beamer projectie op raam

Pagina: 1
Acties:
  • 3.762 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• senslight
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-03 16:57
hallo,

Ik heb een opdracht gekregen van iemand die graag reclame op zijn ramen wil maken doormiddel van een beamer er op te projecteren, Nu heb ik al het een en ander uitgezocht voor folies die geschikt zijn om op het raam te plakken zodat dat aan de andere kant van het raam zichtbaar is wat de beamer projecteert.
DIT SPUL IS DUUR! (de folie)

mijn vraag is weet iemand een goed adres binnen of buitenland waar ik deze folies kan halen voor een schappelijke prijs. afmeting 1,3 bij 2,5mt

mijn volgende vraag maar gelijk, er zal een pc aan de beamer worden gekoppeld, deze pc staat op een tijdsklok. als de tijds klok aanspringt moet het programma die de reclame draait direct opstarten zodat het allemaal volautomatisch gaat. iemand een goed software programma hier voor of is dit iets dat apart geschreven moet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
heb je niet van dat projectiescherm(materiaal) wat ze zowieso gebruiken om van achteren te beameren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 10:22

Murk

Is this thing on?

Wat heeft dit met Videokaarten of Beeldschermen te maken?

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• senslight
HyperTrophy schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 00:29:
heb je niet van dat projectiescherm(materiaal) wat ze zowieso gebruiken om van achteren te beameren?
nee want dit is een van de weinige oplossingen en dat heb ik niet zo op voorraad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Op die link zag ik zandstraalfolie.

Probeer eens met sneeuwspray te experimenteren. Kost geen drol en rond deze tijd van het jaar volop te krijgen.

Misschien werkt het voor geen meter, maar dit schoot me als eerste te binnen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

40 euro voor reclame is toch niet duur.

Maar dan nog is het alleen irritant en verpest je de wijk en neem ik aan dat dit niet van de gemeente mag.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• senslight
de url veranderd steeds van die site. http://www.ifoha.nl/cgi-b...08915&rub1=projectiefolie

mischien blijft hij zo wel staan.

de lokatie is bij een groot kruispunt. en geen woonwijk. rijden +- 100000 auto's perdag!

het gaat om de projectie folie op deze site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Waarom is die folie duurder dan een plasmascherm op datzelfde formaat? 8)7

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:14
http://www.ifoha.nl/cgi-b...sort=&partnr=1801010&all=

Dit product word bedoelt volgens mij (als de links blijven werken), dat is inderdaad behoorlijk duur!

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga eerst eens met de gemeente praten, de vergunning hiervoor zal ook prijzig zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-08 09:22
Daarnaast denk ik niet echt dat je er veel van zal zien bij daglicht. Tenzij die projector een ongelofelijke grote lichtopbrengst heeft en/of je vrij klein gaat projecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Toch grappig dat mensen nog steeds proberen om naar de pagina met projectiefolie te linken :P

Deze link werkt als het goed is wel, gewoon het bezoekersnummer uit het adres weglaten.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• senslight
ik vind het te grappig dat mensen antwoorden geven op alles behalve mijn vraag.

graag even ontopic blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Wat zijn de eigenschappen van die dure folies?

In ieder geval geen reflectie maar wel absorbatie. Een zwarte doek absorbeerd ook, maar laat geen licht door aan de andere kant, dus dat werkt niet.

Het raam moet doorzichtig blijven? Zo niet, dan weet iemand anders vast wel of een projectiescherm licht aan de achterkant doorlaat?

Moet het raam doorzichtig blijven, dan denk ik dat het met kristallen/spiegelingen werkt, licht valt op een spiegeltje/kristalletje die door weerkaatsingen aan de andere kant zichtbaar wordt.

Ik weet niet of glas schuurbaar is, heb ik nooit getest... Anders kan je proberen om een stukje glasplaat aan beide zijden zeer grof te schuren. Zeg niet dat het werkt, maar het is een experiment waard. (tafeltje met glasplaat bij de kringloop halen) Dus niet dat het glas mat wordt, maar wel met veel putjes en oneffenheden erin.

[ Voor 4% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 30-11-2007 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je niet van die kleeffolie gebruiken waar ramen mee geblindeerd worden? Dat spul koop je voor een schappelijke prijs in de bouwmarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenk91
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
niet handig om gewoon een projectiescherm met rear-vieuw support tegen het raam te hangen? http://jkscreen.manufactu...e-Format-Frame-Screen.htm is een voorbeeldje maar met googlen vind je vast wel meer. gewoon projector schermen die rear view aankunnen.

let er trouwens op dat je beamer de inkomende signalen kan mirroren, al kan de pc dat ook wel btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Zelf een wit laken kun je gebruiken als projectiescherm met rearview support. Dat het niet het meest scherpe en heldere beeld op zal leveren is een tweede, maar het kost ook niets :P

Wat betreft de presentatiesoftware: met een linkje in Start->Programma's->Opstarten een PPS bestandje starten bij het booten? Een pc laten opstarten op een bepaalde tijd moet wel lukken, maar ik ken geen beamer die dat kan. Ook ben je binnen de kortste keren door je (geweldig dure) lamp heen als die beamer veel aanstaat.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• senslight
HIER het perfecte materiaal.

als de leverancier dan ook nog is reageerd, zou wel mooi zijn als zij schappelijke prijzen hebben.

verder is het niet de boedling om er een test van te maken bij deze klant het gaat hier om een sjieke keukenzaak.

omdatr hier zover ik weet vaak mensen zitten die veel met dit soort projecten uitdagingen gewerkt hebben of intresse hebben stel ik dus deze vragen.

het is een stoere opdracht die zeker kans van slagen heeft. verder kan ik wel een goed en goedkoop beamer advies gebruiken voor dit project wat voornamelijk 's avonds gebruikt zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• senslight
jongens bedankt deze topic mag dicht!
Pagina: 1