Frisdrank over toetsenbord

Pagina: 1
Acties:
  • 1.429 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Een tijdje geleden heb ik per ongeluk wat frisdrank over m'n toetsenbord gegooid, een deel van
een flesje Fanta om precies te zijn. Ik heb toen niet meteen de stekker uit m'n pc gehaald,
dit had ik misschien achteraf beter wel kunnen doen, maar ik was nogal lui ;)

Nu na 4 weken drogen doet hij het weer, de lampjes brandden in het beginsel geen eens meer.
Ik heb nu alleen het probleem dat ie meerdere tekens voor 1 toets op m'n scherm zet.

Waar ik nu benieuwd naar was om te weten is of het nu al vergeefse moeite is dat ding schoon te maken. Opzich is het geen ramp om een nieuw toetsenbord te kopen, maar dit was nog zo'n mooi begin jaren 90 toetsenbord. Die nieuwe toetsenborden vind ik niet echt fijn met die kussentjes onder de toetsen. Ik wil gewoon lekker hard drukken en kunnen ratelen op m'n toetsenbord.

Hartelijke groeten,
Bluesplayer89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05:58

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Een toetsenbord openmaken kan geen kwaad. Veertjes en onderdelen zullen je niet om de oren springen.

Microsoft toetsenborden willen nog wel eens losse rubbers hebben, maar die zijn eenvoudig terug te plaatsen.

Gewoon schoonmaken dus...

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Schroevendraaier onder de toetsen (uitkijken bij de spatie/ enter/ alt/ ctrl en de grote 0), toetsen in de vaatwasmachine, rest even goed afspoelen met water en laten drogen. :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CherandarGuard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-10-2024
Het beste was het geweest om het meteen schoon te maken natuurlijk, nu is de troep al vast gaan plakken.

Ik denk dat je het geheel het beste even kan laten weken in gewoon zoet water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga hem morgen even openmaken dan. Wat moet ik precies weken in zoet water, persoonlijk vind ik het nogal eng m'n hele toetsenbord in (kraan)water te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:00
Ik zou mijn toetsenbord niet helemaal onderdompelen in water hoor :)

Toetsen kan je gewoon zoals al eerder vermeld gewoon loshalen, die kan je daarna bijv. in een emmer met sop leggen en even laten weken. Het toetsenbord zelf zou ik gewoon zo goed mogelijk schoonmaken met een vaatdoek en wat schoonmaakmiddel, gaat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik geef het morgen een poging. Het kan ook zijn dat ik hem permanent kapot heb gemaakt door nog ff te proberen of hij het nog deed 10 min. na het ongeval, niet echt slim dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

toetsenbord zelf kan je -indien nodig- ook wat laten weken in water, maar je moet er wel absoluut zeker van zijn dat het volledig droog is vooraleer je het terug aansluit aan je pc ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Standeman

Prutser 1e klasse

Ik heb ooit een keer een toetsenboord in de vaatwasser gegooid omdat deze uber-smerig was. Hij heeft het gewoon overleefd en nog twee jaar gewerkt.

Ik garandeer overigens niets :)

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toetsenbord kan je gewoon met water en wat zeep schhonmaken (lees in een bak water zetten)
de toetsjes eraf halen is vaak ook geen probleem, kijk wel even uit met de spatiebalk shift enter
en die toestanden want daar zit een metalen draad onder (voor de stabilteit van de toetsen)
klinkt mischien wat eng maar het is echt te doen wel goed laten drogen.
als klap op de vuurpijl kun je het plastic nog schoonmaken met pure ammoniak.
werkt uitstekend al meerdere keren gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem schoongemaakt met pure alcohol en al m'n lettertoetsen doen het nu weer. Nu doen een aantal cijfertoetsen het alleen nog niet. Als ik bijv. 5 alleen indruk krijg ik 54, ditzelfde gebeurd ook als ik 5 indruk. Ik denk dat die spoortjes op de print wat aan elkaar zijn gaan zitten oid. Misschien dat dit over een dag ook wel weg over gaat omdat dit ook het geval was bij m'n letters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

los maken in een emmer zetten, ff boenen, 2 dagen laten drogen en klaar

niks toetsen los halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:55
toetsen loshalen in een netje doen en netje in de vaatwasser doen. werkt perfect :)

rest van het toetsenbordkun je met een nat doekje afdoen.

Ik werk zelf ook nog met zo'n lekker oud toetsenbord. werkt veel fijner als al die nieuwe borden imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan weet je voor de volgende keer:

Als je iets van suikerzooi drank over je toetsenbord heen gooit gewoon even toetsenbord loshalen, onder de kraan houden en goed uitspoelen.

Dan even 1 a 2 dagen goed laten drogen en je kunt weer aan de gang.

De extreem lage voltages in een toetsenbord zullen niet zo snel voor kortsluiting zorgen bij water of iets als Fanta, maar de suiker in het drinken zorgt wel voor problemen, door het op te laten drogen is het 1 grote plakzooi geworden.

Door het gewoon even af te spoelen voorkom je dat, het water droogt netjes op.
Pagina: 1