Toon posts:

All in one Printer, Copier, Scanner

Pagina: 1
Acties:
  • 563 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,

Ik ben een startende ondernemer die zich per 01-01-08 wil gaan vestigen.
Mijn activiteit is financiele dienstverlening waarbij de printer, scanner, copier een vrij essentiele functie zal gaan vervullen. Naast vele prints zal ik tevens vanwege een volledige digitale dossiervorming (digitaal archief) een goede (automatisch invoer) scanfunctie moeten hebben. Dus het scan to folder en scan to e-mail principe is essentieel.

Ik ben er al uit dat het een Laserprinter moet gaan worden, twijfel nog of ik kleur moet nemen.

Nu wil je als startende ondernemer natuurlijk goed op de kosten letten maar dit is zo'n essentieel onderdeel van mijn bedrijfsvoering dat ik er wel in ga investeren. Budget ligt echter max. op 1000,- euro.

Nu kijk ik naar zowel Nashuatec als HP printers omdat deze merken een groot marktaandeel en goede service hebben met een goede Total cost of ownershipratio.

Zijn er medeondernemers aanwezig of anderzins mensen met verstand van dit soort zaken :)

Ik hoor graag of jullie me wat types kunnen adviseren of wijzen op bepaalde essentiele zaken.

Dank

Daduk

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-02 13:05
Ben zelf niet zo thuis in de all-in-one markt, maar laserprinters in het algemeen wat meer. Maak voor je zelf een schatting hoeveel je ongeveer gaat printen en hoeveel procent hiervan in kleur is. Want hou er rekening mee dat een monochroom-laserprinter het met twee vingers in de neus wint van een kleuren-laserprinter op het gebied van kosten per pagina, bij een oud werkgever heb ik het een keer uitgerekent en kwam op een factor drie verschil op het zelfde zwart-wit printje. In deze berekening heb ik uitsluitend de prijs van de consumables ofwel tonercartridges en de fixatierol meegenomen.

Los van de prijs van het printje hebben kleuren-laserprinters nog andere nadelen zoals:
- Hogere aanschafprijs.
- Langere opwarmtijd.
- Grote logge en zware bakken.
- Meer lawaai indien deze is voorzien van een tonercarroussel.
- Printen veelal langzamer.
- Ingewikkelde techniek bij onderhoud en reparatie.

Het bovenstaande klinkt heel negatief, maar was eigenlijk niet mijn intentie. Wat ik hopelijk duidelijk maak is dat kleuren-laserprinters prima apparaten zijn als je ze gebruikt waarvoor ze bedoelt zijn namelijk kleuren printjes maken, ze zijn simpelweg te duur voor monochrome printjes. Bij diverse werkgevers zowel groot als klein heb ik te maken gehad met deze printers en vroeg of laat kwam er een monochrome printer naast te staan en daarmee een aanzienlijke beparing te realiseren op de printkosten binnen de onderneming.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Verwijderd

Topicstarter
Nou dat is dan duidelijk want u bevestigt mijn vermoeden.
Ik ga dus NIET voor een kelurenlaserjet, zo vaak hoef ik niet in kleur te printen.

Dit soort reacties vereenvoudigen mijn keuze!

Dank.

• cman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-02 18:06
Ik zou in je zoektocht ook naar Kyocera printers kijken, goedkope aanschafprijs (in vergelijking met bijv. HP), lage cost per page (sowieso goedkoper dan HP). Het voordeel is dat deze printers geheel modulair opgebouwd kunnen worden. Printer = 1 module, scannen = extra module, extra papierbak, enz. Indien je op termijn meerdere printers gaat aankopen hebben deze kyocera's nog een voordeel: 1 driver voor alle printers, handiger te beheren dus.

