerk gegaan). Na dit werkje heb ik mijn PC aan gezet en hoorde mijn HD, CDRom,blabla allemaal opstarten (ook fan op de processor) maar ik kreeg geen beeld. Eerst dacht ik van de video kaart werkt niet goed. Maar toen ik opstarte zonder processor aan gesloten was er geen verschil. Kan iemand mij vertellen of dat ik gelijk heb of niet?
(Het gaat om een celeron 466 met convertor op een ABIT BE6).

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:20
ik heb een be6-2 en vaak hetzelfde probleem (vooral als ik hem gereset heb nadat ie bleef hangen onder win2000)

eerst de voedingskabel eruit, dan een stuk of 5 keer snel resetten en dan is het probleem bij mij meestal opgelost.

Verwijderd

Ja, lang leve de technologische vooruitgang. Vroeger, in lang vervlogen tijden moest je ook af en toe eens flink tegen een auto schoppen als-ie niet wilde starten. Als ik dit lees denk ik weleens; eigenlijk verandert er niet zoveel. (5x snel resetten en dan loopt-ie weer. Af en toe er tegen praten wil waarschijnlijk ook wel helpen :) )

• WhiteAss
Voedings kabel waaruit? uit het moederbord of gewoon achter uit de computer?

• WhiteAss
Ik ga mijn pocessor morgen ff bij iemand anders proberen.
voor het geval dat hij echt stuk is wil ik graag van jullie horen wat goede processors voor een be6 moderbord is (heb nu niet zo veel geld dus kom niet met een 800mhz of zo aan).

• Hyp Hyper
  • Laatst online: 13-08-2025
Convertor STEVIG aandrukken.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Verwijderd

nah joh, gewoon als hij AAN staat achter PC voeding eruit trekken, das de beste reset die er is, ik had dit probleem ook een keer na FSB van Athlon op 120 zetten :) met standaardkoeling en baggerRAM :)

Toen stond FSB en voltage weer op standaardniveau, duss dat werkt wel :)

Dan reset hij het als het goed is (alleen de CMOS setup en volt enzo hoor, niet alles :)

Verwijderd

Anders ga je naar de winkel en doe je alsof je niks van PC's weet en zeg je redelijk zelfverzekerd, "HIJ DOET HET NIET!"

• WhiteAss
Kan het niet zijn dat mijn videokaart stuk is? Aangezien mijn monitor gewoon op powersave blijft staan. of komt er zowiezo geen beeld wanneer de processor er uit is (of kapot is)?

Verwijderd

Kan inderdaad ook.
Maar je monitor blijft altijd uit bij een standaard hardware fout.

Wat ik meestal doe is helemaal uit elkaar halen en weer in elkaar zitten, werkt echt heel vaak! Misschien zat toch de videokaart nu scheef in het slot of die of dat stekkertje niet goed...

Verwijderd

Ik heb ook wel eens gehad dat ik geen beeld kreeg na hem opnieuw opgebouwd te hebben en toen had ik de monitorstekker er te lomp ingedaan -> een pinnetje verbogen en maakte geen contact :(

Dus dat met je scherm is misschien toch wel wijs om te checken :)

• Hyp Hyper
Ah.. dus je pc start wel helemaal door? Dus niet alleen het opspinnen van de hd?

• WhiteAss
Nee, mijn PC start niet door, mijn hd spint op en mijn cdrom spelers ook maar verder gebeurt er nix.

• aatos
cookie er tegen praten werkt alleen bij de computers op mijn werk.

maar bij mijn puter was het idd heel vaag: hij gaat aan, geen beeld maar de hd's gaan wel aan en de fans ook.

na een paar reset's wel beeld en alles verder normaal.

• aatos
whiteman de voedingskabel achter uit je voeding.

en cookie als je pas echt iets vaags wil horen: m'n oude aldi computer wou op een gegeven moment alleen maar aan als je tegelijk de powerknop ingedrukt hield (atx knop, geen at), en de powerstekker op het mobo deed met de onderste kant eerst.

vraag niet hoe ik het ondekt heb.

bleek aan de voeding te liggen

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Ik heb ooit een vergelijkbaar probleem gehad; op de een of andere manier had het bios (oid) van mijn videokaart een tik gekregen. Sucks. Kun je wel weer herstellen.

Zoef

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:50

RvV

Ik dacht dat mijn celly 566Mhz afgelopen middag overleden was. Ik had er wat pasta tussen gedaan...stop dat converter ding in m'n slot 1, zet pc aan...alles spint up maar ik kreeg geen beeld. Toen ff de processor aangedrukt...nog steeds niets. Daarna de processor uit de coverter gedaan, en opnieuw er in gestopt. Toen startte die weer helemaal op.

Y'24

• Hyp Hyper
Nee, mijn PC start niet door, mijn hd spint op en mijn cdrom spelers ook maar verder gebeurt er nix.
Dan kan het nooit aan je monitor liggen. Die zal nooit het booten van je systeem tegenhouden.

• WhiteAss
Mensen, mijn centrale reken unit doet het weer.
Ben ff naar een PC winkel en vroeg of ze wilden kijken of dat hij het bij hun wel deed.
Zegt die gast achter de toonbank: ja hoor dat kan kost je 25 piek en ben je hem een week kwijt.
Ik: ben je wel hellemaal lekker?
Hij: We testen hem dat door en door.
Ik: DAt hoeft niet, ik wil gewoon weten of dat hij het doet.
Hij: O, dat kan niet.
Ik: DAG.
Bij de volgende zaak leg ik het verhaal nog eens uit. Zegt die verkoper meteen, Loop maar mee naar achter dan proberen we het ff.
doet hij het niet meteen. Spuit die gast er wat contact spray over... en klaar hij deed het weer. Ik bedank hem en vraag wat het moest kosten. Nix was het andwoord. Ik groet hem en loop de deur uit. Ik vind het een goeie survice bij computer4you (tegen over de f*king vobis in Nijmengen :)).

Verwijderd

Gewoon 3keer het ding aan en uit zetten met de voedingknop...dan rest hij de bios en kan je gewoon booten met je standaard cpu instellingen

• Hyp Hyper
Gewoon 3keer het ding aan en uit zetten met de voedingknop...dan rest hij de bios en kan je gewoon booten met je standaard cpu instellingen
Hallo! Goedemorgen! Het probleem is al opgelost! (en niet op jouw manier)

Pagina: 1