/verkoopspraatje :)

BOE

• xdc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:26

xdc

ik was laatst ook aan het kijken naar een all in one oplossing

wilde ook een laserjet (zwart wit ) niet kleur ivm budget.
daarnaast print ik haast nooit kleur.

volgens mij zijn er al (laser) modellen van hp , vanaf een euro of 150 die 1000eu budget is mijnsinziens veel te ruim, of deze dan ook een automatische invoer om te scannen hebben weet ik niet,

Wel weet ik dat ze automatische invoer hebben voor fax, in theorie zouden ze dus ook naar file kunnen, maar of je dan speciale software nodig hebt en of de software van hp dan voldoende is weet ik niet

heb overinges nu zelf de hp5610 (inktjet) ---> daarvan de laser variant bedoel ik dan
Afbeeldingslocatie: http://i12.ebayimg.com/03/i/06/56/2d/89_2.JPG

en soms ben ik lui , en stuur ik een fax naar mezelf via efax , krijg ik een digitale scan ervan terug op mijn email , maar dat kost me wel 0,50 euro per a4.

maar wil ook upgraden naar een laserjet ivm de kosten die de pan uitrijzen voor die inktcardriges , gebruik er ongeveeer 1 per 2 maanden, (waarbij ik hem alleen op zwart printen doe)
kleuren zet ik uit via preferences.

[ Voor 14% gewijzigd door xdc op 30-11-2007 14:00 ]

slimmehotspot.nl

• C00KW4US
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:47
Volgende week komt als het goed is de HP LaserJet M2727nfs all-in-one binnen. Deze gaat gebruikt worden door een aantal personen op een klein kantoor.

Mijn keuze op deze AIO is gevallen omdat hij redelijk geprijst is voor wat je krijgt. Rond de 680 euro incl. btw. Beschikt over 3 invoerlades, waarvan 1 handinvoer en dus 2 echte papierlades (deze printer is ook met 1 lade te krijgen). Tevens scanner, fax en kopier apparaat. Heeft een netwerk en usb aansluiting, dubbelzijdige print functie en een electronische nietmachine 8)

Scan to file en/of e-mail is mogelijk wat de TS vereist.

• Morphine
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-01 20:38
C00KW4US schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 21:16:
Volgende week komt als het goed is de HP LaserJet M2727nfs all-in-one binnen. Deze gaat gebruikt worden door een aantal personen op een klein kantoor.

Mijn keuze op deze AIO is gevallen omdat hij redelijk geprijst is voor wat je krijgt. Rond de 680 euro incl. btw. Beschikt over 3 invoerlades, waarvan 1 handinvoer en dus 2 echte papierlades (deze printer is ook met 1 lade te krijgen). Tevens scanner, fax en kopier apparaat. Heeft een netwerk en usb aansluiting, dubbelzijdige print functie en een electronische nietmachine 8)

Scan to file en/of e-mail is mogelijk wat de TS vereist.
Even een flinke kick hier.. gezien ik ook opzoek ben naar zelfde als TS.. echter liever met kleur.. is bovenstaande (M2727) ook in een kleurenvariant beschikbaar of iemand weet (evt. ander goedkoper merk?).

• bakkerl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-01 20:59

bakkerl

Let there be light.

Ik heb hier de HP2840. Dit is een Color LaserJet met fax en scanner.
Te samen met een netwerk aansluiting is die voor mij helemaal perfect.

Let niet teveel op de prijs op de HP site. In pricewatch al stukken goedkoper te vinden. En dat is dan allemaal nog incl BTW.

• Morphine
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-01 20:38
bakkerl schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 23:47:
Ik heb hier de HP2840. Dit is een Color LaserJet met fax en scanner.
Te samen met een netwerk aansluiting is die voor mij helemaal perfect.

Let niet teveel op de prijs op de HP site. In pricewatch al stukken goedkoper te vinden. En dat is dan allemaal nog incl BTW.
Hey dat ziet er keurig uit! Jammer dat ik weinig vergelijkmateriaal kan vinden maar bedankt voor de input. Verder is de maat wel aan de flinke kant.. denk dat dat met het gene wat ik wil gewoon niet anders kan?

[ Voor 9% gewijzigd door Morphine op 18-01-2008 09:58 ]

Pagina: 1